Vad gör vi? Del CXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mörkret faller. Brasan är tänd, och också ljusstaken på bordet. Jag älskar verkligen ljudet från kaminen. Det där susandet är så avslappnande. Hunden har lagt sig i sin säng snett framför brasan. Han har fått sin promenad för en stund sedan, så nu sover han så gott. Jag älskar verkligen att bo här, där det är så tyst och lugnt. Det kan gå timmar utan att en enda bil passerar. Men det tog mig typ halva livet innan jag hittade rätt. Men det var det värt..... :) Även om 2020 i mångt och mycket verkligen har varit ett skitår, så har jag ändå min trygga bas. Det är GULD värt!

Jag börjar känna skrivlusten återvända (eller den har väl aldrig helt lämnat). Kanske dag att ge sig på Del 2 snart......?
Underbart att du trivs så bra :heart
Trots allt strul i början med vatten och annat. Det blev bra till slut.
 
B2D1F82D-8552-4980-8D21-67823A9697C8.webp


Puh!

Men mina fingrar behöver verkligen träningen i finmotorik känner jag. Får bli mer pyssel framöver ☺️
 
Regn, regn, regn, regn, regn.. och storm. Jag känner mig så ohälsosam och lat, det går knappt gå utanför dörren. Hundarna sover bort hela dagarna... det kanske är tur att de börjar vara gamla. 😅
Jag ska iväg och städa ett par timmar lite senare i alla fall! Förberedde ugnen i lägenheten tidigare men rengöringen kan gärna få ligga och gotta sig ett par timmar till. :)
 
Lite frusen men väldigt nöjd med dagen, jakt från 9, fina drev från Ville, två rådjur skjutna, fika med brasa på förmiddagen ute, hemma igen vid 13, plocka undan allt medans maken och sonen flådde, jag åkte även och hämta dottern, sen åkte jag och barnen till svägerskan med familj och fikade utomhus och vi kom hem vid 16, då skjutsade jag tillbaka dottern till sin pojkvän och hämtade upp pizza på vägen hem. :)

Lite trist dock att volvon helt plötsligt fick ett platt däck, det får bli morgondagens problem att lösa.
 
Vart sjukligt trött i flera veckor nu kan ju bero på att jag sover som ett krattar*sel som jag sa till mamma här om dagen 😂🤦🏻‍♀️ Men trött och oinspirerad till allt så åkte jag faktiskt till stallet en stund och umgicks ned Herr Trulis ❤️ Annars har de inte blivit många knop gjorda.
 

Bifogade filer

  • E7ACFBB8-DC6F-4022-A679-41EEB84F0256.webp
    E7ACFBB8-DC6F-4022-A679-41EEB84F0256.webp
    85,3 KB · Visningar: 32
För ett år sedan var jag och levde loppan i Finland och i år vågar jag knappt ens åka och handla mjölk 🥛

Har iaf bestämt mig för att börja leva mer hälsosamt så hoppas att det långsiktigt blir bättre livet. Ja inte bara för mig såklart utan för alla. Jag kan inte ändra på allt men kan ändå välja vilka val jag tar. Små ringar på vattnet.
 
Ska dammsuga innan katterna får middag. Mötte en klädesmal (liten ljus fjäril) i trapphuset och lyckades inte ha ihjäl den, så har lite ångest nu. Blä och suck. Jag som äntligen vågar använda lite ytterkläder i ullblandning igen..
(Jag har alltså haft problem med de små odjuren i min lägenhet av och till i snart två år, städar och tvättar massor, förvarar textilier i plastbackar med lock, fryser nya textilier osv.. Hade ut Anticimex senast i somras trots att jag enligt dem gör allt rätt osv - de kom troligen via ventilation och trapphus den gången, eftersom jag inte kunde hitta nån härd/larver hos mig då.. Sen dess har det varit lugnt i min lägenhet, igen.. Så min ångest är inte obefogad..)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 245
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 169
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
732
Senast: Svartkatt
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp