Vad händer med BOJ?

Sv: Vad händer med BOJ?

Har hört rykten om konken, rekonstruktion, försäljning.
Ja allt möjligt, vad är det som sker, finns det nån som vet.

Japp dom har det tufft nu..mer utgifter än vad dom får in från försäljningen..

Tråkigt! Min absoluta favorittransport genom alla år, både för kvalitet och komfort för hästen, säkerhet, men också för att BOJ i Klippan och deras personal ALLTID haft en hög servicekänsla. Så himla synd, jag hoppas att de får ordning på verksamheten igen!

Det är tyvärr sånt här som händer när konkurrenterna kan leverera samma lösningar och kvalité eller tom bättre för ett billigare pris...

Ja andra tillverkare satsar på en massa lull lull, design och "fräcka" lackerade släpar - BOJ har alltid satsat på hög säkerhet och gedigna vagnar, till bra pris.

Kanske är hög kvalitet och bra service till vettiga priser idag något som är omöjligt att få tillräcklig lönsamhet i, vad vet jag. Att folk väljer importerad skit är för mig en gåta...

Thule gör ju bra vagnar till betydligt bättre pris...

Tycker inte de är direkt sämre än Boj...

Jag läste något nytt för mig i den här saken nu i morse, på Tidningen Ridsports sajt där en insändare har skrivit att BOJ inte är vad det var längre enligt honom/henne. Detta ska bero på att företaget har bytt ägare och inte längre drivs av samma familj som ligger bakom företagets mångåriga framgångar:(

Enligt insändaren så är kvaliteten inte densamma på vagnarna och servicen usel, därav har det snabbt gått utför med företaget. Jag vill ju då klarlägga att mina erfarenheter från BOJ mest troligt är från tiden då det drevs av familjen som grundade företaget = god kvalitet och super service.

Tråkigt, tråkigt...samma visa som alltid; när framgångsrika familjeföretag tas över av penningdrivna köpare så sänker man snabbt kvaliteten, och till sist även företaget.

Jag tror inte ett dugg på att det är nya ägarens fel. Det är helt enkelt så att de inte klarar av att hålla priserna nere tillräckligt mycket för att vara med i konkurrensen.

Ett boj-släp är ju betydligt dyrare än andra liknande släp. Varför skulle man köpa ett boj när man får samma sak för 40.000:- mindre??

Jag tycker det är milsvidd skillnad o de hästar jag kört verkar hålla med.
Kört flera hästar som tidigare varit svårladtade o även levt rövare. Efter en resa i mitt Boj har de förändrats helt.

Enkelt Ramona; du får inte samma kvalitet och säkerhet för de där 40.000kr mindre... Vi är kanske några stycken som hellre betalar lite mer och får vad vi vill ha.

Enkelt Ramona; du får inte samma kvalitet och säkerhet för de där 40.000kr mindre... Vi är kanske några stycken som hellre betalar lite mer och får vad vi vill ha.
Fast nu skrev jag ju när du får samma sak i mitt inlägg. Boj är för dyra för vad man får och man kan visst köpa liknande transporter billigare.

Jag gillar boj. De är jättebra. Men det är det andra transporttillverkare som också är.

Fast nu skrev jag ju när du får samma sak i mitt inlägg. Boj är för dyra för vad man får och man kan visst köpa liknande transporter billigare.

Jag gillar boj. De är jättebra. Men det är det andra transporttillverkare som också är.

Jag håller med Ramona. Det är inget konstigt det som händer, det blir så när man regerat marknaden i många år och sen inte riktigt hänger med i utvecklingen från andra konkurrenter. Titta på Nokia : ) Bojs priser idag är inte konkurrens kraftiga. Sen tror jag även att de behöver se över sin organisation..... jag råkar känna till en familj som köpte sitt Boj släp förra året på Falsterbo horse show. De har ännu inte blivit fakturerade för släpet! :cool:

Jag tror inte ett dugg på att det är nya ägarens fel. Det är helt enkelt så att de inte klarar av att hålla priserna nere tillräckligt mycket för att vara med i konkurrensen.

Ett boj-släp är ju betydligt dyrare än andra liknande släp. Varför skulle man köpa ett boj när man får samma sak för 40.000:- mindre??

Jag köpte ny släp förra året och jämförde Boj med sadelkammare och Thule Royal. Det skiljde 30000:- till Royalens fördel.
Det enda extra jag fick var en klädkammare och den var inte värd de pengarna!
Annars tycker jag också Boj Släparna är trevliga!

Nu värderar jag ju säkerhet och stabilitet bakom bilen - inte vad jag kallar lull-lull, alltså hur sadelkammaren ser ut eller är inredd, eller hur designad den är på utsidan etc. Jag vill ha en släp som rullar stabilt, inte svajar, är ljus och rymlig för hästen invändigt, har bra belysning så att den medtrafikanter ser den, att det finns många olika lösningar för inredning att komponera ihop som det passar mig och hästen.

Innerdörrarna och rymligheten, stabiliteten gjorde att min förra häst, som varit ett litet monster att lasta och köra med, plötsligt kunde slappna av under transportering och slutade försöka kravla över bommen bak eller framtill.

Jag tycker många, inte alla, andra fabrikat tänker mer på design, färger och sadelkammare än på det som verkligen betyder något; säkerhet och komfort för hästen. Priserna tycker jag heller inte är så höga jämfört med andra i samma kvalitetsklass, man kan inte jämför äpplen och päron. Sen, om det nu stämmer, att man på BOJ nu med nya ägare har tappat den goda servicen och börjar tumma på kvaliteten på vagnarna - ja då gräver man sin egen grav för då står de billiga transporterna med flashig design på kö för att överta kunderna.

Liknande trådar

Utrustning Är det någon som vet innebredden på de olika modellerna för Boj och Thule? Jag är lite osäker på vad allt heter och vad de finns i för...
Svar
2
· Visningar
390
Senast: Emiro
·
Utrustning Jag gillar montagehandskar men har aldrig riktigt hittat några favoriter. Jag gillar att ha ett ställe att köpa samma modell på hela...
Svar
13
· Visningar
755
Senast: jemeni
·
Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 045
Utrustning Är det nån här som testat dessa stigbyglar eller har nått annat bra tips? Jag är ute efter typ freejump men som är säkrare än just...
Svar
7
· Visningar
553

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka