Vad gör vi? Del CXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Torkar tårarna efter en skrattattack.. Mamma berättade precis med bitter torn att jag hade varit helt jäkla omöjlig att vara vaken för att kolla raketer när jag var liten, men så fort hon drog igång dammsugaren vaknade jag i skräck :P Fick stora panikattacker av dammsugaren tills jag säkert var åtta-nio år. Är fortfarande fruktansvärt ljudkänslig.
 
Upp i morse och jobbade ett pass; en jobbdag insprängt mellan fem lediga dagar 😄. Sambon tog sovmorgon och tittade på traktorfilmen han fick av mig igår 🥰. Rätt trötter efter lite för lite sömn de sista dagarna precis inför julen så efter lunch tog jag mig ett gubbvil på soffan före stallet. En slappardag helt enkelt och pållan fick vilodag med; känns passande såhär på juldagen och så fick hon ett par röda äpplen i krubban vid insläppet 🥰.

Idag nöjde vi oss med det varma av julbordet till middag 😄 och såg julklassikern med Svensson Svensson och nu har vi filmkväll med en julfilm och julgodis 🎀.
 
Äter mandelmusslor (måste baka ut resten snart) och chattar med kompisar i USA, några i Tennesse. Tydligen så exploderade bomben bredvid en av AT&T:s ledningscentraler. Så telefon/mobil/fiber/adsl är utslaget över delar av Tennesse. Inget motiv än, vilket inte stoppat vissa på twitter/IG att hävda att BLM och antifa ligger bakom.

Bästa kommentaren hittills.

This timeline really fucking blows. We actually have to consider anti-5G terrorism as a serious possibility here 🤦‍♂️
 
Luftvärmepumpen gör sitt yttersta för att hålla lite värme i huset. Det går sådär när det har varit flertalet minusgrader hela natten. Jag eldar alltid i kaminen eftermiddag och kväll, och har då pumpen avstängd. Den klickar sedan på - enligt timer - vid 5-tiden på morgonen. När jag var uppe på toa vid ca kl 4 tyckte jag att det kändes lite kyligt - lite drygt 16 grader i huset :D - så då slog jag på värmen. Nu ligger det på över 18 grader, så det känns rätt drägligt här igen..... Speciellt som jag har dragit på mig raggsockar och min väldigt mysiga varma morgonrock som jag fick i julklapp..... :)
 
Jag är på ett fullkomligt uruselt humör och det har jag varit sedan igår kväll. Dottern ringde igår kväll och berättade att samtliga i hushållet hos hennes pappa, förutom hon själv, hade feber eller andra symptom på Covid-19 :banghead: Det innebär att det känns väldigt besvärligt att jag ska hämta hem henne på onsdag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 248
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 169
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
733
Senast: Svartkatt
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp