Vad har hänt med hovarna?

H

Hosianna

För några år sedan var jag på ridläger, där fanns en häst som fått nåt konstigt med sina bakfötter, tyvärr hann jag åka hem innan jag fick reda på vad det var, har aldrig sett något liknande förut...

Men nu hittade jag de här bilderna (om jag lyckas få in dem) när jag rensade lite på datorn.

Nej, föresten, jag vet inte hur man får in bilderna till tråden, men de ska finnas i mitt galleri iallafall.
Jag har för mig att hästen hade lodräta "streck" på insidan av bakhovarna också, en eller två på var hov.

Sv: Vad har hänt med hovarna?

Menar du fickorna på ballarna?

Det ser ut som skadorna som blir när hästen trampar på sig själv, men det verkar ju skumt på bakhovarna...;)

Ousch :(
Ser ut som trampskador tycker jag.. kanske hade hästen en kompis som brukade gå nära bakom och busa och då råkar trampa...

Annars har jag ingen aaaning :(

Jag har faktiskt ingen aning om vad som kan ha hänt:S
De verkade inte busa så mycket i hagen heller, och den ena hoven såg ju ut som att den varit svullen och spruckit nästan. Usch... Men det skulle varit intressant och fått reda på vad det var.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 960
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 881
Senast: Lhas
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 878
Senast: Nepenthe
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 107
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka