Vad gör vi? Nu kör vi! del XLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
En tanke som slog mig just nu men har med dina andra trådar att göra också, det är inte möjligt att förlägga arbetstiden utanför ramarna? T.ex ta 4 timmar fritid mitt på dagen så att du kommer ut en stund när det är dagsljus.
När jag hade ett arbete där jag jobbade hemifrån så spelade det ingen roll när på dagen jag gjorde jobbet, bara att jag arbetade de överenskomna timmarna.
Fast då är jag ju aldrig riktigt ledig om jag ska jobba extra tidigt och extra sent. Arbetsdagen tar ju aldrig slut då.

Kräks på UNHCRs osmakliga reklam som körs i tid och otid, "Lilla Ella är traumatiserad",,,,,,,,, nä hon är efterbliven, sen kör man en serie klipp med småbarn med hundögon som "mist allt" och så kommer slutet "SMSa och skänk 100 kr i månaden",,,,,,,, :banghead: Samma story år efter år efter år och vem skänker tror ni, jo ensamma gamlingar som dränerar en låg pension ytterligare och står utan mat sista veckan innan pensionen kommit in.

"Hur jag vet detta", jo jag har varit personligen inblandad i en sån soppa som jag fick reda upp och nu är en kompis i samma sits. Jävla tiggeriverksamhet som skulle vara totalförbjuden och rendera kostsamma straff att pyssla med. :mad:
Vuxna människor förväntas ta ansvar för sin ekonomi. Annars har man (eller får skaffa) en God man.

Och visst fasen finns det barn och andra som har det jäkligt svårt. Och som har mist allt.

@MJLee Åh fy fan :( Kan du dricka?

Har du några andra värktabletter än citodon? Tänkte att det kanske kunde vara bättre med en annan typ.

Tyvärr, har en konstig muterad gen som gör att alla läkemedel som går genom levern metaboliseras otroligt långsamt eller inte alls och som ger mig diverse otrevliga bieffekter. Tradolan tex gör det bara värre. Mmm, inte kul att försöka komma på något att äta eller snarare dricka. Vill inte ha någonting i munnen just nu.

Hmm, har just kollat, 10.4, vanlig dos insulatard i går kväll, inte ätit något idag, druckit lite lättdryck, inget insulin. Funderar på om jag ska ta en liten dos humalog eller om det kommer göra att jag dippar för mycket. Vad tror du?

Vuxna människor förväntas ta ansvar för sin ekonomi. Annars har man (eller får skaffa) en God man.

Och visst fasen finns det barn och andra som har det jäkligt svårt. Och som har mist allt.
Det förnekar jag inte alls men att rapa upp samma tiggeri"reklam" var 15-e minut på dagtid, ja då är ju målgruppen inte så svår att se för vem är hemma om dagarna, tittar mycket på tv och har stadig inkomst om än liten,,,,,,,,,,,jo pensionärerna.

Tyvärr, har en konstig muterad gen som gör att alla läkemedel som går genom levern metaboliseras otroligt långsamt eller inte alls och som ger mig diverse otrevliga bieffekter. Tradolan tex gör det bara värre. Mmm, inte kul att försöka komma på något att äta eller snarare dricka. Vill inte ha någonting i munnen just nu.

Hmm, har just kollat, 10.4, vanlig dos insulatard i går kväll, inte ätit något idag, druckit lite lättdryck, inget insulin. Funderar på om jag ska ta en liten dos humalog eller om det kommer göra att jag dippar för mycket. Vad tror du?

Jag skulle inte ta ngt kortidsverkande. Rotfyllningen gör säkerligen att bs ligger högre. Risken är att du tokdroppar när värken börjar släppa. :/

Det förnekar jag inte alls men att rapa upp samma tiggeri"reklam" var 15-e minut på dagtid, ja då är ju målgruppen inte så svår att se för vem är hemma om dagarna, tittar mycket på tv och har stadig inkomst om än liten,,,,,,,,,,,jo pensionärerna.
Ja, vuxna människor som kan ta egna ekonomiska beslut...? Pensionärer är inte omyndighetförklarade, vill de skänka så vill de.

Ja, vuxna människor som kan ta egna ekonomiska beslut...? Pensionärer är inte omyndighetförklarade, vill de skänka så vill de.
Ja, och sen gråter dom ut i media om hur dålig pension dom får och kan inte göra det eller det, inte åka vart dom vill eller hälsa på barnen för att pengarna inte räcker och får vara hungriga veckan innan ny pension kommer. :banghead:

Tiggerireklam samt reklam om spel och dobbel skulle det vara offentligt spöstraff på att ägna sig åt oavsett om det sker brevledes, per telefon eller i media. :mad:

Jag skulle inte ta ngt kortidsverkande. Rotfyllningen gör säkerligen att bs ligger högre. Risken är att du tokdroppar när värken börjar släppa. :/

Du har rätt, bättre att ligga för högt, och det är ju inte så högt, än att riskera att dippa, vilket jag hatar att göra. Tanden är inte rotfylld ännu utan bara renskrapad i väntan på att inflammationen i nerven ska läka eftersom man inte kan göra en rotfyllning om det är inflammerat. Det är rotinflammationen som gör så vansinnigt ont. :arghh:

Sitter med tandvärk jag med
Kylklamp på kinden och Alvedon och ipren hjälper knappt..
Tid nästa vecka

Men vännen! Du kan inte åka in akut någonstans? Min värk började lite i fredags och sedan eskalerade det som satan på bara några dagar. Och tyvärr är ju just tandvärk inte något som går över eller blir bättre om man väntar. Många, många kramar. Och åk in akut!!! Så de kan se till att får smärtlindring, även om du vill vänta med dyrare behandlingar. :heart

Hunden har fått testa att vara lös i stallet för första gången. Sprang som en galning med stallägarens hund, vilket är bra, för hon är som ett plåster på honom = hon lämnar inte gården. Nu har hon försökt bädda ner sig på några ställen i vardagsrummet, utan att hitta rätt ställe. Förhoppningsvis så somnar hon en stund snart.

Kräks på UNHCRs osmakliga reklam som körs i tid och otid, "Lilla Ella är traumatiserad",,,,,,,,, nä hon är efterbliven, sen kör man en serie klipp med småbarn med hundögon som "mist allt" och så kommer slutet "SMSa och skänk 100 kr i månaden",,,,,,,, :banghead: Samma story år efter år efter år och vem skänker tror ni, jo ensamma gamlingar som dränerar en låg pension ytterligare och står utan mat sista veckan innan pensionen kommit in.

"Hur jag vet detta", jo jag har varit personligen inblandad i en sån soppa som jag fick reda upp och nu är en kompis i samma sits. Jävla tiggeriverksamhet som skulle vara totalförbjuden och rendera kostsamma straff att pyssla med. :mad:

Dwt där var riktigt osmakligt. UNHCR är en fantastisk organisation som hjälper människor.
Vaddå efterbliven? Det är barn i krig, svält och nöd för f-n. Det är inte humbug, det är verkligheten.

Dwt där var riktigt osmakligt. UNHCR är en fantastisk organisation som hjälper människor.
Vaddå efterbliven? Det är barn i krig, svält och nöd för f-n. Det är inte humbug, det är verkligheten.
Ja jag är en elak osmaklig idiot men det KAN ju bero på att jag haft (och har) insikt i lite för mycket skit som balanserar på kanten till kriminalitet och annan skit.

Men vännen! Du kan inte åka in akut någonstans? Min värk började lite i fredags och sedan eskalerade det som satan på bara några dagar. Och tyvärr är ju just tandvärk inte något som går över eller blir bättre om man väntar. Många, många kramar. Och åk in akut!!! Så de kan se till att får smärtlindring, även om du vill vänta med dyrare behandlingar. :heart
Det är Örebro som gäller då och som jag mår nu känner jag inte för att åka bussen hem sen.
Får se om jag står ut. Annars får jag väl åka liksom

Hemma! Har hållit igång konstant sedan kl 5 i morse och är liiiite trött (framförallt i fötterna). Köpte glass åt mig på vägen hem :D
MEN det verkar som om det finns stor chans för mig att få nytt jobb, och idag när jag var där för att titta lite närmare på allt så verkade det riktigt bra. Hoppas på att få besked om hur det blir med en eventuell anställning snart.

UNHCR är inte skit på gränsen till kriminalitet.
De bygger flyktingläger, evakuerar civila mm. Man väljer själv om man vill ge bidrag eller inte, men kan låta bli att häva ur sig osakliga påståenden.
Du m.fl. får säga vad ni vill, tiggerireklamen är inte mindre osmaklig för det och det är "reklamen" jag vänder mig emot om du inte hajat det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?). Inleder... 2
Svar
37
· Visningar
1 896
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
68 864
Senast: tanten
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 195
Senast: gul_zebra
·
Trädgård & Växter Någon smarting har förmodligen planterat vintergröna här en gång i tiden. Jag kan också tycka att det är en rätt trevlig liten...
Svar
6
· Visningar
750
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka