Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Klart du ska köpaNääääj! Råkade gå in på instakonto med matchande set hästprylar a la schabrak/lindor/benskydd/etc från bla ett av mina favoritmärken.
Inte köpa! Jag är en mästar-hoarder när det kommer till sånt. Inteköpainteköpainteköpainteköpainteköpa...
Då slänger stallägaren ut mig!Klart du ska köpa
Vilket borde motsvara nånstans mellan 2000kr-3000kr i dagens penningvärde.Kan bidra med den intressanta - men synnerliga onödiga - kunskapen att man år 1911 värderade en häst rätt lågt i en bouppteckning:
"1 st hästkreatur, gammal, med sele" - 75 kr.
Gammal låter lite....vagt......?
Tro´t eller ej - detta HAR faktiskt med mitt pluggande att göra (släktforskning på universitetsnivå).......
Japp. Djur var inte speciellt högt värderade förr, jämfört med mycket annat.Vilket borde motsvara nånstans mellan 2000kr-3000kr i dagens penningvärde.
Väldigt billigt oavsett.
Allt var inte bättre förr som jag brukar sägaJapp. Djur var inte speciellt högt värderade förr, jämfört med mycket annat.
Mår utav helvete dåligt. Har sånna sjuka magkramper. Det hugger liksom i intervaller. Är lugnt ett tag för att sedan spåra ut så att jag viker mig dubbelt.
En kompis trodde på magkatarr men det hugger liksom i hela magen och ut i ryggen liksom. Inte på det där ”magkatarr-stället” uppe i magen mellan revbenen.
Ja var bara det jag ville säga. Nu kan ni tycka synd om mig yadayada
Falskt tarmvred? Du borde ringa 1177.
Blindtarmen?De säger bara att jag ska åka in på sjukan. Känns inte som att jag vill belasta akuten med ngt som ändå går att härda igenom liksom. Grannen har bett mig köra klassikern - knacka två ggr i taket med käppen in case det blir värre inatt..
Viktigt som fan att vara förkitg när det gäller tarmar och sånt. en kompis var nära att dö av något skit i/med tarmarna.De säger bara att jag ska åka in på sjukan. Känns inte som att jag vill belasta akuten med ngt som ändå går att härda igenom liksom. Grannen har bett mig köra klassikern - knacka två ggr i taket med käppen in case det blir värre inatt..
Edit, tror ej att det kan vara falskt tarmvred då det det så att säga inte är några problem att göra tvåan
Blindtarmen?
Men har också fått sådana smärtor så jag legat och skrikit av magkatarr också..
Symnptom blindtarmen.Låter nog mer troligt att det kanske är det trots allt. Har liksom ont i hela magen, bröstkorgen och hugg ut i ryggen. Inget direkt specifikt ställe.
Kan det vara gallsten eller något i den stilen tro? Och fint att höra att du ändå har någon, bara två käppknackningar bortDe säger bara att jag ska åka in på sjukan. Känns inte som att jag vill belasta akuten med ngt som ändå går att härda igenom liksom. Grannen har bett mig köra klassikern - knacka två ggr i taket med käppen in case det blir värre inatt..
Edit, tror ej att det kan vara falskt tarmvred då det det så att säga inte är några problem att göra tvåan
Du har ingen samarin, bikarbonat, novaluzid eller så hemma? Det kan lindra. Om det nu är typ magkatarr eller så.Låter nog mer troligt att det kanske är det trots allt. Har liksom ont i hela magen, bröstkorgen och hugg ut i ryggen. Inget direkt specifikt ställe.