Ja, priserna är nog rätt likvärdiga. Det jag ser som fördel med folktandvården är deras frisktandvårdsavtal. Som vilken försäkring som helst så går ju premium såklart upp i takt med att problemen (risken) ökar, men jag anser ändå att 1800 kr/år (som min premie ligger på just nu) är rimligt för att försäkra sig om att man inte behöver betala ett öre mer för behandlingarna.Jag vet inte ens skillnaden mellan folktandvård och privat tandvård. Priserna är väl likvärdiga? Den jag gick hos förut var privatpraktiserande. Till Örebro har jag inte inte tid att åka så det blir väl en privat igen.
Jag vill inte ha vem som helst i min mun. Det är skitviktigt att personen jag går till har god social kompetens (och givetvis är skicklig yrkesmässigt), då tandläkarbesök är så pass obehagliga. Personen ska också kunna bedöva med wand.
Däremot kan väntetiderna vara tråkiga. När jag ringde i torsdags fick jag ett akutbesök redan igår. Men min återbesökstid är inte förrän den 13 mars... De har mycket att göra nu, sa de. Men självklart får jag ringa och få en ny akuttid om den tillfälliga lagningen släpper eller om jag får ont, osv.
Edit: angående priser så kan man nog ofta hitta detta på nätet. Folktandvården Skåne har en prislista här t.ex: https://folktandvardenskane.se/pris--abonnemang/
Senast ändrad: