Huuur göööör folk som är hemma ensamma med flera barn?! Jag får bara inte ihop det.
Bebisen är trött och vägrade selen. Sätter på tvn till treåringen för vad ska han annars göra under tiden? Detta är 9 på morgonen, känns ju SÅDÄR att i princip starta dagen med tv... Går upp och lägger lillebror som somnar, men innan jag hunnit därifrån ropar storebror att han måste på toa. Kopplar loss bröstet och snabbar mig därifrån. Lillebror vaknar. När storebror är klar och jag ska gå upp igen säger han "gå på toa igen!". Går sen upp till lillebror som håller på att somna om ganska snabbt igen men som väcks av att storebror är högljudd framför tvn och katterna hoppar på dörrhandtaget.
Tar upp lillebror för maken kommer hem snart så vi får sova då istället. Lillebror hinner bli övertrött och blir svår att söva när vi väl har chansen sedan. Jag vill bara gråta och fattar inte hur folk gör. Maken hade varit borta i 3,5 timme bara!!
Vissa kanske bara inte har psyket att vara flerbarnsföräldrar. Känner mig så stressad jämt av detta.
Lillebror sover väldigt sällan själv heller så jag hade knappt något hopp att det ens skulle fungera.
Nu har vi i alla fall sovit två timmar båda två tack vare att maken kom hem.