Vad gör vi? Del CXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är på ett fullkomligt uruselt humör och det har jag varit sedan igår kväll. Dottern ringde igår kväll och berättade att samtliga i hushållet hos hennes pappa, förutom hon själv, hade feber eller andra symptom på Covid-19 :banghead: Det innebär att det känns väldigt besvärligt att jag ska hämta hem henne på onsdag.

Men det ska du väl inte göra då, tänker jag? Varför kan inte dottern vara kvar?
 
Vaknade i en bra tid och skulle bara sträcka lite på mig, vaknade nu istället... Men nu sitter jag med en kopp kaffe och lite frukost framför Vår tid är nu. Började se serien när den startade, men glömde bort den efter fyra-fem avsnitt. Nu har jag massor av avsnitt att se!
 
Jag försöker komma på en lösning på det här med dottern. Den bästa lösningen borde väl vara att hon redan idag sätts i karantän, helst i ett hushåll där de boende redan har haft Corona. Då borde hon sedan efter en vecka, utan symptom, kunna komma hem till mig. Tänker jag rätt då eller finns det någon annan lösning som jag missat?
 
Jag försöker komma på en lösning på det här med dottern. Den bästa lösningen borde väl vara att hon redan idag sätts i karantän, helst i ett hushåll där de boende redan har haft Corona. Då borde hon sedan efter en vecka, utan symptom, kunna komma hem till mig. Tänker jag rätt då eller finns det någon annan lösning som jag missat?
Låter väl som en bra plan.
 
Läser på om vad som hänt i Nashville. Meddelandet som spelas upp, så obehagligt men ändå intressant, hur man verkar vilja undvika att människor skulle skadas. Alltså inte obehagligt att människor inte ska skadas, mer att det låter obehagligt med kvinnorösten ^^
 
Jag försöker komma på en lösning på det här med dottern. Den bästa lösningen borde väl vara att hon redan idag sätts i karantän, helst i ett hushåll där de boende redan har haft Corona. Då borde hon sedan efter en vecka, utan symptom, kunna komma hem till mig. Tänker jag rätt då eller finns det någon annan lösning som jag missat?

Bästa lösningen borde väl ffa vara att pappan med familj testar sig för att se om det är Corona eller ej och sedan utgå ifrån det. Det enda rimliga om de har det är väl egentligen att dottern stannar kvar, men jag förstår att det kan bli svårt :(
 
Bästa lösningen borde väl ffa vara att pappan med familj testar sig för att se om det är Corona eller ej och sedan utgå ifrån det. Det enda rimliga om de har det är väl egentligen att dottern stannar kvar, men jag förstår att det kan bli svårt :(

Hennes pappa har tappat smak- och luktsinne så det är väl tämligen säkert att det är Corona. Då missar dottern något hon sett fram emot sen i somras men vad bryr väl han sig om det?
 
Bygger Lego med snart fyraåring. Han är förvånansvärt tålmodig men nu behövdes en liten glasspaus.

6E43B147-511A-4C2A-81CD-2AB778D17966.webp
 
Idag har hela familjen varit och jagat :) När vi var hemma igen åkte maken för att få hem ner ved och jag har plockat undan alla jaktgrejer. Nu funderar jag på att gå ut och göra klart hos hästarna och aktivera hunden lite innan vi behöver äta någon slags middag. Kvällen hoppas jag spendera i soffan med film på tvn. Så det vore skönt att ha djuren klara. Bara att gå ut och ge hö senare ikväll :)
Får nog bli så så kan jag hoppa in i duschen sen, eldat på passet och vid samlingen så vi luktar en hel del rök allihop 😅
 
Mörkret faller. Brasan är tänd, och också ljusstaken på bordet. Jag älskar verkligen ljudet från kaminen. Det där susandet är så avslappnande. Hunden har lagt sig i sin säng snett framför brasan. Han har fått sin promenad för en stund sedan, så nu sover han så gott. Jag älskar verkligen att bo här, där det är så tyst och lugnt. Det kan gå timmar utan att en enda bil passerar. Men det tog mig typ halva livet innan jag hittade rätt. Men det var det värt..... :) Även om 2020 i mångt och mycket verkligen har varit ett skitår, så har jag ändå min trygga bas. Det är GULD värt!

Jag börjar känna skrivlusten återvända (eller den har väl aldrig helt lämnat). Kanske dag att ge sig på Del 2 snart......?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 245
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 169
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
732
Senast: Svartkatt
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp