Ja det vore skönt Det känns typ hoppfullt och tröstlöst på samma gång haha… tror jag måste sluta amma helt och hållet för att det ska bli stabilt på riktigt men vill inte sluta tvärt för min egen skull.Vad skönt för er! Hoppas det blir en trend.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja det vore skönt Det känns typ hoppfullt och tröstlöst på samma gång haha… tror jag måste sluta amma helt och hållet för att det ska bli stabilt på riktigt men vill inte sluta tvärt för min egen skull.Vad skönt för er! Hoppas det blir en trend.
Ja det vore skönt Det känns typ hoppfullt och tröstlöst på samma gång haha… tror jag måste sluta amma helt och hållet för att det ska bli stabilt på riktigt men vill inte sluta tvärt för min egen skull.
Åh, så mysigt! Det där längtar jag verkligen till. Pyjamasbarn i baksätet på väg hem från en roadtrip. Gud så mysigt!!På motorvägen påväg hem från semester. Barnen sover i baksätet med pyjamas, gosedjur och filtar
Haha! Vi har aldrig barnvakt här i Sverige men i somras var vi hos svärföräldrarna i lite över en månad och då kunde vi gå ut och äta själva flera gånger och liksom umgås bara vi. Men det blev ju mest prat om dottern . Vi införde i alla fall telefonförbud så vi inte skulle sitta och titta på foton på henne hela tiden, eller som maken gjorde. - satt och tittade på alla videos hans föräldrar skickade på dottern när hon åt eller lekte .Jag och min sambo är iväg på vår första övernattning utan barn. Det är supermysigt och vi har ätit otroligt god mat och gått promenader osv, men det enda vi pratar om är ju våra barn. Vi tittar på klockan och säger ”nu äter de nog middag” och pratar om saker de gjort och sagt och sen kommer en bild från barnvakterna som vi beundrar i en kvart osv .
Det var mysigt! Fast tio minuter senare (med tjugo minuter kvar hem) började stora barnet storgråta eftersom det är så obekvämt att sova i en bältesstol och han var så trött. Slutade inte förrän vi nästan var hemma, och självklart vaknade lilltjejen ocksåÅh, så mysigt! Det där längtar jag verkligen till. Pyjamasbarn i baksätet på väg hem från en roadtrip. Gud så mysigt!!
Haha men så typiskt!Det var mysigt! Fast tio minuter senare (med tjugo minuter kvar hem) började stora barnet storgråta eftersom det är så obekvämt att sova i en bältesstol och han var så trött. Slutade inte förrän vi nästan var hemma, och självklart vaknade lilltjejen också
Det var mysigt! Fast tio minuter senare (med tjugo minuter kvar hem) började stora barnet storgråta eftersom det är så obekvämt att sova i en bältesstol och han var så trött. Slutade inte förrän vi nästan var hemma, och självklart vaknade lilltjejen också
Haha, ja man får se det ljusa i situationenÅh, påminner om i somras när vi hade varit på semester över en helg med treåringen. Vi bestämde oss för att åka hem sent på kvällen så att han kunde nattas och somna i bilen. Istället satt han och skrek hela vägen hem, i tre timmar och fyrtio minuter: "Jag vill inte heeeeem! Jag vill åka hiss! Jag vill på hotell!" Fram till elva på kvällen. Vi tröstade oss med att han uppenbarligen hade haft det väldigt trevligt på semestern i alla fall!
Hämtade precis ett paket på posten från en kompis.Köpt lite småfula begagnade ytterkläder till Ebba. Så nu kan hon ut och upptäcka världen! Hennes estetiskt känslige men numer mycket fattigare mor får stå ut.
Var inne på PoP innan, 700:- för skor och 600:- för skalbyxor som hon växer ur på två månader. Så Ebba får se ut som hon är på luffen bara hon är torr och varm
Hämtade precis ett paket på posten från en kompis.
1 fodrat regnställ
1 vanligt galonregnställ
1 galonbyxa
1 PoP vindfleece
1 PoP skalbyxa
1 Kavat boots
1 gummistövlar
Hon skämdes för att ta betalt men nu skäms jag över att jag betalade 500 kr plus frakt?
Har varit så sjukt brydd vad I har på sig men när ALLT behöver köpas, då kom min inre Ove fram. Ska kolla på vinteroverall imorgon, sen behövs även vinterskor, mössor/vantar, halskrage i dubbla uppsättningar. Och en tjockare jacka. Det blev helt plötsligt inga Bally-kängor till mig….
Andra hand är det bästa till barn! Jag tycker utbudet oftast är jättebra, hittar både Pop och Kavat och andra bra märken i mängd. Tänkte att det borde vara ännu bättre kring storstan, men å andra sidan kanske efterfrågan är högre också?Man behöver nog inte ha en inre Ove för att tycka att det blir fasligt dyrt med barn som växer snabbt och vinterkläder. Det kostar ju som för en vuxen, men de växer ur det direkt och man måste köpa nytt igen. Andra hand är super! Lite smalt utbud ibland bara så det får ju bli lite stort och omatchat ibland.
Man behöver nog inte ha en inre Ove för att tycka att det blir fasligt dyrt med barn som växer snabbt och vinterkläder. Det kostar ju som för en vuxen, men de växer ur det direkt och man måste köpa nytt igen. Andra hand är super! Lite smalt utbud ibland bara så det får ju bli lite stort och omatchat ibland.
Vi har både köpt galonställ begagnat (knappt använt dock, stl 80) och fått av storkusin ett par gånger. Aldrig tänkt på något mögel faktiskt, men det kanske är bra att hålla koll på framöver.Andra hand är så himla bra! Eller att ärva mellan kompisars barn eller släkten. Är ju iofs också andra hand inser jag nu
Galonplagg är jag dock skeptisk till att köpa begagnat, iaf om man inte har möjlighet att inspektera noga innan. Har knappt sett ett par som inte varit mögliga på insidan
Vi har både köpt galonställ begagnat (knappt använt dock, stl 80) och fått av storkusin ett par gånger. Aldrig tänkt på något mögel faktiskt, men det kanske är bra att hålla koll på framöver.