Vad gör vi? Del CXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tillbaka från turridning med pappa, han var mycket duktig och har skrittat, travat och töltat. :up:
Han hade sjukt mycket adrenalin och endorfiner i kroppen efteråt det märktes, och han är numera såld på hästar och vill rida turridning fler gånger. Min plan funkade! :devil:
Stackarn var helt slut i kroppen efteråt.

Funderar nu på om jag kanske ska fixa en privatlektion. :angel:
 
Jag ska inte få i mig så mycket mjölk pga fosforhalten. Så jag testade att öra svampsås på havremjölk.

Verkligen inte nån hit :wtf::meh:
Vilken havremjölk? Men sås blir oftast bäst på havregrädde, jag tycker att imat fungerar bra, eller vailos havregrädde. När det gäller havremjölk fungerar det att göra redning på det. Sen behöver man krydda rätt rejält också
 
Efter sovmorgon, frukost och de vanliga söndagssysslorna åkte jag till stallet 😊. Blev en härlig kortare ridtur och avslutningsvis några få språng över ett kryss; pållan taggade till när vi tog det ett par gånger i galopp och slog sådär med huvudet när hon tycker något är skoj, underbara häst 😍. Efter ridningen var det himla gott med grillad korv till sen lunch som älsklingen fixade; passade på att grilla kött till hans middag och lunch imorgon medan jag tar tacosrester senare ikväll 😊. Såklart man måste passa på att grilla när det var så hiskeligt varmt som nära på 20 grader i skuggan! Lite onödigt varmt; för varmt för hästen i vinterpälsen 🙃.
 
Vilken havremjölk? Men sås blir oftast bäst på havregrädde, jag tycker att imat fungerar bra, eller vailos havregrädde. När det gäller havremjölk fungerar det att göra redning på det. Sen behöver man krydda rätt rejält också
Valios havedryck. Som enligt förpackningen ska funka i matlagning. Det var vad jag hade hemma.

Men jag är nybörjare på havreprodukterna så Input är värdefull. Tack!
 
Kom aldrig iväg och lämpade av kartonger, får göra det imorgon. Rev ner mutanttomaterna och har hängt upp några få gröna klasar i sydvästfönstret. Städat lite halvhjärtat på balkongen och håller just på att plantera lite kryddväxter för mitt lilla växthus på köksbänken och de två växterna de svor hos blomsteraffären klarar sig i ett soligt rum men utan direkt solljus. Vi får se.
 
Så här känner jag också inför tentan på Fredag 😏
IMG_20210926_180641326_HDR.webp
 
Jobbet gick helt okej. Sen en intressant upplevelse på vägen till Röstånga. Helt plötsligt ringer telefonen och i displayen står det Okänd.
Svarar och då säger en kille "Hej, är det Jannicke?"
Jag svarar att det är jag och då säger han att han fått meddelat sig att jag kör trafikfarligt. Jag ifrågasätter detta och han säger att han fått mitt nummer av en bekant som sett mig på vägen.
Jag säger att jag inte kör trafikfarligt och då frågar han om jag har någon man. Jag svarar att jag har tillräckligt många män i mitt liv. När jag ännu en gång frågar vad som var trafikfarligt säger han att hans kompis sagt att jag är så snygg att jag kan orsaka en olycka :rofl:
Jag tackade så mycket och sa att det nog var lugnt för övriga trafikanter och la på.

Det skulle förstås kunna vara någon kompis som vill skoja med mig men jag kände inte igen rösten :cautious: Kanske blir utskrattad på jobbet imorgon om det är någon där som har skämtat :p
 
Har varit iväg med lite mat till exet och sonen som är sjuka.
Funderar över det märkliga i att många blir så förvånade över det, varför jag gör det. Men vad tusan, min son måste väl äta där också och även om jag tycker att exet är en rövhatt så tycker ju inte min son det, han behöver ju fortfarande oss båda. Men för vissa blir det världens grej och de tycker att det är jättekonstigt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 290
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 021
Senast: Amha
·
Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
1 331
Senast: Keb71
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 449
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp