Vad har ni för annorlunda raser?

irma

Trådstartare
Vore roligt att höra vad ni har för raser som ni rider ft på, förutom dom traditionella förstås. När jag var i Boxholm förra hösten var det en fjording med som var nolla i terrängen, det tyckte jag var bra för jag med mitt långbenta halvblod kom inte ens runt...

Sv: Vad har ni för annorlunda raser?

Har en jättesöt korsning. :love: Hans mamma är en travhäst(154cm) efter Oktan Sund-Robertina-Prins Sam-Emter V och hans pappa är en haflinger som jag hade på inkörning och inridning inför bruksprov och som råkade hoppa över staketet till min travare. Travaren har gått hoppning och fälttävlan men har tyvärr ingen galopp så folk brukade fråga vad det var som kom töltande i skogen när hon kom i 480m tempo i trav :rofl: Haflingern var jättetrevlig på det mesta (som de brukar vara) men tyckte inte om att hoppa (onödigt resursslöseri....).
Elvis fick det bästa av 2 världar han är ca160ca (växer än han är 7 år nu), har ridit honom i 1½ år ungefär. Han blev inriden sent pga tidsbrist och jag trodde inte att han skulle vara nåt särskilt att rida på. Men han har förutom placeringar i lokala hopptävlingar gått 4 90klasser och skall debutera 100 klass på hemmaplan i höst. Han har normala gångarter, inte nån särskilt fin vare sig trav eller galopp och det underlättar inte precis att jag har skumpat travhäst i 20 år så jag är rätt talanglös på dressyr. Han hoppar allt i terrängen och är rädd om benen i banhoppningen så det ska bli kul att se vad han blir. Har en film som gubben spelade in som manskrattar ihjälsig åt när jag tävlar hoppning och det står ett antal staketryttare och försöker fundera ut ras (vbl, kbl, ponny nä fullblod etc...??????etc :p )
Vet inte hur man infogar bilder men det är han som är med i min avatar. :banana:

Då syns vi i Kvinnersta då, jag tror inte att jag kan missa din häst :)
Min häst är den bruna långa med svansföring a´la arab som springer med huvudet i vädret. :cool:

Hejsan svejsan! Jag har en Morganhäst. Dom är ursprungliga körhästar men är nu mer allround. Min Milou tävlar jag i fälttävlan. Vi var även med i ponny SM i år där vi kom på 12 plats. Vi hade bara ridit 5 terränger innan så jag är mkt nöjd!! Speciellt när det var 10 st som blev uteslutna ur terrängen.

Sofi

Sist jag tävlade var det en som red en ardennerkorsning (pappa halvblod och mamma ardenner tror jag) den vann debutantklassen, gick som ett skott i terrängen och hade bland de bästa dressyrpoängen.
Så tuff! :D

Julienne skrev:
Hejsan svejsan! Jag har en Morganhäst. Dom är ursprungliga körhästar men är nu mer allround. Min Milou tävlar jag i fälttävlan. Vi var även med i ponny SM i år där vi kom på 12 plats. Vi hade bara ridit 5 terränger innan så jag är mkt nöjd!! Speciellt när det var 10 st som blev uteslutna ur terrängen.

Sofi

Nemen! Dig såg jag ju! :)
Gud vad fin din ponny var! Riktigt ögongodis! :d
Om du undrar så¨är jag den långa blonda tjejen som hjälpte veterinären :D

Hehe.. Dom känner jag! Vi tränar hoppning ihop. Edwin heter hästen o är hur häftig som helst. :love:

Jag tror dom kommer vara med på Eken i höst oxå.. :bow:

Om du menar ardennerkorsningen så hette denna Svante tror jag. Så då finns det fler :D

Oj då, hoppsan! Blev det såå... :D

Jag menade fjordisen... :bow:

Tror jag har bilder på dig från SM :D Om det är du som har en fux och gul/svart hjälm

På den gamla goda tiden då jag var ung o orädd så tävlade jag min fjordingkorsning upp till Lätt fälttävlan.
Han var gul och bara 157 cm.
Men han hade ju morfar Silver (EM-ponnyn e Dragon) att brås på :D

Har två suddiga kort

{035215e4-2944-4078-bd65-eb9ec5106e67}.jpg

{79ed3c83-c5af-434d-ba91-92e2f69ee635}.jpg

Det fanns ju en fjordingkorsning som hette Silver (musblack) som vann SM och NM samt gick EM tror jag.
Har för mig att Sofia Andler red den?

min förra travare var jätteduktig i terrängen. han hade bra uthållighet och styrka för att kunna gå i det snabba tempo tack vare sin ras osv (de har ju bättre lungkapacitet osv), tyckte det var kul och hoppade i princip allt, hade bra galopp som man kunde både korta och länga (gick ju som ponny, och på samma avstånd och antal galoppsprång som de andra ponnysarna jag tränad med). fick mkt beröm och lovord av tränaren.

men vi kom aldrig till start då jag slutade rida honom nu i somras då jag har en ny ponny.

Hejsan! Ja det var vi, Getingen kallar edel oss... hehe... Men va kul! Har du korten på datorn så man kan få se?

Sofi

Nyrelski skrev:
Det fanns ju en fjordingkorsning som hette Silver (musblack) som vann SM och NM samt gick EM tror jag.
Har för mig att Sofia Andler red den?

Ja, det är den Silver. Han hann med en tjuvbetäckning innan han skars och det blev mamman till min Max.

Jag har araber, men jag tävlar inte, är intresserad av att träna men vet inte om jag vågar mig på att tävla... :crazy:

Någon som vill prova? ;)

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 325
Senast: Ragdoll
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 742
Senast: mamman
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag satt i kökssoffan med amningskudde och min 3 månader gamla dotter i knät. Jag tittar på när min man och treåring ”spelar” schack när...
Svar
8
· Visningar
1 475
Senast: Crossline
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 424
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka