Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Ungefär +2 till - 5 under dygnet (kallast på natten).
Båda oklippta och samma täcken jämt.
Fullblodskorningen; Bucas bomullstäcke + Shires 250 (300?) g vintertäcke med hals.
Fullblodet; Bucas teddy"ludd"fodrat tunt täcke + Krafft 250 (300?) g täcke.
Har alltid minst ett tunt bomullstäcke under de tjockare täckena eftersom det gör dem något mindre skitiga. Har svårt att tvätta tjocka täcken men "undertäcken" kan jag lätt slänga i tvättmaskinen när de blir för smutsiga underifrån.
Nu har det varit riktigt mildväder här de senaste dagarna. Ändå upp till +10 om dagarna! Så min dräktiga, oklippta, swb dam på lösdrift går naken om dagarna och har antingen ett Hööks 330gr täcke om natten, eller ett Amigo heavy.
Morgon och kväll har han ett tunnare vintertäcke. Mitt på dagen får han vara naken om det är soligt och varmt. På natten har han thermotäcke.
Vill egentligen plocka bort täckena helt så snart som möjligt, inbillar mig att han kommer fälla snabbare då.. Men tycker det är svårt att veta hur fort man kan ta av dem.. Och det är ju fortfarande minusgrader morgon och kväll..
-5 grader, sol, vindstilla. hästen har ett teddytäcke + ett agria stalltäcke, ca 200g både ute och inne idag, har slutat lägga på utetäcke vid sol för det blir så varmt.
Här är det strålande sol och blå himmel, lite vind. Någon plus i solen och någon minus i skuggan. Mest sol i hagarna och alla är ute.
H1 Rambo Original 200g
H2 Rambo Supreme 420g
H3 Shires 300g
H4 Rhino Original 200g
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.