Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

haha, ja, om ekonomin hade tillåtit just nu :p
shires ska ju ha en del bra, och jag gillar deras täcken överlag.. men ja, min förhoppning är ändå att temperaturen ska gå upp så pass att jag kan skippa fleecen under det ofodrade snart.. monstret har faktiskt klarat sig från att bli spänd och öm i ryggen hela vintern, (peppar peppar) så det är nog inte långt kvar :) förhoppningsvis lagom till pälsfällningen drar igång på allvar...

Molnigt och runt nollan, kommer vara minus inatt.

Alla inne i isolerat kallstall med öppna fönster, 4+.

H1 Rambo Original 200g
H2 Charlies utetäcke 200g
H3 Amigo 1200D 200g
H4 Rhino Original 200g

Ligger på några plusgrader på dagen och några plusgrader i stallet på natten. Halvklippt pålle går med fleecefodrat regntäcke dygnet runt.

kl

jag har dumpat vintertäcke med hals ute nu, är det dåligt väder har han ett halvhals regntäcke, vid sol har han sitt teddytäcke+agria stalltäcke ute + inne.

KL

+2 och snöar massor
Ute i hagen. Tunt vintertäcke (gammalt Börjes-täcke)+ fleecetäcke under ute. Bara fleecen inne. Kommer in vid 16-tiden.
Äldre kblsherre, svårfödd och frusen. Klippt låg fartrand (nästan utväxt nu).

Fint vårväder och hästarna är nakna under dagen! :love:

Täcket kommer på så fort solen slutar värma!

*kl*

12 grader o strålande sol. Inget täcke på någon häst.

*kl*

Ett par minus...snön vräääääker ner och har gjort så hela dagen så här långt. Fortfarande inga täcken på...hästarna står under granarna i hagen och ser ut att må rätt gott ;)

Woho 4+ i solen nu pållen är halvklippt går ute på förmiddagen och solar sig utan täcke vid lunch kommer täcket på, Hansbo sport 100 g elr, Kimberly regntäcke :D Äntligen soligt och vår. Jag ser fram emot att kunna sätta på mitt älskade bucas sun shower :love:

*kl*

idg har vi haft underbart(!) väder, drygt 10+ och strålande sol, samt varma vårvindar.
oklippta monsterhästen fick (skulle jag tro) ha fleecefodrat regntäcke vilket nog egentligen var lite varmt, men det vari nte jag som släppte ut imorse.
imorgon blir det liknande väder, men lite mulet enligt smhi, då får han ofodrat regntäcke istället.

KL

Här är det nollgrader just nu och lite lätt molnighet. Ska gå upp till runt 10+ vid lunch.
Alla inne ca 6+

H1 Rambo Original 200g
H2 Charlies utetäcke 200g
H3 Amigo 1200D 200g
H4 Rambo California 100g

+3 och mulet
Ute i hagen.
Fleecefodrat regntäcke + fleecetäcke under ute. Bara fleecetäcke inne.

*kl*

idg har vi haft underbart(!) väder, drygt 10+ och strålande sol, samt varma vårvindar.
oklippta monsterhästen fick (skulle jag tro) ha fleecefodrat regntäcke vilket nog egentligen var lite varmt, men det vari nte jag som släppte ut imorse.
imorgon blir det liknande väder, men lite mulet enligt smhi, då får han ofodrat regntäcke istället.

Samma väder och prognos här och min spårklippta, frusna travare fick stå utan täcke igår och står nog utan idag också. Hade rullat sig grundligt igår och njöt i fulla drag av solen. Härligt!

kl

idag har det vart grått men sken upp mot lunch, fast då var vi ute i skogen o skrittade, inte fy skam förvisso.
han har nu agria stalltäcke + ofodrat regntäcke ute om det inte är sol då har han stalltäcket bara.
det går mot vår, mindre täcken hallelujah!

+4 och mulet, ligger regn i luften
Ute i hagen.
Fleecefodrat regntäcke ute. Naken inne

kl

+5 och ösregn

Fullblod: Fodrat regntäcke
Travare: Fleecefodrat regntäcke
Korsningen: Ofodrat regntäcke

Tillgång till halmad ligghall och står utan täcke inne på natten om det inte är för kallt

+4 och duggregn:(
Ute i hagen.
Fleecefodrat regntäcke ute. Naken inne, kommer in 16-tiden.

*kl*

Än så länge klart väder, ska enligt smhi bli uppemot 10-12 grader idag men blåsigt.
Oklippt pålle får ha ofodrat regntäcke när han väl går ut om en liten stund :)

Liknande trådar

Utrustning Jag vet inte om det är jag som är en idiot som inte kan leta (det är absolut tänkbart) eller om det är så att Horseware-täckena finns i...
2
Svar
23
· Visningar
8 971
Senast: Camigween
·
Utrustning Jajamen, hösten börjar närma sig. Skolorna har/ska börja, vädret har slagit om och fler och fler börjar fundera på det där med täcken...
30 31 32
Svar
639
· Visningar
50 516
Utrustning Vad är ni nöjda med? Jag upplever att jag har börjat få problem med mina, även de som ska vara bra. Själv har jag flera olika märken och...
Svar
8
· Visningar
3 036
Senast: lomuxx
·
Utrustning Sitter och funderar lite fram och tillbaka. Har mina hästar hemma på gården och de går i lösdrift tillsammans. Har en dam som är lite...
Svar
19
· Visningar
2 925
Senast: gylle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama