Vad gör vi? XXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har stressat som en galning if flera veckor nu, men nu ar en stor stressfaktor borta. I gar avholls kottbulls middag (fick till en SUPER god graddsas och hittade lingonsylt pa en lokal mataffar) med Kung Oskar II's tarta for 40 personer. Det hela var for en "charity" (och hur jag blev overtalad att fixa det ska vi bara inte tala om) men gick mycket bra. Alla var nojda och tyckte det var gott och det blev ganska rejal vinst till "charityn" :cool:
Det blir en lugn helg har, vi raknar med varme reccord med over 40*C hela helgen och det blir inte battre forran pa Mondag sa aven hund traningen far ta det lite lugnt. Tankte aka och hitta en bra badplats i den narbelagna floden for hundarna.
Vi har nu sett USA vinna kvinnornas triathlon och just nu ar det kvinnornas volleyball. Markligt sa mycket "skrot" man kan fastna framfor nar man sitter framfor TVn och dricker vin. :p

Sitter och funderar varför man inte vill använda ny tråd som undertråd, när man bygger en hage?
Är det för att gräset växer upp och man är rädd att det ska förstöra tråden fortare?

Ska eventuellt bygga vidare på hästarnas nya hage, men den nya delen blir bara tillfällig, då den åkern ska plöjas i höst. Så jag tänkte ändå inte använda ny tråd, eller tja inte stallets tråd i alla fall. Tänkte sponsra med den jag har själv. Har sagt att vi kan använda den så de slipper köpa ny tråd, men det har aldrig blivit av.
Nu bara hoppas jag att det kommer gå lätt att sätta dit stolparna, att trä tråden kommer nog gå lätt, sen klura på hur man ska öppna till deras gamla hage bara.

Jag vill inte gå till jobbet i dag. Ont i axeln och migränkänning. Jag vill mest bara rulla ihop mig till en boll och gömma mig för omvärlden i dag.

Fick precis facit att 7 minuter inte var nog för att få mitt frukostägg kokt :mad:

Hungrigt litet monster men nu ska jag koka det nya ägget i minst tio!

Jag väntar på min far så vi kan lägga klart golvet i sovrummet. Sen tror jag att vi kan kan börja tapetsera idag också. Skulle dock behöva slipbanden så bjälkarna också kan vitlaseras och vi har fortfarande inte fått dom trots att det gått 4veckor sen vi beställde dom :meh:

Jag blir dock mätt av de sakerna. Solrosfrön blir man inte lika lätt mätt av. Tuggummi får jag bara gas i magen av. Sånt där nagellack är äckliga precis som de ska vara men det är totalt omöjligt att slicka fingrarna om man råkat få något på dem, det funkar inte :rofl:

Aha, då har jag nog tyvärr inga andra förslag :down:

Jag vaknade för tio minuter sen så det är väl dags att gå upp. Tänkte hinna fixa stallet och rida innan jag hämtar dottern vid 14-tiden :)

Vilket märkligt annonssvar jag fick. Från en kvinna med två döttrar som "kan rida och köra". Kollar upp på Facebook - döttrarna är vuxna?! Det är ju shettisar jag säljer och dessa vuxna döttrar är knappast i storlek för att rida dem (där fanns gott om bilder på fb) :eek:

Snart iväg på fotboll med sonen, jag har kiosken efter lite gnäll från föräldrar. Eller gnäll, de frågar lite fint när jag hade kiosken senast. Att jag har hand om hemsidan, mejlar varje vecka, se till att alla får informations osv verkar inte räknas. :meh: Sen finns det underbara föräldrar som tycker att jag inte alls ska ha kiosken men för att alla ska vara lugna så tar jag kiosken. ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
585
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er... 2
Svar
32
· Visningar
799
Kultur Hej! Jag har precis startat en ny youtube kanal där jag läser upp mina egenskrivna skräckhistorier (95% av dom är mina egna iaf). Jag...
Svar
6
· Visningar
391
Tjatter Som trådstarten säger, vad tror du att du är ensam om att göra som ingen annan gör? (Sagt lite med glimten i ögat) Förklarar dig eller... 2
Svar
27
· Visningar
2 241
Senast: Kakis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka