FeatherCloud
Trådstartare
Nä precis jag kommer nog aldrig kunna ändra på henne, men jag önskar att hon kunde respektera mina önskemål iallafall. I allt övrigt är hon bra med barnen, efter sin ork och förmåga. Men relationen mellan mormor och morfar är mer eller mindre usel och det spelar ju också in och påverkar inte minst mig och mitt humör.Precis haft svärmor här 2 dagar, hon kan också kläcka ur sig sånt. Man får ändå ge henne att hon försöker och att hon inte tar på sig offerkoftan inför mig. Men lite skönt att hon åkt, jag orkar inte riktigt (har varit sjuk dessutom och trött fortfarande) och drar mig undan, barnet är lite väl övertydlig med att hon inte tycker det är så lattjo med farmor och sambon är konstant irriterad på sin mamma..
det funkar rätt bra när hon är ensam med barnet men så fort en annan vuxen är med så tappar hon liksom fokus och börjar prata om andra saker än det hon höll på med till skillnad från min mamma som kan leka med smådjur i timmar (tack och lov för det) och ändå blir svärmor lite kränkt över att barnet verkar ha en bättre relation med sin mormor...
Jag försöker tänka att det är för sent att ändra på dem men att jag ändå behöver få säga ifrån gällande mitt barn och ffa i mitt hem.
Jag hade hoppats kunna hänga mycket med min bror och ungarnas kusin men de är däckade i influensa. Idag har vi flytt till annan ort på utflykt