Vad gör vi? Del CXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Svintrött inser jag att kycklingen jag köpt måste göras idag. Vill inte frysa iom att jag tycker det är mindre kul att äta sen. Så med två galna valpar och såpat trägolv måste det vaktas och jag fick jag slänga ihop ngt kycklingjox helt utan energi och inspiration. Nu har lill-valpen somnat och jag och den äldre kan vila. Helvetes vad intensiv hon är den minsta! 😅
Nu ska jag äta, stärka mig med rosé och se Formel 1! Skål! 🍷
 
Gjorde en upptäckt idag 😄😃😂 ; alltid tyckt att westernstiglädren i min bomlösa sadel är för långa, men typ alltid trott att de inte går att korta mer. Fick bara för mig idag innan jag red iväg att kika i alla fall. Johodå!!! Gick ju att höja ett hål till! Och plötsligt kändes sitsen bättre än tidigare, såklart!👌.
Och! Idag när jag bestämde mig för att hoppa ett kryss efter ridturen så ägnade jag inte en tanke åt alla idiotiska katastroftankar (->ångest) om vad som KAN hända när man hoppar! Jag litade på hästen som bedömde avståndet bra, jag fokuserade på att höja blicken och händerna samt trampa ner hälarna och bara ha skoj från anridning till efter språnget- så som det ska vara! 🤩.
 
Tittade lite på EM terrängen i efterhand och det var inte direkt någon tv vänlig bana Väldigt mycket buskar i vägen hela tiden och mycket bilder bakifrån på.galopperande ekipage och snirkligt som bara den
Men jag vet att de fick arrangemanget sent så de har säkert gjort vad de kan och Lars är en fantastisk kommentator
 
Det blev en andra sväng till stallet; hämtade en halmbal till hästen från mammas gård och lämnade den, lite prat i fikarummet och kollade sen lite på tjejerna som red och la ut bommar åt dem; skönt att bara vara en stund innan det var dags att hemma dammsuga ur min bil och torka interiören inför morgondagen ☺.
Skönt att krypa ner nybadad I renbäddad säng; lika skön känsla varje gång 😍, så snart älsklingen kommer till sängen är det sovtajm, imorgon ringer klockan som vanligt 05 och det gäller även för mig så natti natt! 😴
 
Suck. Vaknade vid fyra, kunder inte somna om. Vad ska det vara bra för?
Nu sitter jag här med en kopp kaffe och en katt på stolen mittemot.
På tal om katter, jag drömde att jag tog en kattmamma med fyra ungar som jourhem. Det var jätte jätte jättekul! Är det ett tecken på att tre katter inte är tillräckligt när man är allergisk?
 
Nu ar vinet nastan slut och jag borjar kanna mig trott efter en dag med mycket jobb och lite pyssel. :cautious: Jag fick i alla fall pyssla lite, mina kara elever behover "seating chart" pa bussen (oh boy ... do they ever :banghead:) Sa i dag har jag kopt olika tra "bilder" som ska sattas fast over varje sate med velkro, anpassat velkron till varje bild och skrivit namnlappar till atminstone tva av skolorna pa magnetisk tape. Mer tape kommer i morgon! :sneaky: Jag kommer helt klart att veta vem som gor vad efter det har.:p

Jag har ocksa lagt ner nagon timma pa att fixa med recrytering och har inte gjort ett smack for att sy nagot kul:mad: Oh well There's always tomorrow.:angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 290
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 021
Senast: Amha
·
Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
1 331
Senast: Keb71
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 449
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp