Vad hände med Insterburg?

Mabuse

Trådstartare
Nu när Hohenstein gick bort kom jag att tänka på Insterburg, vad hände med honom egentligen? När han köptes in till Sverige blev det ju rätt uppmärksammat, och han stod väl till avel via Tullstorp den säsongen vill jag minnas, men sen då? Enligt blup har han inte tävlats sedan 2010 (han köptes väl in som tävlingshäst i första hand?) och inte varit i avel sedan 2011.
 
Sv: Vad hände med Insterburg?

"The top Grand Prix horse I bought was Insterburg TSF. The plan was to ride the Grand Prix and try to get in the Swedish team. I got the horse in May 2010 and in July 2010 I went to Aachen to compete the U25 GP. The horse was lame in Aachen. It turned out to be an old injury, about which the seller of the horse did not inform me," she explained. "I bought this expensive horse to compete with at the top level, but Insterburg turned out not to be suitable for this goal. I regret there are some bad practices in equine business which do not reflect the beauty of the horse nor the sport. At this moment litigation is pending in Germany. I do hope that the German judges will punish the malpractice."

Hämtat från Eurodressage (i år)

Han var skadad redan vid köpet alltså.:meh:

Tråden om Insterburg när han köptes till Sverige
 
Senast ändrad:
Sv: Vad hände med Insterburg?

Vad tråkigt att höra! Är han avlivad nu då, eller annars borde han ju kunna gå i avel iaf?
 
Sv: Vad hände med Insterburg?

Nej, jag hittar inget om att han är avlivad men läget är nog komplicerat p g a rättstvisten som pågår mellan säljare och köpare.
 
Sv: Vad hände med Insterburg?

Jättesynd att han inte går i avel för han ligger ju högt i tyska dressyrindexet. Jag har för mig att han stod som tillgänglig för ett sto-licens förra året ändå, vet inte hur det var i år.
Jag har en avkomma född 2012 efter Insterburg hemma. Hon är liten, men fin i typen och supertrevlig.
 
Är det någon som vet vad det var för skada Insterburg hade? Och vad som har hänt med honom sedan dess?

Jag har en avkomma efter honom född -11, och det vore roligt att hitta lite mer info om honom :)
 
Är det någon som vet vad det var för skada Insterburg hade? Och vad som har hänt med honom sedan dess?

Jag har en avkomma efter honom född -11, och det vore roligt att hitta lite mer info om honom :)

Jag hittade en notis i ridsport från i våras, där det står att rättstvisten fortfarande pågår, men att han står till avel i Tyskland denna säsong.
 
Roligt att han fortfarande används i avel, då antar jag att hans skada inte var något som kan vara ärftligt.

Tack för era svar!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 713
Senast: Inte_Ung
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 482
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 843
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 531
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp