Vad har dom över nosen??

S

sorbifolia

Har sett flera bilder på topp-ekipager där hästen har något som liknar lite på silvertape :confused: över nosen i terrängen... VAD är detta, och vad skal det vara bra för? *nyfiken* En vild gissning är att det kan vara något som skal hindra hästen i att bryta nosbenet vid en ev. ömkullridning?? Men jag kan ha fullkomligt fel - någon annan som vet?

Kolla t.ex. Headley Brittanica så ser ni vad jag menar...

dbcf

Sv: Vad har dom över nosen??

Det är tejp, sk nästejp, som används för att öppna upp näsborrarna mera enl de som marknadsför och använder. Om det verkligen fungerar så kan jag inte uttala mig om.
Är btw inte tillåtet på svensk tävling vad jag vet.

Sv: Vad har dom över nosen??

Okej, tack så mycket! Har funderat på detta ett tag.... det verkar dock lite konstigt att dom ska behöva öppna näsborrarna med tape... :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 320
Senast: QueenLilith
·
Kropp & Själ Jag vet inte vad jag ska ta mig till längre. Jag har varit på exakt samma plats i livet i flera år nu. Jag kommer ingenstans med mitt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 573
Senast: MiaMia
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 389
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Varning för långt inlägg... Jag är en så kallat "ung vuxen", som dock känner mig som en 16-åring... Då menar jag inte bara mitt omogna...
2
Svar
21
· Visningar
2 306
Senast: prallan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar