Vad hade era barn för klädstorlekar i olika åldrar?

ako

Trådstartare
Tja, som rubriken lyder ;), och kanske lite om hur stora barnen var vid olika åldrar. Ludvig har strl 68 nu, han är knappt 5½ månad. Jag tror han kommer att börja gå upp så smått på 74 inom en månad.

Tidigare hade han:
50: ung 2 veckor (52 lång, 3700 g vid födseln)
56: 2v - 1½ mån (58 lång, drygt 5 kg vid 1½ månad)
62: 1½ mån - 3½ mån (62 lång, 6½ kg vid 3 mån)
68: 3½ mån - nu o lite till, kan tänka mig till 6 mån (66 cm o 8 kg vid 5 mån)

Han har fått ett jättefint "sommarkit" med T-shirt o shorts i presenti strl 80 o klurar på om han verkligen kommer att kunna ha det i sommar, eller om det blir lagom precis när det börjar bli för kallt med sommarkläder. Han fyller 1 den 25 oktober. Funderar på att gå o byta till exakt samma (för det är verkligen ett jättefint litet kit) men i strl 74, som jag tror de flesta av mina kompisars barn har haft när de varit 7-10 månader - alltså under sommaren.

Som sagt, både klädstorlekar i olika åldrar på era barn samt råd ang ev byte tas tacksamt emot :).

Sv: Vad hade era barn för klädstorlekar i olika åldrar?

Rasmus hade väl stl. 50 i 4-6 veckor. Han vägde 3420 g och var 48 cm lång vid födseln. 56 hade han rätt länge. 62 minns jag inte att han hade speciellt länge. Han hade 68 under våren (född slutet oktober) och sen 74 hela sommaren och tills han vart 13 månader. Då växte han ur alla 74 plagg på typ 3 dagar! Idag är han 17½ månad och är precis mitt imellan 80-86. 80 sitter perfekt men 86 är inte jättestort.

Jag har 1 banankartong med kläder 50-56. En kartong med 62-68 och 2 kartonger med 74 :angel:

Jag hade storlek 44 (!) på Elina när hon föddes (2350 g), och hon växte väl i stl 50 på 2-3 veckor ... sedan hade hon 50/56 ett tag, säkert tills hon blev 4 månader, sedan blev det 62/68 till ca 11 månader. Har just gått över till stl 74, vissa kläder är lite stora men men :) Hon fyllde ett år igår :love:

Jag har 1 banankartong med kläder 50-56. En kartong med 62-68 och 2 kartonger med 74 :angel:

Har just packat ihop saker till min bror som skall ha barn snart - alla kläder upp till stl 68 (förutom vissa speciella, som jag vill spara, och vissa har jag kastat) och det är 3 flyttkartonger. Heeelt sjukt egentligen :crazy:

Isak är 1 år nu och har str 80-86 på kläder.
Sedan beror det lite på vad det är för kläder.
Det kan skilja mycket på olika plagg fast det är samma str

Isak hade 50/56 när han föddes.
Var 50 lång och 3615gr.

Sedan växte han i 62/68 rätt snabbt och hade det ett tag
Vid 7-8 mån ungefär gick han upp på 74 och har nu som sagt 80-86

Senast ändrad:

50 - Upp till 1½ månad.
56 - Första halvåret. :o
62-68 Fram till 1 år ungefär.
74-80 är vad hon använder nu. Och hon är 17 månader gammal. :)

Sonen drog iväg snabbt,
minns inte exakt hur mycket eller vilka storlekar.
Men han fyller 2 år 5 juni och ligger på 86/92 nu mer åt 92.

Dottern som är född 16/2 hon har fortfarande 50/56 :laugh:

Jag ar sa dalig pa svenska kladstorlekar :o men mina tva kommer iaf ff i vissa klader amnade for 3-6 manaders bebisar och de ar nastan 15 manader :D

De vager ca 8kg vardera, ena ar 74cm lang och den andra ar ca 71cm.

Far jattebra valuta for pengarna har, alla klader anvands i evigheter kanns det som :cool:

Just t-shirts är enkla att ha även om de är för stora. Jag fick också en t-shirt till Sam förra året, han var 6 månader i juli, den var storlek 80 och han hade 68 då men kunde ändå ha den (lite lång men ok) och den har han fortfarande, nu 15 månader gammal! Nu har han 86/92 i de flesta kläder och här på Irland köper jag kläder för 18-24 månader.

Så mitt tips är behåll, de centimetrarna spelar inte så stor roll på just t-shirts och shorts

Loke hade 50-56 när han föddes.

Nu, 18 månader senare har han stl 92 i det mesta.

Jag minns att han växte ur storlekarna ganska fort när han var "liten", tur att man köpte begagnat:p

Jo jag tror nog jag behåller. Verkar meckigt att byta, och troligtvis kan han ju ha dem i a f i slutet av sommaren :).

Kul att läsa om vad alla era barn hade för storlekar när - fortsätt gärna o fyll på :)

Hampus blev 6 månader 30 mars, han har str 74-80 nu. Str 50 använde vi aldrig, 56 hade han i några veckor. 62-68 hade han fram tills han var 3 månader kanske.

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 316
Senast: shia
·
Gravid - 1år Spinoff på nattjobbs-tråden! Utlämnande och långt :o Är i valet och kvalet om jag måste ta tjänstledigt och söka nytt jobb. Jag trivs...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
20 529
Senast: hastflicka
·
Kropp & Själ Har börjat förlora hoppet tror jag så vänder mig hit för hjäääälp.... (obs långt) Söker tips, råd, erfarenheter.... Vad som helst...
Svar
8
· Visningar
1 907
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Kanske skulle jag postat tråden på Förälder, men jag provar här. För att göra en lång historia kort så fick jag för snart ett år sen...
2
Svar
28
· Visningar
3 223
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar