vad göra åt katt som stjäl mat när vi äter??

Sv: vad göra åt katt som stjäl mat när vi äter??

Jag tror det är lika stor risk att de blir rädda för händer om man lyfter dem i nackskinnet. Och det är ju i sa fall besvärligare än att de är rädda för sprayflaskor. (har man en vanlig kortharig bondkatt lär man aldrig behöva använda balsamspray pa den).

Och ärligt talat, hur många kattägare (totalt sett) använder öht. sådana produkter? Är det inte överhängande utställare som använder sådant?

När jag använder spraybalsam sprayar jag det inte heller på katten. Jag sprayar i händerna, klappar händerna och fördelar det i pälsen. Inte för att katterna bryr sig om sprayflaskan, men skulle de vara livrädda för den skulle det inte på något sätt påverka deras liv negativt.

Jag använder pälsglans ganska sällan men det händer.
Jag ställer inte ut längre men sprejar ibland ändå för jag tycker pälsen blir finare.
Jag har korthåriga katter.

Han har börjat lyssna på ordet nej. Så lite bättre går det. Nej och stanna har han lärt sig

om den sitter på tex en stol och hoppar upp på bordet, eller lägger en tass, putta ner den o säg NEJ bestämt, har lärt våran katt det. Eller så får den inte vara i närheten av bordet när ni äter.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
815
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
474
Senast: Celinehenn
·
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
652
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
570
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits
  • Dressyrsnack 17