Vad gör vi? - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Såhär börjar morgonen i vårat hushåll! Två trötta gubbar i soffan 😜 W är extremt morgontrött (särskilt på vardagarna av någon anledning…) och har därför inte världens bästa morgonhumör. Så man får liksom motivera honom att gå upp genom att vara lite slug. Imorse fick jag vara en rymdraket som sköt iväg honom till soffan tex.

Bifogade filer

• 25946602-D4ED-4031-A02F-734C3D97522C.webp
    25946602-D4ED-4031-A02F-734C3D97522C.webp
    222 KB · Visningar: 108
Hoppas du kan sova ikapp eller i alla fall vila på dagen ❤️

Det hade varit skönt! Men denna lilla donna sover bara 30 min i streck just nu vilket innebär 15-20 min för mig efter att jag lyckas somna, och då mår jag ännu sämre när hon vaknar med full energi sen 😅 Idag ska vi ta oss hem från stugan när maken slutar jobba, men senare i veckan hoppas jag på att kunna sova ikapp lite när han kommer hem från jobb :heart Eller rättare sagt, jag hoppas främst att hon ska börja sova på nätterna men försöker vara realistisk :p

Vad man inte vill ha för meddelande på Messenger när man precis kommit till jobbet:
Denna bild
received_458815776069444.webp
Samt en bild på en blodig barnmun och texten "ibland är det ett snabbt förlopp" :eek:

Visade sig efter vissa förtydliganden från sambon att storbarnet lyckats dra ut sina egna framtänder i nederkäken med hjälp av pyjamasbyxorna, som han haft i munnen (av alla ställen) medan han sprang omkring O_o
Det "sa visst bara Plopp". Så ja, nu har jag ett läspande barn här hemma med en stor glugg som ändå är vid gott mod och säger att tandfen ska komma och byta tänderna mot ett äpple :laugh:

Har haft en två nätter i rad där jag sovit max 4h och den här natten är jag nu själv med alla tre barn då maken är på konferens. Men tack och lov så sov jag och yngsta sonen 2,5 timme tillsammans idag på dagen, gjorde jättestor skillnad! Mu siver yngsta iaf så dags för nattning av stora barnen. Wish me luck 😅

Huuur göööör folk som är hemma ensamma med flera barn?! Jag får bara inte ihop det.

Bebisen är trött och vägrade selen. Sätter på tvn till treåringen för vad ska han annars göra under tiden? Detta är 9 på morgonen, känns ju SÅDÄR att i princip starta dagen med tv... Går upp och lägger lillebror som somnar, men innan jag hunnit därifrån ropar storebror att han måste på toa. Kopplar loss bröstet och snabbar mig därifrån. Lillebror vaknar. När storebror är klar och jag ska gå upp igen säger han "gå på toa igen!". Går sen upp till lillebror som håller på att somna om ganska snabbt igen men som väcks av att storebror är högljudd framför tvn och katterna hoppar på dörrhandtaget.

Tar upp lillebror för maken kommer hem snart så vi får sova då istället. Lillebror hinner bli övertrött och blir svår att söva när vi väl har chansen sedan. Jag vill bara gråta och fattar inte hur folk gör. Maken hade varit borta i 3,5 timme bara!!

Vissa kanske bara inte har psyket att vara flerbarnsföräldrar. Känner mig så stressad jämt av detta. 😞 Lillebror sover väldigt sällan själv heller så jag hade knappt något hopp att det ens skulle fungera.

Nu har vi i alla fall sovit två timmar båda två tack vare att maken kom hem.
Jag kände så med tv-tid också, men man gör vad som krävs. Vi har fortfarande betydligt mer tv-tid än vad som rekommenderas. Men det är vad som krävs för att få ihop allt, så jag hinner fixa disk/tvätt mm mm.

Helskotta vad triggad jag blir ibland när treåringen gör illa sin lillebror med flit. Nyss bet hon honom hårt i armen så det blev ett märke. Jag tycker att jag ofta hanterar det bra men ibland hinner jag inte hejda mig innan jag blir förbannad och det är ju inte konstruktivt. Jag vet att det inte hjälper att skälla på henne för att hon gjorde lillebror illa och jag vet att hon inte skrattar för att vara dum utan som en reaktion på att situationen är jobbig för henne.

Andas i fyrkant för mig och sen be om ursäkt och prata om det. Men herregud vad svårt det är ibland. Många tillfällen att öva personlig utveckling, det här med föräldraskap.

Puuuuhh. Nu är alla kompisar igen och vi ska åka och handla till slut. Hej och hå 😅
Jag var då inte den mest pedagogiska när storebror häromdagen skrämde ena ponnyn med ena tråden på grinden. Med flit! För han ville hjälpa lillasyster.

När jag sansat mig senare så lyckades jag förklara att det är bättre att lära lillasyster lyssna på mamma, när mamma tydligt efter första gången säger "gör inte så med grinden, ni skrämmer X".

Att vara taskig mot ett av våra djur har jag nolltolerans mot. Punkt.

Fullt kaos när vi skulle till förskolan idag, en skulle ha på sig sin pappas skor och den andra skulle ta med sig en hel hink med ekollon de plockat häromdagen, båda skrek vilt när jag körde ut vagnen pga diverse orimliga grejer men så fort vi var på väg blev de på ett strålande humör 😅. Travade glatt in på förskolan och satte sig bland alla böcker, ingen var intresserad av att vinka av mig.

Här har vi också strul med nattsömnen sen ett tag tillbaka. Brukar lägga henne 19-19.30 och sen vaknar hon ledsen efter nån timme och ett par gånger till så vi får springa in och börja om. Ibland skriker hon bara till en liten stund men somnar om själv, men oftast inte. Jag får så svårt att somna sen, kan inte slappna av när jag inte vet när nästa kommer..Hon ligger bredvid i Spjälsäng med nedfälld sida.

Hon vänder sig till mage i sömnen och när hon vaknar står hon på alla 4 och är ledsen, så får man vända henne och lugna med nappen tills hon somnar om och sen börjar allt om igen..vad kan man göra åt detta? :down:

Storbölade igår morse när jag hade sovit typ 2 x 40 min på hela natten, och hon vaknade vid 6 och var aspigg. Då fick sambon ta henne så jag fick nån timme till.. inatt gick det lite bättre. Det går bättre när hon får ligga bredvid mig men det blir lite trångt plus att jag sover sämre då. Brukar dock bli så ändå framåt morgonen.

Hjälper ju inte att jag är förkyld och sambon fått nåt knas med magen. Den lilla verkar klara sig tack och lov! :heart

Här har vi också strul med nattsömnen sen ett tag tillbaka. Brukar lägga henne 19-19.30 och sen vaknar hon ledsen efter nån timme och ett par gånger till så vi får springa in och börja om. Ibland skriker hon bara till en liten stund men somnar om själv, men oftast inte. Jag får så svårt att somna sen, kan inte slappna av när jag inte vet när nästa kommer..Hon ligger bredvid i Spjälsäng med nedfälld sida.

Hon vänder sig till mage i sömnen och när hon vaknar står hon på alla 4 och är ledsen, så får man vända henne och lugna med nappen tills hon somnar om och sen börjar allt om igen..vad kan man göra åt detta? :down:

Storbölade igår morse när jag hade sovit typ 2 x 40 min på hela natten, och hon vaknade vid 6 och var aspigg. Då fick sambon ta henne så jag fick nån timme till.. inatt gick det lite bättre. Det går bättre när hon får ligga bredvid mig men det blir lite trångt plus att jag sover sämre då. Brukar dock bli så ändå framåt morgonen.

Hjälper ju inte att jag är förkyld och sambon fått nåt knas med magen. Den lilla verkar klara sig tack och lov! :heart

Jag tycker samsovning är bra men förstår verkligen att du inte kan sova när det blir för trångt, det kan inte jag heller. Sambon kan inte sova i en annan säng någon natt så du och bebis kan rumstera själva i en större säng?

Här är det egentligen inte bebis som är boven i dramat. Men han är också inne i någon period där han sover max en halvtimme i stöten på kvällarna. Så mycket spring i trappan och omnattningar blir det! Och av någon anledning så ska han alltid sätta sig upp så fort han vaknar. Eller är nog nästan så att han gör det i sömnen för han brukar alltid tippa omkull när han sitter där 😅 Sen sover han iaf bra när jag väl har gått och lagt mig bredvid honom. Alltid något iaf!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka