Nära släkt med pitepalt men från lite sydligare håll, som norra Ångermanland och Jämtland.Kams?
Finns även blodkams när man har blod i smeten.
Man äter och sen gör man inte så mycket mer den dan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nära släkt med pitepalt men från lite sydligare håll, som norra Ångermanland och Jämtland.Kams?
Nä, INTE som kroppkakor, men som palt
Norrländskt, typ kroppkakor. Går ICKE att äta, det landar som en tegelsten i magen Svärmor gör det till särbon så slipper jag
Nä, INTE som kroppkakor, men som palt
Inte i Ångermanland! Smör och lingon är det som gäller där.Ok såg nu att kams äts med messmör. Åh fyfan vad äckligt haha
FjollJaja men fortfarande oätligt
Varit på möte med massa svinduktiga kollegor från resten av länet. Huvudet snurrar av lika delar "jättekul! Vill mer! " och "hur fan ska jag någonsin lyckas med allt detta?!"
Min kollega alltså
Vi snackade lite om ett uppkommande projekt och så skulle vi avsluta och jag sa: "Trevlig helg" och han blev helt tyst... och sedan: "Just ja, det är fredag idag" Han har jobbar lite mycket på sistone så jag sa åt honom att ta ett glas vin ikväll
Väntar på min fotograf vi ska ut och plåta. Han messade tidigare och bara: ”ska bara lämna piss och blodprov sen dyker jag upp”.
Vet inte om jag bör föra ämnet på tal