Vad har du gjort med din hund idag?

Sv: Vad har du gjort med din hund idag?

Jag har pussat o myst med dom :p :love:
Även en kort promenad mitt på dan men dom tycker det är för varmt för att gå längre än 500 m:smirk:
 
Sv: Vad har du gjort med din hund idag?

Jag har varit hundvakt åt min systers lilla papillon i helgen. Fast nu har hon kommit hem igen och jag har precis varit och lämnat igen honom. Skönt! :angel: :D
Man är inte van ett ouppfostrat kräk som är uppe på borden och stjäl åt sig allt han kommer åt bara man lämnar honom obevakad i 3 sekunder. :devil:
 
Sv: Vad har du gjort med din hund idag?

nyponros skrev:
:eek: :eek:
mardrömsscenario!
jag är glad att jag har en liten hund, då jag inte har tak på min marsvinbur. 8Dock en 50 cm hög kant med nät) Livrädd för att hon ska göra ngt! Hon tycker iof om marsvin och brukar slicka på dem när de är i knät till deras stora förskräckelse, men man vet ju inte vilka reflexer som kommer fram om de gör ett snabbt ryck i buren...
och nu kanske det ska komma stor hund:eek:
Det blir till att göra ett stabilt lock som är inbrottsäkert!
(undrar nu hur det ska gå till, när din vovve tatt sig in på sättet du beskrev:p )

hahaha ja men verkligen,jag fick värsta chocken "vart är marsvineeeeen??!!"
men dom var i sitt lilla hus...som TUR..ja en liten hund är nog inte problem,men en stor hund trodde jag inte heller det skulle vara några problem...trodde ALDRIG att han skulle vara "så smart" å gå in "där"!!
buren är likso, helt sprillans ny (en stor sådan dessut,100x50 cm) så det är ju inte frågan om att den var gamal ä "sitter lite löst här å där" utan han måste verkligen ha kääämpat..(jag testade själv hur svårt det skulle vara nämligen:angel: )

ja det är ju väldigt sjukt vad han kan göra för lite morötter:cool:
Men det är samma sak här,båda min hundar har Inget emot varken råttan el. marsvinen,...råttan kan sträva löst hemma å utomhus å söker "skydd" under minsta hunden (hon e ju så på pälsad hihi) å den stora bryr sig knappt,han har även blivit biten på nosen ett flertal gånger av råttan (ganska så löst dock) å inte heller där gjort ngt...:D
men det är väl för att han VET att man Inte får göra dom illa..för dååå skulle matte bli RASANDE:angel: :devil:

ja du bör nog kanske skaffa en ny bur,om inte så får du nog sätta den högst uppe på bokhyllan när nya stora hunden kommer (som jag förstog det som...?)
 
Sv: Vad har du gjort med din hund idag?

Hihi, du får ge honom en morot också när "svinen" får:idea: ;)
Synd bara att de äter så fort:angel:

Jo, ställa upp buren vore ju en ide, men jag har ingen bokhylla som är 150*70, hehe.

Men jag funderar på att skaffa ett billigt och stort bord, och göra marsvinsbur av den, och då kommer den ju högt:)
 
Sv: Vad har du gjort med din hund idag?

Klev upp och serverade lite frukost. Sen tog vi en promenad till vattentornet så att hundarna fick springa lite lösa.
Jag och Julie tränade lite lydnad samt hoppade lite och balanserade lite på omkullfallna träd. Sen självklart, lite obligatoriskt bus. ;)
Sen traskade vi hemåt igen, jag gjorde mig iordning och så promenerade vi in till stan.
Väl där fick jag lämna över hundarna till husse som precis slutat jobba, och så fick jag själv kliva in i samma byggnad för att börja mitt skift.
Ikväll blir det nog ganska lugnt tror jag. Tror att husse skulle ta med hundarna till stranden nu på dagen och ikväll blir det gruppmys i soffan.
 
Sv: Vad har du gjort med din hund idag?

Ny dag:)

Idag sov vi länge, när jag var tvungen att masa mig upp kl 11.00 ville Lowa ligga kvar i sängen:angel:
Men vi var ute sent igår också, så hon hade inte bråttom.
Sen följde hon med och vinkade av mig i stallet, och efter att jag hade ridit gick vi en promenad bakom stallet, och hon fick vara lös och bära omkring på pinnar och annat som hon gillar;)

Nu sover hon djupt, tröttsamt att vara på topp!

Senare blir det väl ngt litet träningspass, och så ska hon följa med och titta på min ev. framtida hund:)

Ikväll blir det nog lite bus runt åkrarna.
 
Sv: Vad har du gjort med din hund idag?

Dagen började med en kort morgonpromenad, efter detta åkte jag till jobbet och husse kom hem. De låg visst och sov en sväng och myste innan jag kom hem igen.

Vovven min är en flat och nu i eftermiddag har husse lagt ut två sök med dummies och rådjursök åt oss. Första söket fick jag veta vart apporterna låg, andra inte. Kanon bra gick det, trots att det bara är två veckor sen tonsillerna togs bort.

Självklart blev det en massa fotgående oxå, vilket är jääättesvårt när det är arbete på G. :bump:

Ikväll blir det långpromenad, men först lite bus med svärföräldrarnas 10 veckors valp. Finns det nåt gulligare än när en stor vovve busar med en liten valp?!:love:
 
Sv: Vad har du gjort med din hund idag?

Idag tog jag och min vovve en tur till Rusta för att titta på tapeter till våran nya lya som vi får nyckel till på fredag:) !!
Hittade inga tapeter men vovven fick ett splirrans nytt svart regntäcke med reflextassar på!!
Fleecefoder och lagomt tunt,testade det på våran långpromenad i regnet och hon verkar gilla det.
Nu står hon däremot och gör små ljud nedanför köksbänken,det ligger nämligen kyckling på upptining där..hehe.:d
 
Sv: Vad har du gjort med din hund idag?

Är inte hemma nu utan hos min pojkväns föräldrar som har en liten Bichon frise. 13 år gammal envis sak som jag försökte lära ligg för ett tag sen men det var fullkomligt omöjligt. Japp, tom jag , de envisas furste gav upp. kapitulerade , viftade med fredsflaggan..you name it. Ikväll har vi bara varit på en "långpromenad" men den lilla peruken. Regn och grått och grinig gammal hund som inte vill gå i koppel..Jaja, alla dagar kan inte vara mysiga.. jag brukar ursäkta honom...Inte min hund och dessutom väldigt söt (förmopdligen den enda hund av denna ras jag sett som faktiskt är väldigt gullig). Han får komma undan med det. När jag kommer hem ska jag ringa brukshundsklubben, ska börja spåra med Taxen och westien. Mest för taxens skull, men klart terriern får hänga på. Så ska vi se vad det blir av med min mammas små gödgrisar. Hohojaja.
 
Sv: Vad har du gjort med din hund idag?

Sparkat fotboll, tränat på "backa". Och tränat på "stanna" och "kom". Gick finfint, trots att slöa mammsen haft hand om honom några dagar =o)
 
Sv: Vad har du gjort med din hund idag?

Idag har vi inte gjort så mycket. Vi har varit på promenader. Husse var ute med dem också. Jag tog med mig en boll och kastade lite under en promenad. Under en annan tränade vi lite lydnad. De är så duktiga!:love:
Sen har jag stoppat godis i toapappersrullar som jag vikt ihop ändarna på. Och så har smådjuren fått pilla upp dem.
I övrigt har vi mest legat i sängen och myst. Och lekt någon gång med ett pipdjur.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 538
Senast: AlmostEasy
·
Övr. Hund Jag har tidigare inga erfarenheter av spår och kan därför inte heller uttala mig direkt om detta. Men jag har fått höra två rättså olika...
2
Svar
35
· Visningar
2 878
Senast: Blueberry
·
Övr. Hund För några veckor sedan "räddade" jag 6 gamla produktionstackor, med avsikt att ge dem en lång och skön pensionärstid istället för att...
Svar
9
· Visningar
2 207
Senast: cambodia
·
Hundhälsa Vi har en kastrerad hanhund född i november 2006. Han är alltså snart 8 år gammal. Han kastrerades sommaren 2010. Vi köpte honom som 8...
2
Svar
29
· Visningar
13 605
Senast: ISABEL
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp