ako
Trådstartare
Tja, som rubriken lyder , och kanske lite om hur stora barnen var vid olika åldrar. Ludvig har strl 68 nu, han är knappt 5½ månad. Jag tror han kommer att börja gå upp så smått på 74 inom en månad.
Tidigare hade han:
50: ung 2 veckor (52 lång, 3700 g vid födseln)
56: 2v - 1½ mån (58 lång, drygt 5 kg vid 1½ månad)
62: 1½ mån - 3½ mån (62 lång, 6½ kg vid 3 mån)
68: 3½ mån - nu o lite till, kan tänka mig till 6 mån (66 cm o 8 kg vid 5 mån)
Han har fått ett jättefint "sommarkit" med T-shirt o shorts i presenti strl 80 o klurar på om han verkligen kommer att kunna ha det i sommar, eller om det blir lagom precis när det börjar bli för kallt med sommarkläder. Han fyller 1 den 25 oktober. Funderar på att gå o byta till exakt samma (för det är verkligen ett jättefint litet kit) men i strl 74, som jag tror de flesta av mina kompisars barn har haft när de varit 7-10 månader - alltså under sommaren.
Som sagt, både klädstorlekar i olika åldrar på era barn samt råd ang ev byte tas tacksamt emot .
Tidigare hade han:
50: ung 2 veckor (52 lång, 3700 g vid födseln)
56: 2v - 1½ mån (58 lång, drygt 5 kg vid 1½ månad)
62: 1½ mån - 3½ mån (62 lång, 6½ kg vid 3 mån)
68: 3½ mån - nu o lite till, kan tänka mig till 6 mån (66 cm o 8 kg vid 5 mån)
Han har fått ett jättefint "sommarkit" med T-shirt o shorts i presenti strl 80 o klurar på om han verkligen kommer att kunna ha det i sommar, eller om det blir lagom precis när det börjar bli för kallt med sommarkläder. Han fyller 1 den 25 oktober. Funderar på att gå o byta till exakt samma (för det är verkligen ett jättefint litet kit) men i strl 74, som jag tror de flesta av mina kompisars barn har haft när de varit 7-10 månader - alltså under sommaren.
Som sagt, både klädstorlekar i olika åldrar på era barn samt råd ang ev byte tas tacksamt emot .