Vad har hänt med min bröstvårta?!

@pulkaskurk Du har ju sett bild på hur jag ser ut. Smal och vältränad är jag ju inte. Då kanske du kan tänka dig hur det såg ut när en av hundarna smet ut genom ytterdörren och satte kurs mot traktorn som just körde förbi och jag var tvungen att i en hast springa efter kräket? Naken. Eftersom jag just duschat. Den stackars unga drängen som körde traktorn höll på att köra ner i fel åker för han hade så brått att ha koll på mig.....

Tänk dig samma sak med stor gravidmage också, för givetvis hände det två gånger! :D:o

Hoppas du blir väl omhändertagen nu och nej du är inte till besvär där. Klart det ska kollas upp. Stå på dig! Man blöder normalt inte ur ett bröst bara sådär!
 
@Enya: Men hunden ville ju bara motionera matte lite! Det var väl inte dens fel att du var näck :rofl: Andra gången var det givetvis gravidgympa :p

Drängen var säkert överlycklig, bonnapajkarna brukar tycka om damer med lite kött på benen :D
 
Se till att berätta om medicinerna du står på, tex om det är någon av dem som gör dig lättblödande.

Jag försökte det men hon var inte intresserad av att veta vilka mediciner jag tar :/
Hon ville bara veta sjukdomar och annars är jag frisk..
Hur frisk man nu kan anses vara med mina sjukdomar?
 
Jag försökte det men hon var inte intresserad av att veta vilka mediciner jag tar :/
Hon ville bara veta sjukdomar och annars är jag frisk..
Hur frisk man nu kan anses vara med mina sjukdomar?

TOTALT oseriöst, jag är under stränga order att berätta om alla mina mediciner vid kontakt med vården. Om man tar något med svåra/ovanliga biverkningar behöver de ju veta det, tex försämrad koagulationsförmåga och nedsatt immunförsvar.
 
@Enya: Men hunden ville ju bara motionera matte lite! Det var väl inte dens fel att du var näck :rofl: Andra gången var det givetvis gravidgympa :p

Drängen var säkert överlycklig, bonnapajkarna brukar tycka om damer med lite kött på benen :D
Hon var sååå omtänksam så :D Och jag tror drängen rodnade! Jag undrar varför. Jag ville bara sjunka genom jorden själv. Eller mörda hunden. Eller båda :D Vet ni att man "måste" hålla i en gravidmage när man springer sådär förresten? Det är viktigt, den skumpar för mycket och man blir framtung annars!:o:cautious:
 
TOTALT oseriöst, jag är under stränga order att berätta om alla mina mediciner vid kontakt med vården. Om man tar något med svåra/ovanliga biverkningar behöver de ju veta det, tex försämrad koagulationsförmåga och nedsatt immunförsvar.

Jo det kändes lite fel.
Det är ju inte typ alvedon jag tar liksom.
Ska iaf få träffa någon doktor så får väl se när och vad den säger.
 
Nu har jag fått träffa en sköterska.
Hon tittade på mig som om jag vore ett ufo...
Hon visste inte heller om det var nödvändigt att någon doktor tittar.
Hon visste inte ens vilken som skulle göra det då..
Åh jag hatar att känna mig till besvär och kommit i onödan.

Jag vill på det bestämdaste råda dig till att få det undersökt, en sköterska som inte anser att ett blod ur brösvårtan inte är allvarligt? Be att få en annan, det behöver inte vara allvarligt men kan i sämsta fall vara allt från en vårta som sitter i mjölkgången till cellförändringar i bröstet. Inget av detta behöver nödvändigtvis ge utslag på mammogrfi, UL eller svabbprov tyvärr utan kan to m kräva magnetröntgen för att se.
 
Nu har jag fått träffa två andra sköterskor som klämt och känt på mina tittar.
Den ena berättade jag vad jag äter för mediciner men hon visste inte ens vad det var för något. . Suck.
Beräknas att få träffa en doktor kl 16 så får väl se vad den säger då.
Ångrar att jag åkte hit just nu.
Känns som att jag bara är besvärande.
Funderar på att ringa min galet bra mag doktor och fråga om han kan tänkas veta varför det blivit såhär?
 
Nu har jag fått träffa två andra sköterskor som klämt och känt på mina tittar.
Den ena berättade jag vad jag äter för mediciner men hon visste inte ens vad det var för något. . Suck.
Beräknas att få träffa en doktor kl 16 så får väl se vad den säger då.
Ångrar att jag åkte hit just nu.
Känns som att jag bara är besvärande.
Funderar på att ringa min galet bra mag doktor och fråga om han kan tänkas veta varför det blivit såhär?

Stanna kvar. Är det något ofarligt har du slösat bort några timmar, fine. Är det något som faktiskt kan vara allvarligt har de chansen att göra något åt det så tidigt som möjligt.

Första vändan till akuten jag gjorde för min mage var efter första koloskopin. Jag fick något så för jävligt ont i magen, jag låg dubbelvikt. De tog mig på allvar och gjorde undersökning och tog prover, hela baletten. Det visade sig att min mage inte kommit igång ordentligt efter koloskopin och att det var gaser som sas "fastnat" (det gör ONT!). Doktorn tyckte inte jag var ett dugg fjantig och nu vet jag vad det är så jag vet att det går över (det blir så efter varje koloskopi).
 
NEJ! Du ska vara kvar tills du får ett svar. Jag är på fullaste allvar orolig över att du har bröstcancer. There, I said it. :(

Jag väntar och väntar..
Har ju ändå väntat så länge så då kan jag väl vänta lite till.

Nä någon bröstcancer vill jag inte ha!
Så det hoppar jag över.

Varför tror du att det kan vara det?
Jag känner inga knölar, det ser helt normalt ut.
Nu blöder det inte längre, inte ens när man trycker.
 
Jag väntar och väntar..
Har ju ändå väntat så länge så då kan jag väl vänta lite till.

Nä någon bröstcancer vill jag inte ha!
Så det hoppar jag över.

Varför tror du att det kan vara det?
Jag känner inga knölar, det ser helt normalt ut.
Nu blöder det inte längre, inte ens när man trycker.

Man måste tyvärr vara lite envis. Och påstridig.

Jag hade antingen varit hemma själv långt från ära och redbarhet eller på jobbet (där jag kör buss mitt i stan...) när mitt utomkvedshavandesksp hade sprängt äggledaren.

För det skulle skett om inte jag stått på mig och inte trott på gynakutens "det är normalt" utan ringt en privat vårdgivare.

Och det hade blivit typ dåligt...
 

Liknande trådar

Hästvård Kele strikes again :crazy: Alla hästarna sov ute inatt eftersom bara Vision ville in, och när han insåg han skulle bli ensam inne...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
9 904
Senast: Kassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp