Vad hade ni gjort?

angiepangie

Trådstartare
Jag arbetar som timvikarie inom äldreomsorgen via kommunen.
Jag har haft två ställen, ett demensboende som är min "hemmaplan" och ett korttidsboende där jag varit sist i kön bland vikarierna och bara blivit inringd vid kris.
Nu har det blivit så dumt att jag blivit sjuk dom senaste två gångerna jag skulle ha arbetat på korttids (det har varit en gång denna månaden och en gång i mars, så pass långt är det mellan gångerna jag blir bokad där) och efter denna helgen (då jag även missade jobb på demensboendet pga sjukdom) så ringer vikariebanken upp mig och säger att personalen på korttids inte vill att jag kommer tillbaka pga att jag har en taskig attityd emot mitt arbete.

Jag försöker förklara att jag inte kan styra när jag blir sjuk, vilket hon på vikariebanken som förmedlar mig som vikarie har förståelse för och säger att det har blivit något dumt på vägen.
Hon säger sedan att personalen upplevt att jag varit dum emot vårdtagarna, men när jag bad om exempel kunde hon inte återberätta något dom sagt..

Så det slutar iaf med att jag i stort sett blir sparkad för att personalgruppen vill det och jag hade några pass inbokade där i juni och dom är nu borttagna.

Jag vill definitivt inte tillbaka dit, men jag undrar ändå om det kanske är värt att ta upp det här med facket?
Såhär kan det ju inte få gå till?
Dom bad ju inte ens om sjukintyg och kunde inte komma på exempel på hur jag misskött mig mer än att jag blivit sjuk och två gånger på tre månader (magsjuka en gång och influensa en gång) är inte så extremt i mina ögon?

Känner mig jäkligt nedtryckt faktiskt..

Hur hade ni agerat?

(oj vad långt det blev, men behövde väl komma ut)
 
Sv: Vad hade ni gjort?

Men fy vad tråkigt. Jag hade i alla fall velat veta vad jag skulle ha gjort för fel om det hade hänt mig, känns ju knepigt att de inte kan komma med något exempel tycker jag.