Vad gör vi? Del CXLI

Status
Stängd för vidare inlägg.
I förrgår skickade jag sms till chefen om att vi förtjänade kakor. Igår kom han med kakor, men eftersom jag kom in sent från rundan hann allt plockas undan innan jag hann ta något.

Han som är teamleader lovade då att komma lagom tills jag började idag (han skulle egentligen börja en kvart efter) och ta fram kakor till mig.

Så idag när jag stod och sorterade paket frågade han var jag ville ha kakorna. "I min mage!" blev mitt omedelbara svar :rofl: Han drämde då ner ett helt hav av kakor på bordet där jag höll på och sorterade, sedan gick han och hämtade läsk också!

Kan väl säga att jag inte är direkt sugen på lunch nu och inte så hungrig heller :angel:
 
Skriver incidentrapport och tjänstenoteringar kring vad som hände i går. Känns lite bättre i dag och lutar mot att jag nog inte ska avrättas trots allt.

Chefen ringde nu också och vi diskuterade fram hur vi ska hantera situationen. Dels blir det så klart incidentrapport, sedan ska allt tas upp på chefsmöte och chefen till kollegan som skrek på mig, släppte in obehöriga i skolan och lät barn sova i skolan kommer konfronteras av hens egen chef och åtgärder tas.
Känns som en helt okej gång, tydligen finns det exakt noll rutin för hur sådant här ska tas om hand :banghead:
Är väl inte så konstigt egentligen att det inte finns rutiner för hur sådana situationer/repressalier ska hanteras? Är ju ganska oväntade saker. Kan säga att vi inte har rutiner för dessa scenarion på min arbetsplats heller.
 
Hmm, så jättedålig sömn 23-04, alldeles klarvaken mellan 04-05:30, sov sedan som en STOCK till 09.
Nu helt förstörd. Orimligt!

Skulle egentligen till Ikea och Hööks med modern men hon var lite snuvig. Ska nog sitta och sura i ett hörn på soffan i några extra timmar, sen kanske en sväng förbi ett mindre Hööks på vägen till stallet :D
Långfrukost it is!
 
Känner mig nästan lite illamående och däven i skallen men är väl att jag var vaken för länge utan mat och sen åt en ordentlig köttbullemacka haha; den vanliga födelsedagsfrukosten jag brukar göra och så morotsjuice och kaffe, gott gott :d :love: .
Har även sovit för lite; pga för spännande bok. Herregud vad man glömmer tid och rum och läser ända in på natten när jag borde sova! Läser ju dels för att somna lättare men den är så galet spännande så blev ju tvärtom...Midnattsrosen av Lucinda Riley, hon var verkligen en fantastisk författare!
 
Är väl inte så konstigt egentligen att det inte finns rutiner för hur sådana situationer/repressalier ska hanteras? Är ju ganska oväntade saker. Kan säga att vi inte har rutiner för dessa scenarion på min arbetsplats heller.
Menar inte specifikt hitta bebis utan att en lärare bryter mot 3 rätt grundläggande regler skolan har. Inte sova, inte släppa in obehöriga i skolans låsta lokaler, att externa behöver skriva kontrakt för att få vistas i skolans låsta lokaler. :)
 
Sovit dåligt i natt och vaknade dessutom vid 05:30 tiden när jag skulle upp 08:00 inför att hemtentamen släpps 9. Råpluggat för att sätta det sista igårkväll och är frustrerad över hur att jag inte riktigt fattar (typ) hur allt hänger ihop. Så nu dunkar jag värsta musiken och är peppad, jag har INTE lagt ner så mycket tid på att faila detta nu. Är redo för ordbajsning deluxe, det ska gå!!! 😈😈

Asså detta var den jävligaste tentan jag varit med om, så diffusa frågor på så kort tid, bara 9-12 med komplexa frågor som skulle utvecklas och motiveras med tusen begrepp. Ville typ sätta mig och gråta mitt i allt för jag trodde jag inte skulle hinna med, men det gjorde jag med en bra rörig text kl 11.57… Kommer bli några väl skrivna ord i kursutvärderingen sen… hann liksom inte ens gå på toa! Fyfan, tur att det är fredag!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp