Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

-10 och blåsigt.

Alla ute
H1 Shires TCH Lyx stalltäcke 400g + Rambo California med hals 100g
H2 Rambo Supreme 420g + Charlies utetäcke med hals 200g
H3 Shires utetäcke 300g + Rambo California med hals 100g
H4 Wetherbeta freestyle 300g + Rambo California med hals 100g

-14 och sol
Ute i hagen
Tunt vintertäcke + fleecetäcke under ute. Bara fleecen inne.
Går in vid 16-tiden.

*kl*

här i skåne är det vår! :love:
soligt med lite lätta moln, svag vind och någon plusgrad. väldigt skönt väder ute :)

pålle har sedan lunchtid igår "bytt upp" sig till fleecefodrat regntäcke (tidigare hade han 200g vintertäcke).
han är oklippt, men lite lätt frusen, så blir det kallare eller ruskväder så får han byta tillbaka.

nattetid - tunn fleece eller utetäcket, beroende på vem som släpper ut.

*knapplån*

Runt -5, sol och härligt väder, men kallt på natten.
Bytte idag till ett 300 grams täcke.

-3/-6 grader på natten, står inne i stallet ca 0 grader. Allt mellan -1 grad - 2 plusgrader på dagen. Står i hage med lä. Går nu med 300 grams shires täcke. Helklippt.

Det är ju bara plusgrader om man är rakt i solen och det inte blåser. ;)

Min spårklippta frusna travare hade 100 g i förra veckan när det var riktigt varmt ett par dagar, sen blev det minusgrader och hästarna flyttades till en hage helt utan lä. Pållen blev snorig och kall och fick på sig 300 g täcket igen. Hoppas på mer plusgrader och mildare vindar snart!

Var - 23 när jag släppte ut imorse innan jag åkte till tävlingen.

Fullblodet fick på sig AMIGO 150 g stalltäcke + bucas 300 g vintertäcke med hals.
Lillen som jag åkte med fick ha på sig två fleecetäcken + domani ulltäcke + ett 250 g stalltäcke över i transporten (kör med övre bakluckan öppen).

När jag kom hem från tävlingen så var det ungefär -2 och sol. Bytte täcket med hals till ett 200 g krafft-täcke på fullblodet.

-5/0 grader, soligt

Hästen är oklippt (får väldigt lite vinterpäls) och går ute med ofodrat regntäcke :) Vid kallare väder är det 300g som gäller

nä, här har det faktiskt varit över nollan idag, iaf innan solen gick ner ;)
pålle har dessutom varit ganska varm under 200g-täcket senaste dagarna, så jag testar med fleecefodrade så får vi se.

lite täckesdilemma, skulle gärna ha ett 100-grams med blankt innerfoder, istället för fleecefodrade, eftersom monstret har extremt lätt att få skav just den här årstiden, innan pälsbytet, och det känns som om ett med blankt foder (som vintertäcket) ligger bättre då..

men men, med lite tur är det snart så varmt att jag kan köra ofodrat istället :angel: (nu blir det väl supervinter igen bara för det :p )

-4 och sol
Ute i hagen.
Tunt vintertäcke med fleecetäcke under ute. Naken eller fleece inne.

Det här är besvärligt. Hos oss är det riktigt kallt (bortåt -25) på nätterna och sol samt någon minusgrad/nollan på dagen. Hästarna måste ha samma täcken på sig dygnet runt och jag kan inte åka dit och byta när solen tittar fram och det blir varmt framåt lunch. Dilemma.

Tror dock att jag ska byta ut 250 g stalltäcket som den ena har under sitt vintertäcke till ett tunt täcke idag. Den andra skulle också kunna få ett lite tunnare på sig (har ett 150 g stalltäcke).

Min häst (Helrakad och frusen) 2 st 300 g täcken på inne och är det sol och runt 0:an ute så går han utan mellan 12.00-16.00 annars med ett 300 g täcke.

lillasysters ponny (nästan utväxt filtklippning) 2 st 50 gram täcken inne och utan på dagen.

*vi har kallstall :)

Temp runt nollan och båda hästarna är nakna alltid :)
Dom är 1,5 år och 2,5 år så dom får härdas i alla väder.

Skulle det regna MYCKET och blåsa MYCKET får dom i värsta fall ha på sig vars ett regn täcke och något på sig när dom kommer in så att dom torkar :p

Bytte idag från 300 g inne + ytterligare 200 g ute till att ha enbart 200g täcket både inne och ute. Bägge från Bucas. Hoppas det inte blir sådär sviningt kallt igen på natten, men det verkar finnas hopp. Ponnyn är helklippt men det har växt ut en hel del.

-4 och sol
Ute i hagen
Fleecefodrat regntäcke ute. Naken inne
Kallstall

Här är det strålande sol och nästan ingen vind, flera plusgrader i solen.

Alla ute:
H1 Rambo Original 200g
H2 Rambo Supreme 420g utan halsen
H3 Shires 300g
H4 Rhino Original 200g

Liknande trådar

Utrustning Jag vet inte om det är jag som är en idiot som inte kan leta (det är absolut tänkbart) eller om det är så att Horseware-täckena finns i...
2
Svar
23
· Visningar
8 971
Senast: Camigween
·
Utrustning Jajamen, hösten börjar närma sig. Skolorna har/ska börja, vädret har slagit om och fler och fler börjar fundera på det där med täcken...
30 31 32
Svar
639
· Visningar
50 516
Utrustning Vad är ni nöjda med? Jag upplever att jag har börjat få problem med mina, även de som ska vara bra. Själv har jag flera olika märken och...
Svar
8
· Visningar
3 036
Senast: lomuxx
·
Utrustning Sitter och funderar lite fram och tillbaka. Har mina hästar hemma på gården och de går i lösdrift tillsammans. Har en dam som är lite...
Svar
19
· Visningar
2 925
Senast: gylle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama