Vad har ni för bil?

Sv: Vad har ni för bil?

Vi är två vuxna och en bäbis, har en liten pyttebil, en Suzuki swift. Barnet sitter bak i ett Acta graco-babyskydd än så länge, men förmodligen kommer han få sitta fram när vi skaffat bilbarnstol.

Positivt med bilen är att den drar lite bensin och är lättparkerad. Negativt är att den har lätt att bli sur och inte vilja starta och att det är dåligt utrymme. Men vi fick bilen av mormor (den är 27 år gammal) så vi är ändå jättenöjda!

Jag kör Opel Frontera och lär fortsätta med det i många år till, så det blir så småningom bebis i den också. Hög och bra så det är lätt att lyfta i och ur barn. Fyrhjulsdriven osv. Köptes för att kunna dra mitt tunga släp :D Riktig gubb-bil!

Det är en diesel och när jag kör ligger den på 0.72, med släp 0.85. Riktigt bra med tanke på storleken. Vi har en passat variant diesel också som drar 0.55 när jag kör (fortare än med fronteran) och 0.6 när sambon kör och han kör fort...

Vi är två vuxna och ett barn. Kör en Saab 9-5 som drar runt 0,8l/m. Barnet sitter i en Britax Max way. Gilla saaben som är rymlig och bekväm. Sen har vi en cheva silverado, den tycker jag är lite för stor att köra omkring med men den är bra när man ska dra släp.

*kl*

Vi har kört ford mondeo -02, med en britax two way (tidigare maxi cosi mobi) och ett babyskydd. Vi har kvar den bilen då sambon ska ha den. Så det blir en maxi cosi mobi och sen en framåtvänd stol i den. Drar ca 0.8l/mil.

Men har nu bytt upp oss till en ford galaxy -06 för att få mera plats. Har där two way och en besafe izi kid x3 isofix. En stol bakom föraren o en stol bakom passageraren just för tillfället.
Så är svårt att sitta i mitten (hade framåtvänd stol där i helgen) eller på de bakersta raden (kompisen fick klättra in igenom bagaget i helgen när hon o hennes dotter var med :))

Den drar runt 0,89l/mil vid blandad körning.

*kl*

Vi har för närvarande en Volvo v70 -00 och en VW golf variant -96. Golfen kommer att avyttras och bytas ut mot en v70 diesel av nyare årsmodell, så fort vi kommer fram till hur mycket motor vi behöver :p

Vi har Britax hi-way till båda barnen, lite trångt i gofen men det funkar.

V70'n är en riktig slitvarg som gått 42000 mil och med lite extra service går den många till. Och så är den rymlig i både kupe och bagageutrymme, en klar fördel eftersom vi har två hundar modell större. Nackdelen är att den är törstig, på blandad körning ligger den runt 1 l/mil...

Golfen är en stor småbil tycker jag, det är oväntat gott om plats för hundarna, däremot är det trångt i kupen. Sen lever dörrarna sitt eget liv så fort det blir kallt, ibland kanman i te öppna, ibland kan man inte stänga... Drar runt 0,75 vid blandad körning.

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 283
Småbarn Jag har nyligen valt att hjälpa en familj med dålig ekonomi med kläder till deras lilla dotter. Jag kan ju inte köpa hur mkt som helst...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 413
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 348
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 508
Senast: Lejanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar