Vad har du gjort med din hund idag?

nyponros

Trådstartare
Hm, undrar om en sån här tråd funkar på hund?
Hoppas det:)

Berätta vad du och din hund har hittat på idag!


Jag och vovvan ahr vart på kurs och testat på spår, och det gick jättebra:)
Hon tvekade inte en sekund, satte näsan i marken och drog i väg i en himla fart:angel:
Följde "min väg" till punkt och pricka, och tyckte det var skitskoj!
Hon tyckte dock att jag skulle ha lagt godis som spårslut istället för leksak, hehe.
Ledaren som var med tyckte absolut att jag skulle fortsätta spåra, för att Lowa var så duktig:)

Så, vad har ni gjort?
 
Sv: Vad har du gjort med din hund idag?

Jag och min lillhund har bara slöat, haha båda sov i soffan några timmar och nu sitter jag här och han gämte!
Så det är bara en slöardag för oss :p
 
Sv: Vad har du gjort med din hund idag?

Jag har just slutat jobba, så Kylie har vart hos mina föräldrar sen i går morse.
Men om ett par timmar ska vi ut och gå viltspår, har just lagt det.
Blir lite längre än hon gått innan, så jag hoppas det går bra! :)
 
Sv: Vad har du gjort med din hund idag?

Klev upp tidigt och tog med alla tre på en tur upp till vattentornet. Strosade runt lite, passade på att träna lite med dvärgpinschern och sen strosade jag hem i sakta mak. Sen la vi oss och sov igen.
Sen nästa gång vi vaknade var det strålande sol och jättefint väder så jag och sambon tog med hundarna ner mot älven. Vi tränade lite på fotbollsplanerna och kastade lite pinne och lekte med dom. Alla tre verkade ganska trötta efter gårdagen så dom fick ta det ganska lugnt. Var bara ute i någon timme eller så.
Dom två små rök ihop rejält så vi fick gripa in och sära på dom. Jäkla hundar. :smirk: Sen var den äldre halt så då började vi traska hemåt. Fast av någon outgrundlig anledning så kunde han både hoppa och springa igen efter att han fått en godis. :angel:
Nu ska jag snart ut igen. Blir nog bara en rastning den här gången för sen tänkte jag ta och se lite film.
 
Sv: Vad har du gjort med din hund idag?

Kom precis hem efter varit och spårat med bägge hundarna .

Den gammla la jag ett tävlings spår åt med 3apporter 700m långt

han gick som en klocka la sig rakt och markerade appoterna kanon. själva spåret gör han med väldigt låg nos ocg intensivt.

den lille kör jag fortfarande rutsystem åt men han håller sig inom rutan hela tiden nu så det är dax och börja gå spår åt han nu.
 
Sv: Vad har du gjort med din hund idag?

I morse var vi ute och gick en timme. Sen var vi ute och solade och spelade lite fotboll (eller var det bitboll? ;) ) På kvällningen gick vi ett viltspår som jag lagt ut någon timme innan, ca 600 meter långt med 4 vinklar och ett bloduppehåll på 15 meter. Gick superbra, speciellt med tanke på hur gräsligt torrt det är i skogen nu. Sen kom en bekant över med sin jakthundskorsning modell jättestor :eek: . Dom lekte och härjade på läänge, Stina hade världens drev på henne, var väll frustrerad över att hon inte hann med. :D Har en ganska trött tax här hemma nu.
 
Sv: Vad har du gjort med din hund idag?

Många som spårar, ser jag:)

Hur ofta brukar ni göra det?
 
Sv: Vad har du gjort med din hund idag?

Har du tre hundar? har jag missat ngt?:p

Jag har bara sett bilder på en DP och en grey?
 
Sv: Vad har du gjort med din hund idag?

Hur fungerar ett rutsystem?
Är det ngt som är bra att använda i början?:)
 
Sv: Vad har du gjort med din hund idag?

nyponros skrev:
Hur fungerar ett rutsystem?
Är det ngt som är bra att använda i början?:)

Det är ett system som man använder för o få hunden gå med låg nos och arbeta långsamt i spåret.
 
Sv: Vad har du gjort med din hund idag?

äsch, ibland måste man ju få slappa;)

Är det så varmt att man vill ligga på stranden tror jag hundarna kan tycka att en day off kan vara rätt gott:p

jag önskar vi hade hundvänlig badplats häromkring bara!
 
Sv: Vad har du gjort med din hund idag?

tja inget spc..kommit på min hund med att ha BRYTIT sig in till mina nya små marsvin (i buren JA...han hade tryckt in sitt huvud mellan botten av buren å gallret-de e en schäfer vi snackar om - och enbart för att komma åt mortötterna dom hade! :eek: :rofl: *han bokstavligen ääälskar morötter!!! men NÅN måtta får det vara å vart gränsen går!!* snacka om att göra vad som helst för att komma åt morötterna!! ...egoistiska j*vla hund..ska ta maten ifrån 2 hjälplösa marsvin!) :mad:
han åt dessutom upp deras pellets!!! dom stackarna var dörädda,men dom rörde han inte en fena på..TUR för han för då :devil: skulle det inte finnas ngn nåd....:devil: :devil: :devil: :devil:

visserligen va pellets-matskålen utanför buren(jag räknade m att han skulle käka det,då han tidigare åt upp råttmaten,men ja hann inte att ta bort skålen innan jag gick hemifrån (skulle iväg lite snabbt på ett ärende)

men inte fan trodde jag att han skulle gå SÅ lång å bryta sig in i deras (stora) bur!

hur som helst så har jag inte gjort så mkt mer m hunden bortsett från långpromenader å så..*lite lat idag är man ju*:angel:
men å andra sidan så lär ju hunden ha fått "jobba" på lite med sitt lilla inbrott,att både få in huvudet å sedan få UT det-vilket verkade lite svårare då buren var ca 1-1½ m ifrån väggen..PLUS att få med matskålen UT i samma veva..hahaha bra jobbat..en riktig CSI hund hahah asg :rofl:
 
Senast ändrad:
Sv: Vad har du gjort med din hund idag?

:eek: :eek:
mardrömsscenario!
jag är glad att jag har en liten hund, då jag inte har tak på min marsvinbur. 8Dock en 50 cm hög kant med nät) Livrädd för att hon ska göra ngt! Hon tycker iof om marsvin och brukar slicka på dem när de är i knät till deras stora förskräckelse, men man vet ju inte vilka reflexer som kommer fram om de gör ett snabbt ryck i buren...
och nu kanske det ska komma stor hund:eek:
Det blir till att göra ett stabilt lock som är inbrottsäkert!
(undrar nu hur det ska gå till, när din vovve tatt sig in på sättet du beskrev:p )
 
Sv: Vad har du gjort med din hund idag?

Jag tog bilen ut till skogen och gick en timmespromenad. På hemvägen stannade vi till vid en sjö så att han fick bada en stund. Väl hemma fick han ett gott tuggben ute på gården.

Inte så hemskt aktiva med andra ord.:o Men lite har han fått göra i alla fall. *intalar mig själv*
 
Sv: Vad har du gjort med din hund idag?

Jag har sprungit runt i trädgården och lekt med min hund Ailie! Skit kul men skit jobbigt! Lite senare va vi ute och gick en bit på järnvägsspåret till ån så hon fick dricka lite!;)
 
Sv: Vad har du gjort med din hund idag?

Ah, vilken å var ni i?
Kan vi inte låte våra voffar träffas och leka lite ngn dag föresten? kanske imorgon?:)
 
Sv: Vad har du gjort med din hund idag?

Jag o Loke, som är 10 årig jaktlabbe, åt först frukost i uterummet 06.30 tillsammans med 6-veckors källingen Solo och hennes mamma. Sedan gick Loke o jag på skogspromenad, cirka 07.00, Gul-ben (sköldpattskatt) följde med.
Kl 14 åkte vi till en bygghandel utanför Malmö. Loke o jag. På vägen hem åkte vi till Tvedöra där vi båda badade och hade jätteroligt. Sedan hem o äta middag, Loke fick torsk blandat i torrfoder, därefter låter jag Loke vara för sig själv, det krävs för att han ska hämta sig. !0 år är ganska mycket.
Nu sover han djupt i sin korg, omgiven av två vuxna katter och med en 6-veckors Solo mellan framtassarna.
 
Sv: Vad har du gjort med din hund idag?

Källingen=kattunge. kanske bara på skånska. Du är inte alls efter, du en en go nyponros.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 538
Senast: AlmostEasy
·
Övr. Hund Jag har tidigare inga erfarenheter av spår och kan därför inte heller uttala mig direkt om detta. Men jag har fått höra två rättså olika...
2
Svar
35
· Visningar
2 878
Senast: Blueberry
·
Övr. Hund För några veckor sedan "räddade" jag 6 gamla produktionstackor, med avsikt att ge dem en lång och skön pensionärstid istället för att...
Svar
9
· Visningar
2 207
Senast: cambodia
·
Hundhälsa Vi har en kastrerad hanhund född i november 2006. Han är alltså snart 8 år gammal. Han kastrerades sommaren 2010. Vi köpte honom som 8...
2
Svar
29
· Visningar
13 605
Senast: ISABEL
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp