Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alltså, det där kan jag relatera till. Mina marsvin blir alltid akut sjuka under helger, när det inte finns en enda exoveterinär tillgänglig. Fredag kväll är typiskt.Jag var ju med jättehalt hund till veterinären igår. Det röntgades och det togs blodprov för inflammationsvärde. Jag väntar fortfarande på resultat, och som ett trollslag har hunden slutat halta.
Min känsla:
Jag: ”Hunden är halt, vilken är behandlingen?”
Veterinären: ”4700 kronor”
Skämt å sido, något vajsing är det med så klart med tån och veterinären var väldigt noga och systematisk. Att hältan är borta är förmodligen bara tillfälligt, men lite komiskt är det allt att det ofta räcker med bara besöket för att hunden ska bli bra. Ungefär samma huvudregel som att akut sjukdom hos hundar alltid infinner sig mellan fredag 18.00 och söndag 23.59, eller att hundars magsjuka alltid bryter ut nattetid under vardagar.
Ja, det vill man”Vill man inte ha lite kladdkakemuffins? Och polkaglass? ” - kompisen jag sover hos.
”Jo det vill man ” - jag
Visa bifogad fil 77816
Samma här... Ska dock lämna sängen nu och sticka iväg till jobbet. Men snart är det helg!Jag är trött och vill sova tusen timmar till
Måste nog skaffa en ny pannlampa (har ingen aning om var den gamla är), för attans vad mörkt det är att gå med hästen på morgnarna ! Jag har såklart en liten ficklampa med mig, men idag lyste den dåligt så jag såg nästan ingenting.... Till helgen ska jag promenaderna börja utökas också, så ännu mer viktigt att jag kan se! Men det går BRA med hästen än så länge, så det gör mig jätteglad !
detta är en bra affär, jag har bara fått bra service där!Måste nog skaffa en ny pannlampa (har ingen aning om var den gamla är), för attans vad mörkt det är att gå med hästen på morgnarna ! Jag har såklart en liten ficklampa med mig, men idag lyste den dåligt så jag såg nästan ingenting.... Till helgen ska jag promenaderna börja utökas också, så ännu mer viktigt att jag kan se! Men det går BRA med hästen än så länge, så det gör mig jätteglad !
Så är det! Precis som med bilverkstan. Man har ett problem i flera veckor innan man får en verkstadstid. Lämnar in bilen och "Vi hittade inget fel. Det blir 2 500 kr tack."Jag var ju med jättehalt hund till veterinären igår. Det röntgades och det togs blodprov för inflammationsvärde. Jag väntar fortfarande på resultat, och som ett trollslag har hunden slutat halta.
Min känsla:
Jag: ”Hunden är halt, vilken är behandlingen?”
Veterinären: ”4700 kronor”
Skämt å sido, något vajsing är det med så klart med tån och veterinären var väldigt noga och systematisk. Att hältan är borta är förmodligen bara tillfälligt, men lite komiskt är det allt att det ofta räcker med bara besöket för att hunden ska bli bra. Ungefär samma huvudregel som att akut sjukdom hos hundar alltid infinner sig mellan fredag 18.00 och söndag 23.59, eller att hundars magsjuka alltid bryter ut nattetid under vardagar.