Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sån dag har vi idag! Gick ut till stallet tänkte jag skulle fixa stallet och kanske kanske städa hönshus om han sov så länge, läs hoppades att han inte skulle vilja ta de lugnt i vagnen så jag inte skulle hinna med hönshuset men nej han sov så jag hann med en storstädning av hönshuset och stallet klart för idagLilltjejen.. Ebba sover vanligtvis bara två korta tupplurer om dagen just nu. En kring 9.30 och en kring 15. Nu sov hon 9.30-10. Somnade ändå till min förvåning i vagnen vid 12, så jag promenerade en timme tills hon vaknade. Gick då hem.. då somnar hon om i trapphuset? Mitt i ramper och slamrig gallerhiss. Nu har hon sovit ytterligare en timme i vagnen ståendes i hallen. Jahopp…
Igår kväll berättade maken att han fått ett mail om att plastbordet på matstolen vi köpt till Ebba lossnat och många har reklamerat den. Vi har haft den i nästan tre månader utan problem men jag har märkt att det verkat lite rangligt ibland. Sa att vi kanske ska reklamera den direkt då, man behöver ju inte vänta på en olycka. Så idag sitter hon bredvid mig i köket och äter medan jag diskar och städar undan. Hör plötsligt ett brak bakom mig, bordet har lossnat och Ebba ligger på golvet platt framför den. Skriker ett riktigt avgrundsvrål, jag tror att hjärtat stannade för en sekund. Försöker trösta henne men hon vrålar bra länge. Pratar med 1177, skickar in bild. Hon har ordentligt märke på näsan och pannan och blöder näsblod. Nu har det gått 1 h och hon kryper, leker och skrattar som vanligt. Men ser helt blåslagen ut. Väntar på deras uppföljningssamtal. Hon verkar dock må bra, mirakulöst och konstigt nog.
Fy fasen, är fortfarande helt skakig. Stolen ryker idag.
Men fy vad obehagligt! Vad är det för stol? Sitter barnet liksom bara fast tack vare bordet? Låter helt livsfarligt! Tur att det gick braIgår kväll berättade maken att han fått ett mail om att plastbordet på matstolen vi köpt till Ebba lossnat och många har reklamerat den. Vi har haft den i nästan tre månader utan problem men jag har märkt att det verkat lite rangligt ibland. Sa att vi kanske ska reklamera den direkt då, man behöver ju inte vänta på en olycka. Så idag sitter hon bredvid mig i köket och äter medan jag diskar och städar undan. Hör plötsligt ett brak bakom mig, bordet har lossnat och Ebba ligger på golvet platt framför den. Skriker ett riktigt avgrundsvrål, jag tror att hjärtat stannade för en sekund. Försöker trösta henne men hon vrålar bra länge. Pratar med 1177, skickar in bild. Hon har ordentligt märke på näsan och pannan och blöder näsblod. Nu har det gått 1 h och hon kryper, leker och skrattar som vanligt. Men ser helt blåslagen ut. Väntar på deras uppföljningssamtal. Hon verkar dock må bra, mirakulöst och konstigt nog.
Men usch så läskigt! Vilken tur att det gick bra!Igår kväll berättade maken att han fått ett mail om att plastbordet på matstolen vi köpt till Ebba lossnat och många har reklamerat den. Vi har haft den i nästan tre månader utan problem men jag har märkt att det verkat lite rangligt ibland. Sa att vi kanske ska reklamera den direkt då, man behöver ju inte vänta på en olycka. Så idag sitter hon bredvid mig i köket och äter medan jag diskar och städar undan. Hör plötsligt ett brak bakom mig, bordet har lossnat och Ebba ligger på golvet platt framför den. Skriker ett riktigt avgrundsvrål, jag tror att hjärtat stannade för en sekund. Försöker trösta henne men hon vrålar bra länge. Pratar med 1177, skickar in bild. Hon har ordentligt märke på näsan och pannan och blöder näsblod. Nu har det gått 1 h och hon kryper, leker och skrattar som vanligt. Men ser helt blåslagen ut. Väntar på deras uppföljningssamtal. Hon verkar dock må bra, mirakulöst och konstigt nog.
Men fy vad obehagligt! Vad är det för stol? Sitter barnet liksom bara fast tack vare bordet? Låter helt livsfarligt! Tur att det gick bra
Ja precis, bord + pinne mellan benen utgör en separat del som går att ta loss. Vet inte vad märket eller modellen heter, maken har bättre koll som har beställningen. Sen finns det sånt säkerhetssele men vi har inte börjat använda det ännu eftersom hon är för liten för att klättra ur och vi ändå alltid är bredvid.
Änglavakt idag igen
Visa bifogad fil 104041
Men lilla vän! Och förstår skräcken hos dig! Fy så läskigt.
Ja, jag känner mig fortfarande skakig. Ser framför mig hur hon ligger där på golvet om och om igen och huvudet snurrar kring hur illa det hade kunnat gå. Har en sån otrygg känsla i kroppen, som om vad som helst kan hända när som helst. Ifrågasätter mig själv, vad borde jag gjort annorlunda?
Det kommer lägga sig, men man blir ju ordentligt omskakad när man hinner bli sådär rädd.
Usch, förstår det! Jag tänker att bebisar i vår ålder blir ju allt rörligare och livligare och rätt vad det är så kan de något de inte kunnat tidigare. Vi har börjat byta alla blöjor på golvet nu eftersom dottern är så yvig på skötbordet till exempel. Så vill du vara på säkra sidan - använd lilla selen i stolen i framtiden och plocka/diska efter att du satt ner henne på golvet istället för medan hon är i stolen. Då minskar ju risken för vissa typer av olyckor i alla fall .Ja, jag känner mig fortfarande skakig. Ser framför mig hur hon ligger där på golvet om och om igen och huvudet snurrar kring hur illa det hade kunnat gå. Har en sån otrygg känsla i kroppen, som om vad som helst kan hända när som helst. Ifrågasätter mig själv, vad borde jag gjort annorlunda?
Det kommer lägga sig, men man blir ju ordentligt omskakad när man hinner bli sådär rädd.
Usch, förstår det! Jag tänker att bebisar i vår ålder blir ju allt rörligare och livligare och rätt vad det är så kan de något de inte kunnat tidigare. Vi har börjat byta alla blöjor på golvet nu eftersom dottern är så yvig på skötbordet till exempel. Så vill du vara på säkra sidan - använd lilla selen i stolen i framtiden och plocka/diska efter att du satt ner henne på golvet istället för medan hon är i stolen. Då minskar ju risken för vissa typer av olyckor i alla fall .
Det behöver du inte vara tänker jag.. jag gjorde precis likadant när min var mindre, det var liksom enda sättet att få något gjort utan att lägenheten revs eller barnet var uppe på något bord. En period funkade det att bära henne längst bort och skynda sig tillbaka innan hon hann krypa in i diskmaskinen, men det förutsätter att man har yta på den sättet vi har . Tror inte du är ensam om att göra bedömningen att stolen är ett rätt säkert ställe.Jag vet att du menar väl, men vi vet såklart redan att selen finns där av en anledning och hur man kan eliminera vissa risker. Mitt huvud har som sagt redan snurrat hela dagen kring detta. Hon är i en fas just nu där precis alltid hamnar i munnen, hon kryper runt i lägenheten och stoppar skor och löv och allt annat hon får tag på i munnen och jag är livrädd att det förr eller senare kommer ha hamnat något där i ett skrymsle som inte borde ligga på golvet eller att ett blixtlås på en kudde plötsligt lossnar. Så jag måste ha hökögon på henne och nu bedömde jag att det är bättre att hon sitter där hon sitter medan jag plockar in disk, en meter ifrån mig, så går stolen sönder och det här händer. Vi föräldrar kommer kalkylera risker varenda dag resten av barnens liv men trots det kommer det hända saker. Aldrig obevakad i matstolen var regeln, men det räckte inte nu och ja.. jag är redan extremt självkritisk.
Det behöver du inte vara tänker jag.. jag gjorde precis likadant när min var mindre, det var liksom enda sättet att få något gjort utan att lägenheten revs eller barnet var uppe på något bord. En period funkade det att bära henne längst bort och skynda sig tillbaka innan hon hann krypa in i diskmaskinen, men det förutsätter att man har yta på den sättet vi har . Tror inte du är ensam om att göra bedömningen att stolen är ett rätt säkert ställe.