Vad har folk för fel i huvudet ?

Sv: Vad har folk för fel i huvudet ?

Men ett stall måste ju ändå vara en begränsad zon. Menar då att: det är ju alltid samma människor som kommer dit eller hur ? Om 30 människor har häst samt samt hund, så givetvis träffas ju alla någongång till slut.

Jag tror säkert de flesta hundar kommer överrens..MEN det är ju oftast INTE i hunden det brister utan i matte och husses okunskap...

Hur ofta har man inte sett detta:

Man möter en människa med hund..redan på håll ser man hur han/hon drar åt sig kopplet..ELLER går in på en sidoväg ELLER stannar vid sidan om vägen....helst halvvägs ned i diket ??

Varför går inte fler människor kurser ?
:
Det gör det jag ibland , inte för att min hund är dum, utan för att jag inte litar på att andra männsikor har styr på sina...
*vis av erfarenhet*
 
Sv: Vad har folk för fel i huvudet ?

Shit asså... skulle bli så himla paff om något sånt hände och jädrar vad arg man måste bli...


men jag tycker du ska polis anmäla honom...
 
Sv: Vad har folk för fel i huvudet ?

Hur ofta har man inte sett detta:

Man möter en människa med hund..redan på håll ser man hur han/hon drar åt sig kopplet..ELLER går in på en sidoväg ELLER stannar vid sidan om vägen....helst halvvägs ned i diket ??

Varför går inte fler människor kurser ?

Fast nu tycker jag att du är lite väl gnällig. Dessa hundägare tar i alla fall sitt ansvar och minimerar riskerna för att något ska hända.
Gnäll istället på dem som låter sina ouppfostrade hundar slänga sig mot ens hund i kopplets fulla längd utan problem.

Jag tar ibland min hund åt sidan för att öva hundmöten när vi är ute. Är han redan uppjagad så har han låg retningströskel och då vill jag hellre att vi lyckas med mötet på lite avstånd än att vi misslyckas på nära avstånd.
 
Sv: Vad har folk för fel i huvudet ?

Du skulle ha anmält honom eftersom han kränkte dig och hotade dig.
 
Sv: Vad har folk för fel i huvudet ?

Hon har inte större rätt att inte ha kontroll på sin hund än ngn annan. Dessvärre ser många småhundsägare inte det som ngt speciellt allvarligt, har precis flyttat o har två småhundar som går lösamen lyder om det ska gå förbi en annan hund. Ändå ska de andra med småhundar bara förutsätta att eftersom att mina är små och deras likaså, så går det JÄTTEbra att hälsa!:eek: Jag VILL inte att mina hundar ska leka o stoja med allt o alla, dessutom är inte taxen pålitlig nog, och inte hälften av hundarna det ska "lekas med" heller. En händelse som hände idag var att min pojkvän var ute med småknyttena (westie och tax) och står med ryggen vänd mot vägen medan Humle o dumle utgör sina behov på en snövägg framför honom. Helt plötsligt dyker det upp en hund framför honom som ska ha tag i douglas (ngn liten blandras) vilket resulterar i att Dpuglas (taxen) blir förbannad o ska försvara sig (såklart). Samtliga hundar var kopplade. Trots det ska ägaren till annan hund envisas med att våra ska hälsa..Det visade sig även att det var samma typ som dagen innan hade kommit och frågat om mina gammelgubbar var små bebisar (taxen är grå som en stubbe och westien är rätt knatig)..för att sedan utbrista "jaha är dom hanhundar också, ja då blir min galen"...Eh...ja jag häpnar:crazy:
 
Sv: Vad har folk för fel i huvudet ?

Då får jag mig en utskällning om att jag inte kan gå omkring med en aggressiv rottweiler som jag inte har pli på och om det hade hänt hennes hund något så hade jag minsann fått höra av polisen!:confused: :eek: :confused: .

Det där är så TYPISKT. Jag blir så förbannad på såna människor! Hon kan väl koppla sitt elaka lilla fanskap om hon vill ha den kvar i livet... eller fundera på att lära den veta lite hut.

Humm...jag fattar noll. Jag har superkoll på min hund men hon försvarar sig om det kommer en ilsken hund flygandes på henne. Hon vore ju osund annars. Men har småhunds ägere ingen ansvars känsla alls? Är det bara vi med det stora "farliga" raserna som måste ha koll på våra hundar eller? Detta är nämligen inte den enda aggresiva småhund (eller ägare) som jag har träffat på.

:bow: :bow: :bow:
 
Sv: Vad har folk för fel i huvudet ?

Varför blir jag inte förvånad över att den reaktionen kommer från dig? :angel:

Det är skitsamma om poliserna inte har tillräckligt med resurser, det är statens problem. Jag själv är trött på denna j*vla diskussion om att det är inget att polisanmäla att någon kallar dig "hora" bara för att det inte skulle hända något. Idioter som använder det ordet vind för våg ska inte ha det så lätt att komma undan, ju fler som anmäler desto bättre! INGEN har rätt att kalla mig eller någon annan hora! :mad: Tänk om folk skulle gå omkring med din inställning, ska man bara tacka och ta emot då?

Visst, det kanske inte kommer hända något, men en anmälan visar att han inte kan komma undan med att bara haspla ut sig ett sådant ord. Man kan ju hoppas att han får sig en tankeställare?
 
Sv: Vad har folk för fel i huvudet ?

HAHAHAHAHAH ja du!!!

Sitt då i telefonen i säg att folk kallat dig hora när du inte vet ens vem han är eller har några vittnen vart tror du dom gör av det pappret jo i papperinsamlingen.

Men du kan ju göra ett försök :angel:
 
Sv: Vad har folk för fel i huvudet ?

fast det är en principsak tycker jag. hade jag upplevt situationen som hotfull hade jag också anmält.
 
Sv: Vad har folk för fel i huvudet ?

HAHAHAHAHAH ja du!!!

Sitt då i telefonen i säg att folk kallat dig hora när du inte vet ens vem han är eller har några vittnen vart tror du dom gör av det pappret jo i papperinsamlingen.

Men du kan ju göra ett försök :angel:

Tyvärr så är allt sant det du säger.
Är det en enstaka gång tycker jag att det är bara patetiskt att anmäla, man kan ju inte ringa polisen så fort någon kallar dig hora, speciellt när man inte vet vem det är.

Om det däremot är en sambo som kränker ska man ta sitt pick o pack och även göra en polisanmälan om det upprepas.
 
Sv: Vad har folk för fel i huvudet ?

fast är det en vuxen man så... kanske man inte ska anmäla om han sluddrar fram något den sista timmen innan krogen stänger, men inte ska man väl tacka och ta emot bara för att det inte händer så mycket? läste ni inte i tidningen om tjejen som lät bli att anmäla ett butiksrån för "det leder ändå ingen vart"? så kan man ju inte tänka...
 
Sv: Vad har folk för fel i huvudet ?

fast det är en principsak tycker jag. hade jag upplevt situationen som hotfull hade jag också anmält.

Jo visst det förstår jag med att man gör tills man fattar hur rättsystemet funkar i Sverige.
Tycker det är skit tråkigt o höra att folk beter sig på det viset, jag hade själv skäms ögonen ur skallen om jag tappat min hund o den flög på en annan. Hade givetvis erbjudit mig o köra dom till veterinär om så behövdes o.s.v. knappast o börja vråla slagord efter tjejen.

Jag fick min hund sönderbiten + att killen klappa till mig (inte hårt) men ändå och var jäkligt hotfull mot både mig och min f.d sambo , kasta även en vinflaska mot oss. vi anmälde händelsen vi båda var nyktra inte killarna med hunden. jag fick förklarat för mig vilka det kunde vara o fick bild och namn och allt stämde in på dom. vi båda gick på förhör vi olika tillfällen jag fick gå dit o identifiera dom och det stämde med namnen o.s.v. ganska exakt ett år senare kommer det papper hem från POLISmyndigheten Närke o där står det att fallet är nedlagt p.g.a. för dålig bevisning. Men då undrar jag vad mer krävs ???

Jag har pekat ut dom med namn + sambon även hunden fanns med på bild på en internetsite. våran berättelse stämde bra överens o.s.v. men ändå nedlagt. så jag vet att är man själv så är det ord mot ord som gäller och man kommer ingen vart med det, tragiskt men sant.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad har folk för fel i huvudet ?

Jo visst det förstår jag med att man gör tills man fattar hur rättsystemet funkar i Sverige.
Tycker det är skit tråkigt o höra att folk beter sig på det viset, jag hade själv skäms ögonen ur skallen om jag tappat min hund o den flög på en annan. Hade givetvis erbjudit mig o köra dom till veterinär om så behövdes o.s.v. knappast o börja vråla slagord efter tjejen.
Ibland måste man skita i om någonting inte kommer att hända, och tänka på vad som kommer in i statistiken. ALLA polisanmälningar kommer in i statistiken, och alla anmälningar när det gäller hundar kommer in i ras-statistik. Den frågan är jätteviktig för de personer, inkl du, som vill legalisera om "kamphundar".

Sedan är det jätteviktigt ifall denna killen en dag skulle hamna i riktigt oväder och faktiskt skada en annan människa, antingen själv eller via sin hund. Då finns det redan en anmälan i registret (även om den inte ledde någonstans) som väger tungt (fast den inte borde göra det) när domen slås den gången.

Tråkigt att ingenting hände den gången du anmälde, men du borde överklagat att fallet lades ner och dessutom krävt att veta vad för bevis som behövdes för att få en anhållning. Hur ska man annars skaffa bevis om man inte vet vilka bevis som behövs.
Ibland är polisen lata djävlar, och tsom tur är vet även åklagarna det.
 
Sv: Vad har folk för fel i huvudet ?

Heja dej som stod på dej och inte bara gick därifrån på en gång. :banana: :banana: :banana:

Jag tycker också att du ska polisanmäla. Troligtvis kommer ingenting at hända i just ditt fall, men det läggs in i statistiken. Dessutom kanske killen med rottweilern redan har flera anmälningar på sej, vilket kommer att göra att polisen tar tag i det hela.
 
Sv: Vad har folk för fel i huvudet ?

Självklart ska man ju inte bara stå och tacka o ta emot slagord mm. Jag tycker att för ens eget bästa är det bättre att skaffa sig ett bra självförtroende så tar man inte åt sig av att höra hora t.ex.

Om jag hade varit TS hade jag tyckt att situationen var obehaglig (självklart) men efteråt så mår nog han sämre än vad jag gör. Och jag skulle även vara glad att han inte drog kniv eller värre.
 
Sv: Vad har folk för fel i huvudet ?

Jag tycker också att du ska polisanmäla. Troligtvis kommer ingenting at hända i just ditt fall, men det läggs in i statistiken. Dessutom kanske killen med rottweilern redan har flera anmälningar på sej, vilket kommer att göra att polisen tar tag i det hela.

Ex
Om killen är anmäld för misshandel tidigare och nu kommer det in en anmälan om att han kallat en tjej för hora... så NEJ det kommer inte att hända nånting. Går nu killen och misshandlar nån och blir anmäld så kommer inte tjejens anmälan att spela någon roll i det här...däremot tidigare misshandelsfall och grövre brott. Välkommen till verkligheten:(
 
Sv: Vad har folk för fel i huvudet ?

Okej, har inte läst hela tråden men hoppar in iaf.

Jag har ofta ställt mig den frågeställningen. Om folk verkligen rökte
bort alla sina hjärnceller på 70-talet.
Min faster och familj är ett exempel. De skaffade en liten sak, King Charles Spagnier, eller vad nu rasen heter. LIten är den iaf.
Denna hund har de ALDRIG lärt vara ensam och den tar med sig den överallt, på middagar, in i affären och till kalas.
I somras tog de med sig henne till vår fes och på vår tomt finns vår hund, ca 7 grr större och väger cirka 25 kg mer.
Och, vad GÖR dom? Dom släpper in hunden på tomten, vår hunds revir. En tik mot en annan. Katastrof.
Nu är vår hund inte aggresivt lagd men hon är dominant och lägger ned motståndaren. Den lilla hunden blir ju halvt mosad under Leia, skriker som en stucken gris och då kommer matte till räddning och rycker undan djuret med klagoord.
Hur tänker man egentligen?

Sedan stör jag mig otroligt på folk som inte väntar på svar utan släpper fram hunden samtidigt som dom frågar: Får dom hälsa?
:crazy:
 
Sv: Vad har folk för fel i huvudet ?

jag vet att situationen är ohållbar. man SKA inte kunna gå fri från sånt. och beklagar... :(.

något måste snart hända med rättsväsendet i sverige, men tills det gör det tänker jag fortsätta anmäla även om jag vet att det inte leder någon vart. jag antar att den anmälde blir meddelad? bara det kan nog verka lite avskräckande.
 
Sv: Vad har folk för fel i huvudet ?

jag tar inte åt mig om folk kallar mig hora eller andra kränkande ord. men folk som begår brott bör anmälas för det. DET tycker jag är en principsak!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
23 188
Senast: Sel
·
Övr. Hund Jag har en boxertik på 2 år, världens snällaste när det kommer till människor. Älskar allt å alla, precis som en boxer ska vara...
Svar
10
· Visningar
4 997
Senast: Ainon
·
P
Övr. Hund men jag har tyvärr spätt på ryktet om att dom är livsfarliga hundar:( Jag har en liten kille på 6 månader. Dom här senaste dagarna har...
11 12 13
Svar
243
· Visningar
19 623
Senast: Calazirya
·
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 727

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp