Vad har jag gett mig in på!!!!!!!!?

E

eileen1

*suck* Ja en annan som inte kan säja nej när det gäller djur!!!
Har precis fått hem en vit boxerhane som jag ska hjälpa till att omplacera....Meeeen saken är ju den han e DÖV!!! Men kan ett antal teckenspråk. Han e ju rätt snygg må jag säga.
Meeen min tik gillar honom inte alls, han e ju så valpig å skäller högt.
Jag vill inte ta bort honom om jag inte hittar någon, dessutom så vill man ju att han ska få det bra! Hjälp mig.......:(
 
Sv: Vad har jag gett mig in på!!!!!!!!?

Oj, jag förstår att det måste vara tufft.
Det bästa måste ju vara att försöka hitta någon som haft en döv hund tidigare. Dogo Argentino har ju dövanlag...kanske du kan få hjälp från en sådan uppfödare?

Ska kolla runt lite om jag kan hitta någon som kan vara intresserad.
 
Sv: Vad har jag gett mig in på!!!!!!!!?

Tack gärna, men det är inte så att han e en problem hund utan han är en Boxer som vill arbeta, och skäller för uppmärksamheten. Han är ju tokmysig....men men synd bara att det inte funkar med min tik...
 
Sv: Vad har jag gett mig in på!!!!!!!!?

Jag har en döv Dogo, och det man måste tänka på är att vara otroligt tydlig i sitt kroppsspråk och vara uppmärksam på att döva hundar är känsligare för människor som inte rör sig "normalt" som handikappade, barn (flaxiga) och äldre... Man får också ha tålamod och låta allt ta längre tid. Min hund är fullt fungerande både med mig på jobb och lös och i andra situationer.
Hoppas allt går bra med hunden!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 404
Senast: lilstar
·
Hundträning Har länge läst på buke men aldrig postat något. Men känner lite att situationen är ohållbar här hemma nu, so here it goes. Jag har två...
Svar
5
· Visningar
1 564
Senast: Caps
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 853
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Jag behöver tillfälligt hjälpa en anhörig med hens hund, då hen troligtvis ska läggas in på psykiatrisk avdelning. Det är en mellanstor...
Svar
11
· Visningar
3 650
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp