Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
runt - 5 kanske? Snö till och från, 220g weatherbeeta landa freestyle. Vet inte hur varmt det är i stallet, men samma täcke där. Inte optimalt (lite varm) , men ändå bästa alternativet då jag hellre ser att hon har ett täcke på sig ute istället för två.
Mitt fullblod har ett likadant täcke på sig Jag är inte hemma men det ska vara -13 där och ganska fint väder. Så länge det inte blåser för mkt och/eller snöar massor är det lagom men har bett föräldrarna kika så han inte blir kall.
Alla fyra är ännu inte klippta mer än en gång (september) och har fleecefodrade regntäcken på sig. Termometern visar på -10 grader. Men nu mitt på dagen åker nog täckena av eftersom det varken är blåst eller nederbörd. Ger hellre mer grovfoder så dom får lufta sig lite då dom går ute dygnet runt!
Vad är det för väder?
SVAR: -10 grader samt att det snöar
Vad gör hästen/-arna? Inne/ute.
SVAR: Samtliga går ute mellan 9-16
Vad har den/de för eventuellt täcke? Märke, modell, tjocklek?
SVAR: Fullblodet är helklippt och går med ett Jacsontäcke 300 gram med fast helhals, Korsningen är också helklippt och går med ett 300 gram vintertäcke "märkeslöst"
Häst 1: helklippt halvblod, Shires chill cheeta 375 gram, 300 grams termo med hals över
Häst 2: nyklippt o helklippt halvblod, Termotäcke 450 gram med halvhals, 300 grams mark todd vintertäcke med hals över
Häst 3: fruset oklippt fullblod termo 300gram, 300 grams vintertäcke med hals över det.
Oj! Jag hoppas att min hast har fatt pa sig ett tjockare tacke. Hangde fram ett HorseSaver? halvhals ca 300g-360g med sant har vader i atanke, innan jag sjalv drog till varmare vader.
Här är det rejält med snö på backen, vindstilla och sol och ligger runt 10 minus.
Alla hästar är oklippta och har samma täcken inne som ute.
Fullblod, 15 år (skadad och står stilla i liten sjukhage ute, kan alltså inte röra sig så mkt) - 150 g AMIGO stalltäcke, 200 g stalltäcke från Börjes och 400 g Bucas vintertäcke med hals.
Fullblodskorsning, 7 år - 350 g stalltäcke och 300 g utetäcke med hals.
Halvblod, 4 år - tunt bommullstäcke och 300 g vintertäcke.
Nakna inne men fått mera halm varje natt de här kalla nätterna. Stallet ligger på ca +1.
Innan i hagen (ute i 3 pass/dag med fodringar inomhus), snöfall -6 - -9 under dagen:
Flbkorsn.sto 19 år, oklippt lite känslig: HW Rhino Wug 200 g.
Connemaravalack 5 år, så gott som oklippt o lurvig: HW Rambo California 100 g.
Hästmänniskan Jag håller med om att det är galet för en hobbyhäst. Men är detta verkligen en hobbyhäst? Eller är det en tävlingshäst/ponny? Det är ju...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.