Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Kl.
Smöstorm ute igen..
Så mina går fortfarande med halstäcken som är 300g fodring. Jag hinner bara byta till tunnare täcken utan hals så börjar snöandet igen.. Suck..
Båda går ute på lösdrift och står gärna ute vilket väder det än är.
Nu börja jag vara less på allt snöande, jag vill få sätta igång min gumma som snart vilat 5 månader. Först pga senskada sen fördåligt underlag å sen snöstorm, kyla å blåst om vartannat.
Häst 1: helklippt halvblod, Shires chill cheeta 375gram
Häst 2: helklippt halvblod Termotäcke 400 gram med halvhals
Häst 3: fruset oklippt fullblod, står i kallstall. Nästan lika kallt inne som ute. termo 400gram
Oklippt med tjock teddybjörnpäls har ett 200gr vinter täcke med hel hals.
Dock fyser tanten ändå om det är snö/regn med hårda vindar även om hon nästan har fri till gång på hösilaget...
Min stora prins står med ett 300 grams HW innetäcke och ett 200 grams utetäcke med hals ovanpå det. Ca -5 till -7 ute.
Min lilla prins befinner sig just nu på Ulltuna för operation efter att ha blivit sparkad i hagen igår och har inget täcke på sig när han är där.
Här är det -5 och lätt snöfall. Fullblodet går med 220 gram. I veckan väntas det ner mot -17 och snö, är inte hemma då men har lagt fram thermo på 100-150 gram han kan ha underst då.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.