Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har en helveteshelg. På måndag ringer jag veterinären för att ta bort katten. Hon har tacklat av för mycket och jag vill inte hon går ner sig helt. 16 år är imponerande trots allt.

Men jag går sönder :cry:
Åhhh neeej :cry::cry:

Att hon haft ett fantasktiskt och långt liv hos en fantastisk matte känns inte som någon tröst just nu, jag vet, men jag vill ändå säga att det är så!
Kramar i mängder :heart:heart:heart
 
Jag fick faktiskt upp farten, trots min något negativa inställning imorse. :laugh:
Planterade om ett gäng småplantor, tills jorden tog slut. Gick glatt och hämtade en säck i carporten. Djupfryst. :cautious: vi har definitivt inte vår här än. Nu ligger den på golvvärmen.

Överväger att åka in till stan och hämta ut två bh:är dom jag beställt. Det innebär dock 1. Måste sätta på mig byxor. Och 2. Måste borsta håret.

Stan kan definitivt bli en annan dag. :angel:
 
Tog mig i kragen och lade upp min kvarvarande tömkörningsdäckel på annons. Överväger att försöka ta mig ut på en kort promenad..föga lockande väder, men har ju vinterkappan och ska ta en lååång, varm dusch innan jag åker till särbon ikväll..
 
Har en helveteshelg. På måndag ringer jag veterinären för att ta bort katten. Hon har tacklat av för mycket och jag vill inte hon går ner sig helt. 16 år är imponerande trots allt.

Men jag går sönder :cry:
Som flera redan sagt, du har gett henne ett långt liv bra liv. Dessutom hos en fantastisk matte. Beslutet att behöva ta bort ett djur är aldrig kul men att du gör det nu, innan det gått ännu längre, visar på att du tänker på hennes bästa.

Hon kommer alltid att finnas kvar inom dig och det är mycket jobbigare att ångra att man tog bort sina små älsklingar för sent, än att ta bort dem något tidigt och slippa se dem lida onödigt länge :heart

Skickar kramar i mängder, om du vill ha! ❤️
 
Riding trough the storm, typ 😅 inte riktigt. Skrittade en sväng bakom stallet men vände före sjön och så galopperade vi lite på grusvägen, fick räcka med en halvtimme i ovädret (pållan har ändå gått lite mer tidigare i veckan)! Tur pållan var lugn när jag satt på helspänn i rädsla för att vi skulle få ett jävla träd över oss 🙈.

Innan hon och hagkompisen gick ut igen fick de hö medan jag tog kaffe och påbörjade putsning och fettning av den mesta utrustningen; är ju riktigt pysselväder så lika bra att passa på när sambon är iväg på sitt och katterna är nöjda inomhus 😊.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 104
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 789
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 256
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 878

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp