Vad gör vi? Del CXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ater lite farska blabar med cottage cheese. Jag brukar aldrig ata pa morgonen, men jag blev sa himla hungrig och har precis petat i mig en handfull medicin och magen mar battre om det kommer ner nagot mer ocksa. Hoppas jag tar mig runt hela mitt varv med att ta barn till skolan innan toan kallar bara. :angel:
 
Avd besynnerliga men härliga upplevelser.

Sista biten hem längs länsvägen blev jag passerad av en liten bil - som saktade in och slog på varningsblinkers. Ur kliver en äldre dam och börjar hojta till mig.
Hon hade fått syn på min hund och ville stanna och hälsa. Vi pratade lite och hon berättade att hon bodde nån mil bort på en stor gård som de nu skulle sälja när maken fått hälsoproblem. Då skulle hon skaffa ny valp. Hon hade en långhårig vavva i bilen.
Spontant och roligt. Men aningen besynnerligt när hon stannar mitt på länsvägen. :)
 
Avd besynnerliga men härliga upplevelser.

Sista biten hem längs länsvägen blev jag passerad av en liten bil - som saktade in och slog på varningsblinkers. Ur kliver en äldre dam och börjar hojta till mig.
Hon hade fått syn på min hund och ville stanna och hälsa. Vi pratade lite och hon berättade att hon bodde nån mil bort på en stor gård som de nu skulle sälja när maken fått hälsoproblem. Då skulle hon skaffa ny valp. Hon hade en långhårig vavva i bilen.
Spontant och roligt. Men aningen besynnerligt när hon stannar mitt på länsvägen. :)
Saker som inte händer i stan!
 
Var och lämnade kartonger på återvinningen - ingen bil så det blev två t/r med bussen. Lyckades smacka till en del medpassagerare med stora kartongerna. Sedan var det en massa frigolit som jag sorterade i plastbingen som man tydligen ska. Det blåste rejält så såg ut som en liten snöstorm och jag smög mig försiktigt bort efter att ha borstat av mig :angel:

Blir tokig på granne som fortfarande inte verkar vara hemma. Förbannade karl, varför ska han vara så svår att tacka?!?
 
Har börjat på första skrivuppgiften på barnbokskursen. Läser en bilderbok som heter Cikada av Shaun Tan. Vilken makalöst sorglig och gripande bok, trots att det inte står mer än 15-20 ord på varje sida. Språket är väldigt, väldigt enkelt och avskalat med korta meningar. Men bilderna är helt otroliga.... Jag skulle verkligen inte kalla det en barnbok, snarare än bok för tonåringar och vuxna.
 
Vaknade just från dödens tupplur, 1.5timmar. Ser ut som... Ja jag vet inte ens, en mosad tomat med dålig 80-talsperuk? :grin: Men var nog välbehövligt.

Och!
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/34mJ0d/nyckelpigeinvasion-i-sodra-stockholm-regnar-fran-himlen

Nyckelpigor! Överallt! 😱😰
(Jag har fejkgräs och träplattor på balkongen... Känns som att jag kommer få räkna med ungefär tusen nyckelpigor under allt).
Det är definitivt de nyckelpigorna jag har setr, många prickar och olika skalor av rött/orange. Vad tråkigt att det inte är den vanliga nyckelpigan, hoppas att den inte konkurreras bort av den här! :(

Vi öppnade ett fönster (för att sjasa ut det tiotal som kommit in) som troligen inte var så tätt som de andra och gud vad de hade samlats i hörnet 😱 typ 15-20 st i en klump.

Inte bara södra Stockholm alltså, vi bor norr om Stockholm :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
5
· Visningar
350
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 290
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 021
Senast: Amha
·
Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
1 331
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp