Vad gör vi? - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har läst en del i denna tråd men inte skrivit något än. Vad gör vi idag? Jo, jag tänkte vara käck och få med mig treåringen, 2 veckors-bebisen och valpen ut på en liten promenad. Treåringen har skrikit konstant i en timma. Först över att vi skulle gå ut, sedan över att han skulle kissa först, sedan över att han skulle klä på sig, sedan över att han inte ville gå, sedan över att han var hungrig trots att vi nyss åt, sedan över att han ville cykla, sedan över att han inte ville cykla... Jisses. Har nu äntligen tagit oss typ 200 meter från huset, treåringen sitter i en jordhög och gräver och är faktiskt nöjd en liten stund (tills vi ska gå hem gissar jag). Jag sitter rakt i gräset, helt slut och ammar bebis som kom på att han var hungrig när vagnen blev stillastående - men jag njuter! Vi tog oss ju hit, och just nu är alla nöjda och glada! :laugh::heart

Haha, låter som hela min vår fast med bara ett barn. Varje dag samma visa - idag ska vi minsann lyckas göra något! 100% skrik från att man lämnade hemmet tills att jag kom in i porten igen och i panik fick tråckla med skenorna till första trappen och få upp vagnen, lyfta tillbaks dem, bråka in vagnen i den för lilla jävla gallerhissen och typ krypa till dörren med svetten rinnandes längs ryggen. Allt medan akustiken i trapphuset har tagit skriket till helt nya nivåer. MEN vi lyckades ta oss till lilla ICA på hörnet och köpa fler blöjor det är fan en vinst!

Så jävla gött att vara förälder vissa dagar. Man lär sig verkligen uppskatta de lilla, väldigt små, sakerna i livet :D

Ja just det, mer saker som hänt idag. Storasyster puttade omkull lillebror som ramlade handlöst och slog hål på läppen så det var blod i hela munnen :crazy: :( Lilla hjärtat. Tänderna verkar okej men läppen är svullen ❤️ Antar att syskonbråken inte direkt kommer avta… O_o

Usch då :heart Jag och storebror hade riktiga krig som barn, vi höll nog på att driva våra stackars föräldrar till vansinne. Men ändå mitt i allt det, så är det ju så förbaskat fint att ha ett syskon och SÅ KUL som vi också haft.

Vaknade precis med bebis och äldsta dottern i sängen. Dottern är sjukt morgonpigg, hon skulle kunna gå ut och leka järnet direkt hon slår upp ögonen på morgonen 😄

Vaknade precis med bebis och äldsta dottern i sängen. Dottern är sjukt morgonpigg, hon skulle kunna gå ut och leka järnet direkt hon slår upp ögonen på morgonen 😄
Likadant här, sonen vaknar och säger direkt: "Mamma!!! Det är morgon nu! JAA det är morgon nu!" och så ska det studsas upp direkt. :laugh: Jag är själv morgontrött och hade gärna legat kvar fram till 9-10 i sängen om jag hade fått bestämma, men kan ju inte låta bli att bli smittad av sonens otroliga glädje över att DET ÄR MORGON!!! :laugh:

Under sammanlagt ett trettiotal besök på MVC och förlossningsmottagningen sedan i vintras (riskgraviditet) har vi träffat ungefär 22 olika barnmorskor och läkare. I morgon väntar nästa besök, blev just ombokade till ytterligare ett nytt ansikte.
Det här med trygghetsskapande och kontinuitet är ingen stor grej på mödravården i Halland.

Ebba tycker inte att hon behöver sova här i Rom, det händer alldeles för mycket roliga saker! Försökte lägga henne för en nap i nästan 40 min och hon vevade runt som om det inte fanns någon morgondag. Ibland lyckades hon vända sig och sedan sätta sig upp och gav då ifrån sig det mest självnöjda flinet jag sett. Tillslut lyckades jag, hon sov 2,5 h 🤷🏼‍♀️ Mamma vet bäst, skrutten.

Det är väl det jag tänker att vi kan hamna där också. Hon klöks också om det är de minsta bitar i burkmaten. Har smakat själv och tycker ändå de är goda! 😅 Vore så skönt om det kan funka, så smidigt att ta med och behöver inte kylskåp osv.

Så kämpar på ett tag till och ser om det vänder. Annars får jag försöka sätta mig in i att ge mer plockmat (och våga framför allt :nailbiting:). Stör mig inte på konceptet alls, utan mer det amerikaniserade namnet. Säkert fånigt, men så är det iaf. :p
Vi började bara mixa allt vi åt .Det funkade oxå och barnet kunde doppa
Fingrar och prov med sked. Sen blev det mer blw efterhand.

Ibland är det inte lätt att hålla sig för skratt när jag nattar lillasyster. Hon vräkte i sig tacos till kvällsmat, plus en stor flaska ersättning nu. Efter att flaskan är urdrucken tycker lillasyster att det är dags att träna på att klättra ur spjälsängen upp i dubbelsängen. (Hennes låga spjälsäng står med öppen långsida mot vår säng). Tänk er synen sen när en vinglig och fnissande bebis gång på gång satsar för att hoppa/klättra upp till mig, och plötsligt lägger av världens rap av all mat :laugh:

Jag känner mig så sorgsen idag. Min mamma gick bort i våras och det har ju varit många smärtsamma känslor kring det kopplat till dottern och hennes uppväxt. Nu är min partners mamma dålig och inlagd på sjukhus, det är ovisst men det bådar kanske inte jättegott (och det är också väldigt svårt att inte tänka det värsta). Det är som att det inte ryms mer sorg i min kropp just nu och tanken på att lillan ska förlora ytterligare en nära vuxen i sitt liv gör så ont. Jävla skit, att personer som älskar henne inte heller ska få se henne växa upp och utvecklas. Inte heller kvar någon för oss att dela allt med - personer som genuint älskar vår dotter precis som vi. Det känns liksom så ensamt i föräldraskapet på något sätt, om det bara är vi föräldrar som ska vara kvar.

Är ju dum som skriver såhär redan efter två nätter, då vänder det ju säkert nu. Men nu har hon sovit 20-04.30, flaska och sen till 08 två nätter i rad. Lite strulig första timmarna med lite sömngråt men sen sovit jättebra, hoppas innerligt att det fortsätter. Också andra natten med nyinköpt sovpåse, vågar man hoppas att hon gillar den så mycket? :nailbiting:🥰 Den känns SÅ mysig, man skulle nästan ha en själv? 😅

Nattar färdigt 1-åringen. Var en kamp ikväll, vi ska INTE låta henne sova till 15 på eftermiddagarna igen 🙈, och 2,5 timmes tupplur gjorde nog inte saken bättre. Men hon är så himla söt när hon ska klättra omkring i spjälsängen så det är svårt att bli irriterad över att det tar tid :p Tillslut la hon sig iaf ner med övertalning med lite ryggkli. Så gosigt när hon kurar ihop sig som en liten katt och somnar :heart

Storebror har hjälpt oss musta äpplen hela dagen, sen fick han feber och det var en ganska trött kille som gick och la sig. Hoppas på att det inte blir långvarig sjuka...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka