Sv: Vad har era hästar för rykten?
kl.
Räkan har nog två rykten, ett på hemmaplan och ett på bortaplan.
Själv har jag alltid tyckt att hon är mild och trevlig - så jag vara rätt förvånad när jag fick veta att hon var bufflig och påstridig när andra var i lösdriften! Så hemma i stallet ses hon nog som lite jobbig. Hon stissar gärna upp sig om det händer lite saker på stallplan, inget farligt tycker jag då hon håller hovarna på backen och gör det hon ska men jag tror nog att andra i stallet tycker hon är lite nervös och lite väl explosiv. Hovis tycker nog att hon är lite dryg och jobbig och hittills har jag inte lyckats komma på hur jag ska träna för att det ska funka när hovis är på plats. När jag själv står och filar och knackar på hovarna går det super. Samma sak med buffligheten, när jag är med är hon mjuk och "snäll"
På bortaplan är hon en stjärna och den snällaste treåringen många har sett, vi möts mest av häpna miner över att jag lastar själv, hon är lydig, lyssnar på rösten när jag longerar, står still när jag sitter upp etc. Verkar inte vara någon som förväntar sig att en treåring ska bete sig så..