Vad gör vi? Del CXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Velar om jag ska köra Trulen eller inte. 11 dagar vila = explosiv häst. Dessutom blåser de han hatar blåst han får spunk redan där 🧐 Äsch får åka och mocka och sen se vad vädret blir ...
 
Velar om jag ska köra Trulen eller inte. 11 dagar vila = explosiv häst. Dessutom blåser de han hatar blåst han får spunk redan där 🧐 Äsch får åka och mocka och sen se vad vädret blir ...
Kan du inte longera ur den värsta överskottsenergin? Ska visst börja blåsa halv jävel här med fast mitt 9 åriga fjordsto bryr sig mkt mindre om blåsten än min gamla fjordvalack gjorde :p , han hade överlag mer "spattiga nerver" haha.
 
Honkatten jamade utanför. Ville ha beröm för att hon haft ihjäl en fågel...Undrar om det var den stackaren hon försökte mörda häromsistens som med nöd och näppe undkom döden då men inte nu....
🙃
.
 
Ännu en dag med arga vårdnadshavare.
Hade 30-talet samtal igår om saker som inte fungerade och efter kl 14 så "hände" nåt med telefonin hos skolskjutsleverantören så man kom inte fram på den lokala avdelningen - fuskade mig runt och ringde centrala delen men de sitter i Stockholm och "kunde inte se den lokala delen", inte heller svara på varför jag satt som nummer 1 i kön i 30 min i sträck utan att komma fram. Nu på morgonen gick det åt skogen såklart och en mamma ringde och skällde på mig först för att taxin inte hämtat hennes barn och ingen svarade på taxibolaget - där jag inte heller kommer fram. Sen (medan jag satt i telefonkö) ringde hon ett gammalt nummer, där de svarade :banghead: och dessutom uppgav att hennes barn ska hämtas 45 min senare än den tid de gett mig. Så då ringde hon och skällde på mig för att jag har gett föräldrarna fel telefonnummer OCH fel tid (det är rätt nummer, det nummer som både jag och vh ska använda. Och jag har skriftligt från leverantören en tid, och hon fick en annan = jag ser ut som en idiot).
Suttit i långt samtal med leverantören förut om problemen att komma fram på telefonen och problemet med att vårdnadshavarna tror att jag jobbar på taxi, att jag ska fixa grejerna som inte funkar, kolla var bilar är osv. Jag fattar att de blir jätteupprörda osv men jag har inga genvägar utan är lika bakbunden. Det är en extern leverantör, jag jobbar på kommunen liksom och min insats är att göra första beställningen med antal barn osv. Jag har noll och nada att göra med taxibilar och planeringen där.

Ursäkta spy-dump men det här är sjukt irriterande och sker varje dag nu.
 
Sådärja. Har jag fixat de sysslor jag tänkt och även stekt ett gäng pannkakor till middagen senare så är det bara att värma ärtsoppan efter stallet :). Nu sallad och kaffe och mörk choklad med mint :d.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
544
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 125
  • Låst
Tjatter Årets första VGV! Jag har just bränt in den nya ugnen och försöka mig på att göra börek (pga särbon, han köpte det på Lidl och tyckte...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
75 889
Senast: Rosett
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 144

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp