Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
här i skåne är det vår!
soligt med lite lätta moln, svag vind och någon plusgrad. väldigt skönt väder ute
pålle har sedan lunchtid igår "bytt upp" sig till fleecefodrat regntäcke (tidigare hade han 200g vintertäcke).
han är oklippt, men lite lätt frusen, så blir det kallare eller ruskväder så får han byta tillbaka.
nattetid - tunn fleece eller utetäcket, beroende på vem som släpper ut.
-3/-6 grader på natten, står inne i stallet ca 0 grader. Allt mellan -1 grad - 2 plusgrader på dagen. Står i hage med lä. Går nu med 300 grams shires täcke. Helklippt.
Det är ju bara plusgrader om man är rakt i solen och det inte blåser.
Min spårklippta frusna travare hade 100 g i förra veckan när det var riktigt varmt ett par dagar, sen blev det minusgrader och hästarna flyttades till en hage helt utan lä. Pållen blev snorig och kall och fick på sig 300 g täcket igen. Hoppas på mer plusgrader och mildare vindar snart!
Var - 23 när jag släppte ut imorse innan jag åkte till tävlingen.
Fullblodet fick på sig AMIGO 150 g stalltäcke + bucas 300 g vintertäcke med hals.
Lillen som jag åkte med fick ha på sig två fleecetäcken + domani ulltäcke + ett 250 g stalltäcke över i transporten (kör med övre bakluckan öppen).
När jag kom hem från tävlingen så var det ungefär -2 och sol. Bytte täcket med hals till ett 200 g krafft-täcke på fullblodet.
nä, här har det faktiskt varit över nollan idag, iaf innan solen gick ner
pålle har dessutom varit ganska varm under 200g-täcket senaste dagarna, så jag testar med fleecefodrade så får vi se.
lite täckesdilemma, skulle gärna ha ett 100-grams med blankt innerfoder, istället för fleecefodrade, eftersom monstret har extremt lätt att få skav just den här årstiden, innan pälsbytet, och det känns som om ett med blankt foder (som vintertäcket) ligger bättre då..
men men, med lite tur är det snart så varmt att jag kan köra ofodrat istället (nu blir det väl supervinter igen bara för det )
Det här är besvärligt. Hos oss är det riktigt kallt (bortåt -25) på nätterna och sol samt någon minusgrad/nollan på dagen. Hästarna måste ha samma täcken på sig dygnet runt och jag kan inte åka dit och byta när solen tittar fram och det blir varmt framåt lunch. Dilemma.
Tror dock att jag ska byta ut 250 g stalltäcket som den ena har under sitt vintertäcke till ett tunt täcke idag. Den andra skulle också kunna få ett lite tunnare på sig (har ett 150 g stalltäcke).
Min häst (Helrakad och frusen) 2 st 300 g täcken på inne och är det sol och runt 0:an ute så går han utan mellan 12.00-16.00 annars med ett 300 g täcke.
lillasysters ponny (nästan utväxt filtklippning) 2 st 50 gram täcken inne och utan på dagen.
Bytte idag från 300 g inne + ytterligare 200 g ute till att ha enbart 200g täcket både inne och ute. Bägge från Bucas. Hoppas det inte blir sådär sviningt kallt igen på natten, men det verkar finnas hopp. Ponnyn är helklippt men det har växt ut en hel del.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.