Vad har du på dig?

Sv: Vad har du på dig?

Man ser till att bli sponsrad med en sval och skön musto-tröja i ngt andasmaterial ;)

Typ...! Och din sponsor är superintresserad av en överårig 2-barns mamma som slår sig ut från hemmet på helgerna för att starta sin älskling i nån liten lokal terränghoppning???...:rofl: :devil:

En vanlig skjorta är nog riktigt skön då!
Den svalkar ju ganska bra när den fladdrar lite, släpper igenom lite av "fartkylan";) nytt ord...:p

kan man ha vanlig väst och hjälm (godkända då alltså) men man måste väll inte ha nåt speciellt?

Jag har "vanlig" väst och hjälm, funkar superb =) Dock ska jag skaffa ny hjälm då min börjar se sliten ut

Jag rider i vanliga tävlings kläder i Dressyr + hopp.. Alllså kavaj, skjorta, vita ridbyxor, eurolite hjälm och svarta stövlar. I hoppning rider jag alltid med skyddsväst med.

I terängen har vi:
Svart grå hjälm från Eurolite
Svart zippa väst med axelskydd
svarta ridstövlar. Har två par, ett par om dte är piss ¨väder och ett par om dte är finare väder.
mörkgrön tröja med klubbtryck på armen
beige ridbyxor
flätat hår uppsatt under hjälm
svart jacka om det är kallt

I hoppningen + dressyren har jag;
*Svart hjälm (tyvärr ingen dressyrhjälm, inga kanonbra resurser här, inte ;))
*MÖRKBLÅ kavaj
*Vita ridbyxor
*Svarta läderstövlar
*Vita handskar
*Hårnät för mitt oändligt stora/långa(?) hår!

Terrängen; (varierar, hehe)
*Svarta eller vita ridbyxor
*OFTAST svart/vit tröja
*Svart s-väst
*Svart hjälm
*Svarta läderstövlar
*Grå/svarta ejendals-handskar
*Två flätor ;)
(På ponny var jag mycket roligare, hade hjälmöverdrag + dress i svart/vinrött och vi såg allmänt charmiga ut - wiho! ;D)
Ponnytider: http://memmalotta.bilddagboken.se/index.php?main=L3Avc2hvdy5odG1sP2lkPTQwMDI2NTk5JnQ9MTE3NTU1MTIwMSZjdXJyaW1nPTI=
Seriösa tider: http://memmalotta.bilddagboken.se/index.php?main=L3Avc2hvdy5odG1sP2lkPTQwMDI3NTkzJnQ9MTE3NTU1MTIwMSZjdXJyaW1nPTM=

ÅHH!!! Var köpte du dressen? Måste ha en såån! Vill ha i vitt och äppelgrönt! Tror du det finns och var? :bump: :banana: :bump: :banana: :bump: :banana:

Måste ha sån dress! Var hittade du den?

Hmm, jaa. Jag tror faktiskt att de flesta först gör en skiss, sen tar de dom mått som de behöver på sig själva. Sen köper dom tyget och så är det bara att sy =)

Går ju bra om man har ngn sykunnig farmor/mormor ;)

Lycka till =)
Skissar själv på en, vi får väl se vem som blir klar först

kl

Denna dress har jag. Designat själv och allt. :D
DSC00601.jpg

DSC00600.jpg

Vad fin :)

Håller själv på attdesigna en, planerat att den ska vara färdig till åkerbo 28-29 juli :p

Någon som vet vart det går att få tag på ett par knallgröna ridbyxor eller en knall grön tröja? Inte världens lättaste att hitta på det....:D

för några år sedan hade jag på mitt hjämöverdrag - ett snöre med en boll längst ut. De såg helt sjukt roligt ut, snöret och bollen snurrade runt runt som värsta helikopter när vi galoppade! :D att rekomendera för goa skratt! ;)

Min kommande utrustning.. :angel: ;)

Terrängen
Eurolite hjälm, grå (ska inhandla en annan då jag slagit i huvudet med denna :crazy: blir förmodligen en Lamicell :love:)
Racesafe 2000, svart
Rectigline ridskor+stövelskaft, svarta
Sporrar
Långärmad tröja/skjorta (ska inhandlas)
Ridbyxor (ska inhandlas, vill ha ljusbeigea)
Spö, svart med gumiklätt handtag
Ridhandskar (ska inhandlas, blir förmodligen ngn Roekl-kopia)

Hoppningen
Typ samma som ovan, har för mig att man inte behöver ha kavaj på sig om man har säkerhetsväst?

Dressyr
Samma som ovan, förutom..
ingen säkerhetsväst, spö
Kavaj, svart

:bump:

Jag har fått höra det innan... men det är så varmt.
Jag får låta bli och trilla av istället ;)

Man gör såhär så blir det långärmat men ändå kortärmat :idea:

Jag har iallafall på mig , den där vita jättebra andaströjan från hööks faktiskt en lite polovariant med långa ärmar (som man kan vika upp)

ljusa ridbyxor, väst från zippa och pikeurhjälm och svarta nopphandskar vad dom nu heter för det är det allra bästa till våta och svettiga gummityglar

19912213.jpg

Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Igår föll dottern av nya hästen, och jag inser att vi behöver komplettera vår garderob med en airbag. Ni som har sådan när ni rider...
Svar
0
· Visningar
266
Senast: Emma-pemma
·
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 035
Senast: TinyWiny
·
Skola & Jobb Någon som vet om det ens går att komma åt mybenefit (förmånsportal) för två olika arbetsgivare "samtidigt"? Jag tänker att det ju borde...
Svar
4
· Visningar
495
Senast: Cattis_E
·
Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
6 018
Senast: Palermo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar