Vad har du snöat in på just nu?

Sv: Vad har du snöat in på just nu?

Okej, jag tror att mitt bidrag till tråden kanske är det konstigaste. Lite pinsamt att skriva upp allt jag har här hemma :o

Kålrötter :o (som mos eller soppa)
råa champinjoner
kikärtor/bönor
matkorn
kvarg
paprika
äpplen
päron
vaniljpulver
flytande hermesetas
saffran

Fast det var väl inget konstigt? Jag har allt hemma förutom kvarg och hermesetas.

Haha jo, då kan jag förstå dig.
Det förstör bilden av de über maskulina gubbarna ;)

Sofie_B, villagegirl: Oj, jag har aldrig hört talas om äggvita på dunk. :o Det märks att jag bor på landet.

kl

Frusna gröna ärtor tinade i micron och med citron/rödvinsvinäger, flingsalt och olivolja. Mums. Även frusna gröna ärtor som de är, hårda och tuggiga.:D

Två av dagens tre måltider hittills har bestått av ovanstående...

Sakerna i sig är inte konstiga men mest att jag alltid har så mycket hemma av allt tänker jag. Eller det kanske är vanligare än jag tror? Vet bara att min familj och mina kompisar tycker det är lite komiskt när man tittar i mitt kylskåp :p

Hermesetas är ett sötningsmedel. Jag gillar bara den flytande varianten och använder den som smaksättning/sötning i kvarg eller smoothies. Jätte gott att ha t.ex. kvarg med vaniljpulver, hermesetas och tärnat päron eller kvarg med tärnade äpplen, hermesetas och saffran. Mums!

Enda problemet är att mina matvanor pga detta blir ganska dyra, saffran är ju dyrt, vaniljpulver dyrt och sen har jag överanvänt hermesetasen (som därmed också blivit dyrt för att det går åt så mycket) och vaniljpulvret eftersom mina smaklökar inte riktigt fungerar som dom ska. Men håller nu på att trappa ner till mer rimliga mängder. Och saffran är ju väldigt drygt så det går inte år så mycket av det för att det ska bli smak.

Senast ändrad:

Sons of anarchy! Kollar alla säsonger om och om igen och längtar såå mycket till säsong 6 :nailbiting:

Flashback forum, där finns ju verkligen allt att läsa :D

Absolut, det går att använda till mycket! Vet inte vilket som är bäst till bakning, det flytande eller strö, men det står på flaskan att man kan ha det till bakning :)

Sons of anarchy! Kollar alla säsonger om och om igen och längtar såå mycket till säsong 6 :nailbiting:

Flashback forum, där finns ju verkligen allt att läsa :D

ÅÅÅÅÅH, älskar SoA! Jag önskar att jag också "fick" titta om på alla säsonger, men sambon säger tvärnej. Så nu får jag nöja mig med Mad Men och Game of Thrones.

Ingenting går upp mot SoA. Inget.

KL

Loka Old School - Strawberry Ice (måååånga liter som gått åt de senaste veckorna)
Kycklingsallad
Ägg - gjort slut på 30 ägg de senaste två veckorna :p
Grey's Anatomy - såg 8 säsonger på en vecka, väntar nu på att få tag på säsong nio :p

Jag har snöat in på tåg. Rätt naturligt eftersom jag gör min första LiA-period nu och det är så roligt att köra!
Lägger till en nytändning på Sims och bjd! Och icke att förglömma te, mitt älskade te.

Knäckebröd med olika pålägg och yoghurt! Lättsamt när man inte orkar laga mat! :angel:

Story of my life!

I matväg så har jag totalt gott in i min "sommardiet" jag kör varje sommar: sill (matjesill, senapssill, löksill, skärgårdssill, you name it, I'll eat it!) med potatis, gräddfil och gräslök samt sallader i alla dess former.

Annars är jag totalt besatt av serier! Gärna serier på typ Netflix så att man kan se flera avsnitt på rad. Just nu rullar Hemlock Grove och Terra Nova där och Hundra procent bonde, Elementary (vilken jag HATAR men bara måste se:crazy: ) och serien Zero Hour som hade premiär idag!

När det gäller nätet så är det YouTube (prenumererar på snart 100 kanaler :o ) och Pinterest som tar mest tid!!

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 426
Senast: Wonna
·
Tjatter Knycker tråden eftersom jag tyckte att den verkar rolig! Alltså, vad har ni dille på just nu? Det kan gälla mat, godis, tv-serie, hobby...
2
Svar
29
· Visningar
3 190
Senast: Sandan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Budget
  • Vad gör vi? Del CCVI
  • Min man är död