Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Läser om värmeböljan i Australien och tittar på Talang.https://www.expressen.se/nyheter/massdod-i-australien-40-hastar-torstade-ihjal-/ Så tragiskt
@Seabaz hur har ni det? Har ni klarat er från värmen?
Skönt att ni har helt ok temperatur ändå, jättetragiskt att de skjuter av hästarna och har den synen på dem.Mycket tragiskt. Absurda är att vi där jag bor där det normalt är överjävligt varmt på sommaren, har haft en störtskön säsong hittills med bara nån vecka här och nån vecka där med grader över 35 typ. Väldigt fuktig värme här i norr så om det är 35 kan det kännas som 40.
De ställena nu som mäter 40-50 grader senaste veckan är i söder samt förstås "mitten" som artikeln hävdar. Det är ren, torr och jävlig hetta med förmodligen ingen vind. Jag bor på en ö så vi har alltid en lätt bris.
En annan aspekt är att här (inte på ön men på fastlandet) skjuter kommunen av vildhästar, ca 100st varannat-var tredje år. Detta sker från helikopter. Här ses dom som pest för många.
Happy Australia Day idag
Igår var min chef inne i stan på fastlandet och shoppade och jag bad henne köpa ett par nya ridjeans till mig, dom kostar ca 850kr.
När hon kom tillbaka hade hon två par jeans med sig och sa att det är en present ååhh!