Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag mår illa av ditt språkbrukJag har inte märkt att tv-reklamen rapar upp "köp VR-glasögon" en gång i kvarten.
Traumatiserad, lågbegåvad, stannat i utvecklingen, förståndshandikappad, efterbliven,,,,,,, samma sak men olika benämningar av att nån stannat i utvecklingen av en eller annan orsak. Det finns många orsaker till att människor halkar efter i utvecklingen, förr kallade man dom för idiot eller värre men det var innan ordet "kränkt" var uppfunnen, visst är det tråkigt att människor har det som dom har det och vill du skänka hela lönen och pantsätta bohaget för att skänka bort pengarna så är det ditt fria val, mitt val är att göra motsatsen, jag satsar på mig själv och mitt liv numera.
Slutdiskuterat!
Njae, jag håller inte med om det - det kräver ett annat tänk, det gör det. Men är man inboxad på arbetsdag mellan 7-16 så visst är det ovant, men det beror på vad man prioriterar och hur man fungerar.Fast då är jag ju aldrig riktigt ledig om jag ska jobba extra tidigt och extra sent. Arbetsdagen tar ju aldrig slut då.
För mig skulle det nog bli "vad kan jag stressa in i de lediga timmarna" eller så blir det bara en lång väntan tills man börjar igen. Jag blir ju lite stressad av att ha tider att passa så risken finns att jag ändå inte tycker att jag har "tid" eller att det finns risk att inte "hinna". Sen är det ju jag som har hand om telefonen. När folk ringer är det mig de kommer till först. Det är bara ibland som någon annan kan ta samtal. Och de dagar jag rider kan jag inte vara ledig mitt på dagen. Vi kan inte ha olika telefontider varje vecka.Njae, jag håller inte med om det - det kräver ett annat tänk, det gör det. Men är man inboxad på arbetsdag mellan 7-16 så visst är det ovant, men det beror på vad man prioriterar och hur man fungerar.
Dränk det med mjölk, yoghurt, créme-fraîche eller något?Köpte lite kyckling med nudlar på Hemköp i Skillingaryd. Frågade om det var starkt eftersom jag är extremt känslig (mesig) och har magsår. Svaret var att det var så milt så. Sitter nu efter två tuggor med en mun och strupe som brinner, det svider i läpparna och jag är inte alls nöjd. Jag som var så hungrig
![]()
Dränk det med mjölk, yoghurt, créme-fraîche eller något?
Jag är också känslig, det är ett himla meck med kryddor och gradering![]()
Ajdå. Men vad bra att du hade backup!Jag är tyvärr på jobbet så där finns inget sånt. Som tur är så har jag alltid med mig en förpackning vanliga nudlar i "jobbpåsen" så det får bli den.
Det är inge kul att vara så här känslig. Normal mat är oftast för stark för mig och jag känner att mild ofta kan vara rejält bett i.
Ajdå. Men vad bra att du hade backup!
Nä. Det är så himla trist. Jag har problem med typ sweet chilisås (som ändå mest är socker) och använder bara salt och peppar när jag lagar mat![]()
Jag behöver inte idiotförklara vuxna människors (bristande) ekonomiska beslut, det gör dom så bra själva.Jag mår illa av ditt språkbruk
Och sen spyr du galla över folk med empati samtidigt som du idiotförklarar vuxna människors ekonomiska beslut. Skärp dig.
Jag behöver inte idiotförklara vuxna människors (bristande) ekonomiska beslut, det gör dom så bra själva.