Vad gör vi egentligen? Del LV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är "bara" måttliga halter björkpollen och jag mår som skit. Allergimedicinen hjälper något men då blir jag som en Zombie. Igår fick jag kliva av hästen efter en halvtimme eftersom jag började se svarta prickar framför ögonen av syrebrist. Undrar hur jag skulle må om det var höga halter :nailbiting:

Det är "bara" måttliga halter björkpollen och jag mår som skit. Allergimedicinen hjälper något men då blir jag som en Zombie. Igår fick jag kliva av hästen efter en halvtimme eftersom jag började se svarta prickar framför ögonen av syrebrist. Undrar hur jag skulle må om det var höga halter :nailbiting:

:nailbiting:

Börjar misstänka vårdepression. Blir mkt godis fn för att orka fungera utan allför stor lust att slå in skallen på en del folk. Vill bara dra täcket över huvudet. Det jävla vädret hjälper ju inte till..

Meeeeen när jag tänker på att det löser sig med första utlandstävlingen i år känns det iaf bättre! Får ge f-n i att titta ut på ddm vita skiten på backen och tänka på den istället :)

Vaknade till en strålande sol men det verkar mulna på nu...Så gott det är att ha egenplockade blåbär till frukosten, mycket godare än från affären såklart :d:up:. Pålla får vila idag så jag hinner lite pyssel hemma och i stallet, börjar 12 idag......

Lyckades få i mig några skedar havregrynsgröt, usch så osmakligt det är men sägs ju att det är nyttigt så ibland chockar jag kroppen (och smaklökarna:yuck:).

När jag gjorde en datortomografi fick jag personalen att garva när jag sa att det inte såg ut som i "House" :D

Jag har ju gjort magnetröntgen också och då upplyste jag dem om att om de börjar köra dansbandsmusik i lurarna blir det synd om dem men att Sabaton gick bra :rofl: fast jag fick ingen musik :p

Senast hade jag laddat med en skiva (inte någon skränig hårdrock inte, utan något mer bajsnödigt som italiensk experimentell musik med neofolksvibbar ;)) men jag blev bara erbjuden radio. Men jag lyssnar aldrig på radio, så den enda kanalen jag kom på var p3, och vid tiden så pratade de bara och spelade aldrig någon musik. Det var lite svårt att höra. Inte kommit ihåg att fråga om det är radio eller cd-skiva som gäller.

Strö med socker över (inte nyttigt men) är ju rätt kalasgott :d Lingonsylt till? Blåbär? torkade tranbär? Enbart havregrynsgröt pallar jag inte heller med! :p

Åh tack för input och smakförslag :)
Tyvärr försökt med allt möjligt för att försöka dölja det men vad jag än kryddar med så är det jobbigt men som sagt ibland får man offra sig.
Blev itvingad som barn och hade grymt svårt då med och gjorde det knappast lättare.
Socker eller äppelmos är nog det som går bäst hittills och sen använder jag inte mjölk så får inte bli för tjockt/stabbigt.

Åh tack för input och smakförslag :)
Tyvärr försökt med allt möjligt för att försöka dölja det men vad jag än kryddar med så är det jobbigt men som sagt ibland får man offra sig.
Blev itvingad som barn och hade grymt svårt då med och gjorde det knappast lättare.
Socker eller äppelmos är nog det som går bäst hittills och sen använder jag inte mjölk så får inte bli för tjockt/stabbigt.

Men hur kunde jag glömma äppelmos?!? :confused::D Jag är inget fan av havregrynsgröt så jag äter det en period och sen skiter jag i det...:p

Senast hade jag laddat med en skiva (inte någon skränig hårdrock inte, utan något mer bajsnödigt som italiensk experimentell musik med neofolksvibbar ;)) men jag blev bara erbjuden radio. Men jag lyssnar aldrig på radio, så den enda kanalen jag kom på var p3, och vid tiden så pratade de bara och spelade aldrig någon musik. Det var lite svårt att höra. Inte kommit ihåg att fråga om det är radio eller cd-skiva som gäller.

Jag tar hellre neofolkvibbar än dansbandsmusik :yuck: Jag fick ingen musik alls faktiskt och hade jag fått lov att lyssna på P3 hade jag gått därifrån :D

Å andra sidan skulle det ha tagit ca 15 min bara... det gjorde det inte :meh: Min mage som sas hade fritt fall då tvärnitade så kontrasten tog sig inte dit den skulle på en gång.

Jag tar hellre neofolkvibbar än dansbandsmusik :yuck: Jag fick ingen musik alls faktiskt och hade jag fått lov att lyssna på P3 hade jag gått därifrån :D

Å andra sidan skulle det ha tagit ca 15 min bara... det gjorde det inte :meh: Min mage som sas hade fritt fall då tvärnitade så kontrasten tog sig inte dit den skulle på en gång.

Fast P3 kan ju ibland spela lite elektronisk musik som jag gillar blandat med allt annat... men icke ;) jag får musik står det, tar med någon gammal skiva utifall. Men det är säkert radio. Mitt kommer ta minst en timme, det är hjärna, halsrygg och bröstrygg. Ska be att de gjorde som sist, dvs. inte gav hela dosen stesolid från början utan ökade den när det kom till de senare delarna då det är extra viktigt att ligga still.

Fast P3 kan ju ibland spela lite elektronisk musik som jag gillar blandat med allt annat... men icke ;) jag får musik står det, tar med någon gammal skiva utifall. Men det är säkert radio. Mitt kommer ta minst en timme, det är hjärna, halsrygg och bröstrygg. Ska be att de gjorde som sist, dvs. inte gav hela dosen stesolid från början utan ökade den när det kom till de senare delarna då det är extra viktigt att ligga still.

Jag hoppas allt går bra :)

Givetvis var jag fastande och skulle ha varit därifrån vid halv 10 typ. Jag släpptes vid halv 2 :meh: Mitt humör var inte att leka med pga blodsocker i skorna kan jag säga :D De tog alltså in andra patienter emellan medan jag fick så där och hoppa för att försöka få ner kontrasten :grin:

Jag hoppas allt går bra :)

Givetvis var jag fastande och skulle ha varit därifrån vid halv 10 typ. Jag släpptes vid halv 2 :meh: Mitt humör var inte att leka med pga blodsocker i skorna kan jag säga :D De tog alltså in andra patienter emellan medan jag fick så där och hoppa för att försöka få ner kontrasten :grin:

Tack! :)

Det där låter inte så värst du :/ behöver du göra sånt regelbundet?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hur kan det komma sig att det är så svårt att kommunicera? Jag kan sitta länge och försöka fundera på hur jag ska uttrycka mig så att...
Svar
15
· Visningar
589
Senast: tanten
·
Tjatter Säg utan att säga det. Kondensera ditt jobb till den yttersta lilla partikeln det faktiskt är/du faktiskt gör* Jag kokar vatten. *man... 5 6 7
Svar
133
· Visningar
7 128
Senast: bumpo
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
367
Senast: __sofia__
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
532

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka