Vad gör vi? Nu kör vi! Del L

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej nu var det ju inte för "en sticka" hon sökte utan för att fingret blivit tre gånger så stort och att det gjorde djävulskt ont. På inrådan av 1177 dessutom.

1177 anser att alla ska söka akuten. Troligen för att ha ryggen fri. Men i din mammas fall var det ju bra att hon gjorde det!

Har precis blivit lite lätt uppläxad av 1177 :o hen tyckte jag skulle ha ringt VC idag :meh: Sedan försökte hen skicka mig till Åre där VC tydligen fortfarande har öppet men det kommer inte att hända, det vore farligare att köra den vägen som jag mår!

Jaja.

Försöker göra mig av med mina lungor och konstaterade just att jag har 38,3 :meh:

Jag vill faan inte till VC imorgon, jag vill jobba! :arghh:

Jag tycker inte heller att man åker in till akuten om det inte är akut. Men VC i morgon absolut. Jag tänker mer på att om du blir sämre under natten, med tanke på dina andra grejor, och du ligger därute i vildmarken.

Ta hand om dig själv nu :heart Har särbo hunnit komma så du har någon som kan köra dig om du blir sämre? Jag vet att du ska vara ute och klättra i skog och sten imorgon, men för sjutton håll dig i sängen hur obekväm den än är och vila!

Jag borde sova, för jag ska upp tidigt imorgon, men jag har ingen ro i kroppen alls. Är så missnöjd och bitter på allting och det är så olikt mig att jag inte riktigt vet hur jag ska hantera mig själv.

Jag tycker inte heller att man åker in till akuten om det inte är akut. Men VC i morgon absolut. Jag tänker mer på att om du blir sämre under natten, med tanke på dina andra grejor, och du ligger därute i vildmarken.

Ta hand om dig själv nu :heart Har särbo hunnit komma så du har någon som kan köra dig om du blir sämre? Jag vet att du ska vara ute och klättra i skog och sten imorgon, men för sjutton håll dig i sängen hur obekväm den än är och vila!

Håller med!! Uppdatera oss imorgon @athena_arabians och krya!

Jag borde sova, för jag ska upp tidigt imorgon, men jag har ingen ro i kroppen alls. Är så missnöjd och bitter på allting och det är så olikt mig att jag inte riktigt vet hur jag ska hantera mig själv.

Så känns det för alla ibland! Hoppas det känns bättre imorn! Lite sömn är nog en bra idé, jag knyter mig nu iaf :D Imorgon är en ny (och bättre dag)! :up:

Kan inte sova så jag sitter här och spelar lite TV-spel och äter kanelbulleglass.
Hörde från mamma nu och första operationen gick visst bra. De fick skära upp hela fingret. Tänk vad fel det kan gå av en liten sticka. :eek:

1177 anser att alla ska söka akuten. Troligen för att ha ryggen fri. Men i din mammas fall var det ju bra att hon gjorde det!
Oj, helt annan uppfattning än jag har! Mig har de bara snäst av eller möjligtvis sagt att jag ska ringa VC om jag "verkligen måste". :down: Enda gången de gjort nåt annat var när jag fick rosfeber och inte kom ur sängen för att benet inte kunde sättas ner i golvet på grund av obeskrivlig smärta. Då fick jag prata med en jourläkare som skrev ut antibiotika över telefon. :up:

@Elementary Jag är grymt nyfiken eller tveksam till kanelbulleglass kan inte bestämma mig för vilket och har inte vågat testa.
Om du också menar B&J så är den... läskig. Det är precis som att käka kall kanelbulledeg med extra innehållsklet (och speciellt mängder av kanel) men utan att få ont i magen. Supersöt och sliskig men på ett sätt som funkar helt perfa för mig. Måste vara kanelen. Jag är lite tokig i kanel. :love:

Om du också menar B&J så är den... läskig. Det är precis som att käka kall kanelbulledeg med extra innehållsklet (och speciellt mängder av kanel) men utan att få ont i magen. Supersöt och sliskig men på ett sätt som funkar helt perfa för mig. Måste vara kanelen. Jag är lite tokig i kanel. :love:
Jag får nog fundera över om jag ska ge mig på det.
Bullar är gott.
Glass skulle jag kunna leva på egentligen :o skulle helst vilja ha varm glass för jag är en fryslort men man kan inte få allt.
Lite rädd att jag tycker det blir för slabbigt/sött då jag gillar såväl sorbet som vanlig glass i lite fräschare smaker fast jag kan ju erkänna att choklad och andra smaker slinker i utan större diskussioner.
Dock är jag galen i socker så kan ju bli en höjdare.
/kluven fegis :rofl:

Jag får nog fundera över om jag ska ge mig på det.
Bullar är gott.
Glass skulle jag kunna leva på egentligen :o skulle helst vilja ha varm glass för jag är en fryslort men man kan inte få allt.
Lite rädd att jag tycker det blir för slabbigt/sött då jag gillar såväl sorbet som vanlig glass i lite fräschare smaker fast jag kan ju erkänna att choklad och andra smaker slinker i utan större diskussioner.
Dock är jag galen i socker så kan ju bli en höjdare.
/kluven fegis :rofl:
Jag älskar B&J kanelbulleglass :d Men den är väldigt söt! Så för mig brukar det räcka att äta lite innan jag är nöjd :rofl:

Ska inom en snar framtid på möte gällande lärlingsplats. Ägaren av tatueringsstudion, viket är en bekant till mig, kommer höra av sig så fort han fått en ledig lucka. Bådar gott då det var på hans initiativ, men sen återstår det ju att se hur resten utspelar sig. :o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 956
Senast: netia
·
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
13
· Visningar
791
Senast: Bison
·
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
841
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
5 495
Senast: Masqueradee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar