Vad gör vi? - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kvällens funderingar i föräldraskapets tvättvikarland... Särskilt ihop med genomgång av ärvda kläder (vilket såklart är väldigt tacksamt!)

Men hur mycket tjocktröjor använder folk egentligen? Kläder överlag men TJOCKTRÖJOR? Eller används det inte så mycket hos andra heller så det är därför det är just sånt som kan gå i arv?

Jag tror jag köpt en finkofta och en fleece till dottern och max en fleece till sonen? Resten har vi fått men det mesta förblir oanvänt (just tjocktröjor alltså). Mina barn har de nästan bara utomhus och då collegekofta eller fleece. De är förvisso rätt varma av sig.

Jaja, dottern blev överlycklig av nya kläder i alla fall :)
Fleecetröja används en del höst och vår här, som mellanlager eller som tunn jacka. Sonen gillar tjocktröjor med dragkedja och luva, så det har han nästan varje dag till förskolan. Koftor eller collegetröjor utan dragkedja däremot används väldigt lite. Stora har väl haft en i hela sitt liv, lilla barnet har kanske 2...

Kvällens funderingar i föräldraskapets tvättvikarland... Särskilt ihop med genomgång av ärvda kläder (vilket såklart är väldigt tacksamt!)

Men hur mycket tjocktröjor använder folk egentligen? Kläder överlag men TJOCKTRÖJOR? Eller används det inte så mycket hos andra heller så det är därför det är just sånt som kan gå i arv?

Jag tror jag köpt en finkofta och en fleece till dottern och max en fleece till sonen? Resten har vi fått men det mesta förblir oanvänt (just tjocktröjor alltså). Mina barn har de nästan bara utomhus och då collegekofta eller fleece. De är förvisso rätt varma av sig.

Vi använder det mycket. Främst utomhus med hemma går han ofta i bara en collegetröja. Bara T-shirt blir lite kallt och jag har ingen lust att fixa med dubbla lager. Så en tjocktröja blir lagom :)

Han blir 11 månader i början på oktober :)
Min är 15 månader och jag har liknande funderingar. Han vaknar lite väl ofta för att amma på nätterna. Men tror egentligen han mer vill kolla att vi är där än äta, egentligen?
Han har alltid sovit rätt dåligt själv och vill helst sova nääära.

Min är 15 månader och jag har liknande funderingar. Han vaknar lite väl ofta för att amma på nätterna. Men tror egentligen han mer vill kolla att vi är där än äta, egentligen?
Han har alltid sovit rätt dåligt själv och vill helst sova nääära.
Ja det är nog samma här, mest snutta lite för trygghet och sen somna om. Men jag vaknar varje gång och har inte lika lätt att somna om 🙄

Och jag har också en som helst vill sova PÅ en 😬 Det kan han väl få göra om jag slipper det nattliga snuttandet :laugh:

Tandläkarbesök med barnen är nog en av de saker jag ogillar mest. Går alltid därifrån med en känsla av att vara världens sämsta förälder som inte borstar tänderna ordentligt på mina barn.

Vill helst ligga i sängen och mysa med min fyraveckorsbebis hela dagarna, men har treåringen hemma också så det är upp klockan sju och köra järnet som gäller.

Idag har vi tagit en långpromenad till stallet (långt för en treåring att gå i alla fall), stannat och lekt i diverse jord- och grushögar på vägen, städat i stallet, lekt där i flera timmar, fikat, gått hem igen under en halvtimmas totalt gallskrik och gråt från treåringen som absolut inte ville gå hem (typ ju mer skoj man hittar på, desto tuffare får man det när man ska hem igen eller bara ska vara hemma nästa dag). Kom hem och när jag till slut hade lyft in, klätt av och tvättat det skrikande barnet samt matat den för stunden griniga bebisen så hittade jag inte hunden! Letade på alla vanliga ställen och till slut hittade jag henne heeeelt utslagen precis innanför ytterdörren, hon kom liksom inte ens ett steg in i hallen innan hon somnade. 😂

Jag hade egentligen lust att lägga mig lika utslagen bredvid henne men... 😆

Är på semester i Danmark med barn+sambo, mina föräldrar och mitt syskons familj. Barnen har levt rövare hela dagen, ettåringen har krupit typ 53 varv på både båten och hotellet och stora har inte heller varit stilla en sekund. :D Han hänger med sin storkusin och har så himla klmul :heart
Så härligt att se barnen vara med om att få åka utomlands, bo på hotell och allt fantastiskt som finns att uppleva. Inatt ska stora sova i våningssäng och jag ber en stilla bön att han inte kommer trilla ner :laugh: 🙈

Vill helst ligga i sängen och mysa med min fyraveckorsbebis hela dagarna, men har treåringen hemma också så det är upp klockan sju och köra järnet som gäller.

Idag har vi tagit en långpromenad till stallet (långt för en treåring att gå i alla fall), stannat och lekt i diverse jord- och grushögar på vägen, städat i stallet, lekt där i flera timmar, fikat, gått hem igen under en halvtimmas totalt gallskrik och gråt från treåringen som absolut inte ville gå hem (typ ju mer skoj man hittar på, desto tuffare får man det när man ska hem igen eller bara ska vara hemma nästa dag). Kom hem och när jag till slut hade lyft in, klätt av och tvättat det skrikande barnet samt matat den för stunden griniga bebisen så hittade jag inte hunden! Letade på alla vanliga ställen och till slut hittade jag henne heeeelt utslagen precis innanför ytterdörren, hon kom liksom inte ens ett steg in i hallen innan hon somnade. 😂

Jag hade egentligen lust att lägga mig lika utslagen bredvid henne men... 😆

Mysigt det låter, att gå till stallet och pyssla sådär. Hoppas ni hade en bra eftermiddag och kväll 😊

Morgonmys i soffan med de stora medan bebis sover ute i vagnen. Skönt att inte ha nån tid att passa idag då vi är lediga från förskolan, blir nog kvar i soffan ett tag till 😄

A9D5E289-16D0-4289-BE48-8B2D386781AD.webp

Vab:ar det här humorgeniet 😜 Han har varit risig hela veckan med feber som pendlar upp och ner samt redig skrällhosta. Mellan varven är han hyfsat pigg dock och vi ritar, pysslar samt kollar serien Grizzy och lämmlarna 200 ggr på Netflix. Alltså vad är det med barn, denna besatthet av att se samma program/film gång på gång? Den här serien saknar dessutom fullständigt djup så det är inte direkt så att man upptäcker nya saker 😂 Var samma grej med filmen ”Luca”, som förvisso var helt okej första gången vi såg den men efter fyra gånger på en vecka blir man ju rätt mätt 😜

Visa bifogad fil 101808
Vab:ar det här humorgeniet 😜 Han har varit risig hela veckan med feber som pendlar upp och ner samt redig skrällhosta. Mellan varven är han hyfsat pigg dock och vi ritar, pysslar samt kollar serien Grizzy och lämmlarna 200 ggr på Netflix. Alltså vad är det med barn, denna besatthet av att se samma program/film gång på gång? Den här serien saknar dessutom fullständigt djup så det är inte direkt så att man upptäcker nya saker 😂 Var samma grej med filmen ”Luca”, som förvisso var helt okej första gången vi såg den men efter fyra gånger på en vecka blir man ju rätt mätt 😜
Grizzy är magiskt! Sonen älskar det, och när andra barn är här och de ska enas om något som alla gillar att se blir det nästan alltid Grizzy :D
Jag själv kan inte skilja ett avsnitt från ett annat, men det är väl just därför det är så populärt bland barn :p

Våra har collegetröja rätt så ofta nu när det är kyligare, men koftor används inte så ofta. Fleece används mycket ute. Något som används mycket här är långärmad t-shirt. Både hemma och på fsk

Våra barn använder tjocktröjor (dvs collegetröjor) varje dag. Eller kanske inte om vi bara är hemma inomhus men omdet är skola/förskola/något annat så absolut.

Däremot fleece som i polyesterfleece har vi aldrig varken köpt eller använt.

Så helt tvärtom med andra ord :D

Nämen jag fick sova nästan 6 timmar i sträck i natt 😭❤️ Sövde A i selen och så sov han sen till 23:20, upp och vagga och han somnade om. Men vaknade igen strax innan midnatt, då tog maken över så jag fick sova själv. Inte förrän 06:00 kom han in med A igen och jag ammade, sen gick vi upp 07:30.

Nämen jag fick sova nästan 6 timmar i sträck i natt 😭❤️ Sövde A i selen och så sov han sen till 23:20, upp och vagga och han somnade om. Men vaknade igen strax innan midnatt, då tog maken över så jag fick sova själv. Inte förrän 06:00 kom han in med A igen och jag ammade, sen gick vi upp 07:30.

Vad skönt för er! Hoppas det blir en trend.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka