Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

kl

Jättefint vinterväder med nästan -15 minus.

Helklippt ponny: TM Askalon 200g ute och inne
Oklippt men ganska tunnpälsad 2½-årigt vbl: 300g utetäcke+ulltäcke ute. Ulltäcke inne

Kl

Här är det molnigt och -15, känns lite som världen har stannat.:p

Alla ute med samma som igår.

H1 Kraffts yllefilt + Rambo Wug 370g
H2 Domani ylletäcke + Rambo Supreme 420g med hals
H3 Shires 300g + Rambo California 100g med hals
H4 Kraffts yllefilt + Wetherbeta Freestyle 300g

Mina har som de har för de är flera gånger helklippta = inte mycket päls alls. Och vi har haft stadigt -20. Upplever att det är lagom så de får fortsätta ha det så.

Din täckning anser jag itne alls är överdriven, värre med de som har 200+300+400 eller nåt :)

Min prinsessa har sitt amigotäcke (150gr) + ett Rhino (kanske 200?) över både inne och ute.
Vi har ca -10 ute, +2 inne.

kl

Alla ute

11 minus och mulet

Häst 1: helklippt halvblod, Shires chill cheeta 375 gram, 300 grams termo med hals över
Häst 2: nyklippt o helklippt halvblod Termotäcke 450 gram med halvhals, 280 grams mark todd vintertäcke med hals över
Häst 3: fruset oklippt fullblod termo 300gram, 300 grams vintertäcke med hals över det.

*kl*

Min står med 400g showmastar innetäcke och över det ett 300g shire tornado med helhals, men inser nog att det är lite väl tjockt trotts att hon går i rasthage. Idag hade jag ingen möjlighet att åka ner o luncha (hon får mat med sig ut på morgonen) men resten av julhelgen har jag bil och det skulle dessutom bli ngr plus så byter tillbaka till Amigo insulator medium och shiretäcket över igen tror jag.
Vi har haft runt 10- nu ett par dagar men ska bli varmare. Hästen är helklippt.

kl

-15 i morse, möjligtvis lite varmare nu, uppehåll.
Oklippt men utan större pälsmängd, 220 g Weatherbeeta Landa Freestyle. Lite för varmt, men det andra utetäcket kan bli för kallt ffa om det skulle börja snöa och/eller blåsa.

Inne har jag ingen aning om hur varmt/kallt det är, men inte så farligt iaf. Förhoppningsvis får hon på sig sitt Bucas Celtic Stable Light (dvs fleecefodrat). Annars har hon samma täcke som hon har ute.

kl

Helklippt ponny: HW Amigo 350g med hals
Helklippt Storhäst: Hansbo Event 300g med fodrad hals

Blåsigt! Snö och 5-8 minusgrader.

Blåsigt + snö

250g stalltäcke + 300grams vintertäcke med hals + ofodrat regntäcke pga avsaknad av svanslappar på de andra, stod och skakade häromdan och vandrade för att hon frös

Helklippt häst som är väldigt frusen(helklippt pga värmeutslag) Ska försöka spara på ryggen nästa år

Senast ändrad:

idag har det varit -5 här och lite blåsigt, pålle har 300 grams hansbo vintertäcke med hals ute, 300 g amigo heavy stalltäcke inne.

Blir det -10 eller kallare får hon vintertäcket över stalltäcket!
Hon är klippt och frusen.

*kl*

Är/har varit riktigt jäkla snorkallt här nu ett tag, ca -10 och blåst (= känns som minus 30 typ om ni frågar mig). Kusen som står i utebox har nu samma täcke dygnet runt: ett 300 g vintertäcke med fodrad hals. Helklippt häst f.ö. Märks att han behövt hålla lite värme med egen energi tror jag för han har klädsamt nog gått ner lite i vikt senaste veckan... :bump: :D

kl
ca -15 på dagen, varmare på em och kväll dock minusgrader i stallet.
Hästen är filtklippt.
Inne: BoT-nättäcke + Rambo Newmarket Stable 200 gram
Ute: Amigo ofodrat regntäcke över innetäckena

KL

Här är det precis under nollan ca -2, molnigt och Vitt överallt ca 25 cm cnö.

Alla ute:
H1 Rambo Wug 370g
H2 Rambo Supreme med hals 420g
H3 Shires 300g
H4 Wetherbeta Freestyle 300g

KL

-3 och lite snö
ute i hagen
tunt vintertäcke typ 200 g tror jag (gammalt börjes-täcke) ute, naken inne

fryser det inte hos er då? vi var nere på 0,4 i helgen som sagt men håller värmen annars.

Nu är det mindre än -5, snarare -2 och supermilt ute! Molnigt och vindstilla samt nysnö. Bytte till fleecefodrat regntäcke idag, duger alldeles utmärkt. Ska vara milt nu och sen lite kallare i helgen.

*kl*

Här svänger det fort, igår var det nästan -20. Idag är det bara runt -5. Båda hästarna ute.

Helklippt: 350gr med 150gr hals
Oklippt: 200gr med 100gr hals

Här har det blivit plusgrader igen. 0-2 grader och regntäcket med 100 g foder åkte på igen. Pållen är frusen, spårklippt och står i kallstall (samma temp som ute).

faktiskt inte, alla undrar. o då är det ju inte tomt hos oss o alla dörrar e stängda. nä usch.

idag är det -5 o min häst står inne med ett tunnt termotäcke från shires.

-11
Vbl, konvalecent på lösdrift står med fleecefodrat regntäcke. Pga åtskilliga hål i ytterfodret har ett ofodrat regntäcke lagts utanpå då det snöar, inte optimalt men får gå. Det var det eller det 300 g vintertäcket som jag hade att välja på och det hade varit påtok för varmt.

Liknande trådar

Utrustning Jag vet inte om det är jag som är en idiot som inte kan leta (det är absolut tänkbart) eller om det är så att Horseware-täckena finns i...
2
Svar
23
· Visningar
8 971
Senast: Camigween
·
Utrustning Jajamen, hösten börjar närma sig. Skolorna har/ska börja, vädret har slagit om och fler och fler börjar fundera på det där med täcken...
30 31 32
Svar
639
· Visningar
50 516
Utrustning Vad är ni nöjda med? Jag upplever att jag har börjat få problem med mina, även de som ska vara bra. Själv har jag flera olika märken och...
Svar
8
· Visningar
3 036
Senast: lomuxx
·
Utrustning Sitter och funderar lite fram och tillbaka. Har mina hästar hemma på gården och de går i lösdrift tillsammans. Har en dam som är lite...
Svar
19
· Visningar
2 925
Senast: gylle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25