Vad gör vi? Del CXLI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Flyttar in i min nya pysselhörna. Tvingade dottern att plocka bort lite grejer när hon var hemma och bytte bil så jag får en chans att börja ta över hennes rum. :laugh:
20211107_094357.jpg
 
Äter glass :d Har städat i badrummet nu på förmiddagen, så tyckte det passade med lite vila nu. Regnet vräker ner och det ser verkligen fruktansvärt grått och tråkigt ut utomhus. I sånt här väder syns det också extra tydligt hur fruktansvärt smutsiga husen runtomkring är. De byggdes i början av 60-talet och jag gissar att ingen brytt sig om att göra rent dem eller måla om dem sen dess... Ett hus som ska vara typ i beige är mörkgråflammigt. Oerhört tjusigt.
 
En häst av två färdig skodd med vinterskor 😉 Trulbert tänkte nog en och annan ond tanke såg så ut tills matte drog fram morötter i fickan som en trollkarl 💁


Regnet pissar ned och var så trött i morse att knäna nästan vek ihop sig när jag skulle öppna ytterdörren åt katten. Men kriga mig ut och stallet blev klart. Var bara de att när jag kom hem och skulle öppna garaget så kom jag på att jag bytte jacka i stallet för den andra var dygsur 😏 Ja där låg garage nycklarna så bara åka tillbaka och hämta dem 🙄 Men nu äntligen en stunds paus innan jag måste sätta mig vid datorn.
 
Tvättat, handlat, promenerat ponnyn, delegerat dammsugning (:angel:) och nu sitter jag här och hoppas skriva färdigt råmanuset idag. Sätta punkt. Skicka till testläsare. Jippi :banana:!

Har också slängt ner lite ingredienser i crockpotten, och hoppas att detta blir en god middag idag:

Sweet chilikyckling med jordnötssmör
800 g kycklinglårfileer eller kycklinginnerfiléer
1 dl sweet chilisås
0,5 dl jordnötssmör
1 tsk lökpulver
1 tsk vitlökspulver
1 tsk äppelcidervinäger
1 msk kinesisk soja
1 tsk salt

Kommer från: http://lindasmathorna.se/crockpot-sweet-chilikyckling-med-jordnotssmor/
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp