Vad gör vi? Del XLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det socialt acceptabelt att öppna en flaska champagne för att man inte orkar göra en cocktail? :angel:

Behöver du ens fråga? Champagne är ALLTID rätt :cool: 🥂
Jag återkommer till mitt favoritcitat: "I always keep a bottle of champagne in the fridge for special occasions. Sometimes, the special occasion is that there is a bottle of champagne in the fridge."

:D
 
1 timme och 25 minuter ute på promenad. Runt 16500 steg nu. Dags för lunch och kanske ta en tupplur.
 

Bifogade filer

  • 7FE67194-A639-4841-82D8-0DC06F91422D.webp
    7FE67194-A639-4841-82D8-0DC06F91422D.webp
    647,8 KB · Visningar: 32
Ouh! Jag tycker att 30 000 är mycket!

Det tycker jag också. :laugh: Men grejen med att kombinera att vandra och resa kollektivt är att man får bita ihop för att ta sig till nästa station så man kommer hem igen, stationerna är inte så många och ligger inte alltid så nära själva vandringsleden. Rekordet var när jag fick för mig att gå en "rundslinga" på 34 km, där hade jag gärna avstått de sista 7 ungefär men svårt att ordna en taxi till mitt i skogen. Den dagen slutade på lite över 54000 steg.
 
Sitter och fryser och småsurar. Magen gör fortfarande ont (jag vet att man inte ska googla) det mest realistiska alternativet verkar vara något det inte kan göras något åt utan det är bara att smärtstillande tabletter tills det går över

Funderar på att vara extremt onyttig och äta pasta carbonara.
 
Stallet gick mycket bra :)
Hingsten och hans medryttare hoppade och båda skötte sig fint. Den andra ponnyn fick jobba på töm och var också duktig.
Väl hemma har jag tagit undan torr tvätt och röjt lite i köket. Ska äta lunch nu och sen slå igång diskmaskinen. Se på hoppning och duscha är nog planen för resten av dagen.

20221030_112259.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
557
· Visningar
54 919
Senast: Exile
·
Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 270
Senast: Sleepan
·
Svar
2 001
· Visningar
98 237
Senast: pepp
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
52 53 54
Svar
1 061
· Visningar
34 186
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp